|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Ja, det skjer noe med ungene når de blir 3-4 synes jeg. For noen år siden var hagen mest til pynt. Nå går storesøster og lillesøster sammen ut og bruker sparkesykkelen rundt leiligheten, bygger snømann, triller ball etc. Nesten daglig ber de om å få gå ut å leke.
![]() |
![]() |
#63 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg hadde aldri gjort dette byttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg elsker hagen min! Selv om den er ganske stor og vi må gjøre en hel masse med den.... I fjor sommer var det jo bare drittvær, i tillegg til masse annleggsarbeid i hagen vår. Så da var vi mest på terrassenvår, den STORE terrassen vår. Denne sommeren satser jeg på finere vær og vi har gress og det blir mindre anleggsarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Angående bruk av hagen skjer det definitivt noe når barna er 3-4 år, og enda mer hvis det er to stk barn. To søsken har mye glede av hagelek, både sommer som vinter.
![]() |
#67 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Det lurte jeg også på.
![]() |
#68 |
Helt konge
|
Vi kom til himmelen da vi i fjor sommer flyttet og fikk hage og lekeplass rett utenfor døra. Det å kunne sende jentene alene ut for å leke er bare fantastisk. Det har vært mindre bruk av hagen i vinter, men nå som det er lyst ute når vi kommer hjem fra barnehagen vil de gjerne være ute å leke mens jeg lager middag. Jeg ville ikke ha byttet bort hagen, det selv om jeg innimellom savner det å bo midt i byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#70 |
Stabilt ustabil...
|
Dette synes jeg høres fornuftig ut! På den måten vil dere få litt ekstra tid til å vurdere hva dere gjør!!
![]() |
#71 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg tror ikke jeg hadde klart å levd uten vårt 2mål tomt med unger.
![]() |
#72 |
Stabilt ustabil...
|
Åhh-snø.... Jeg vil også ha snø på verandaen min... :misunnelig: Kose dere masse med hagepremieren for i år...
![]() |
#73 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Jeg og! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi bodde i en leilighet uten hage 2-3 mnd og holdt på å bli gal. Følte vi rak gatelangs når vi skulle ut for å få litt luft. Aldri mer sier jeg.
![]() |
#75 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Uteplass med små barn: Omtrent galskap å la være om man kan.
![]() |
#76 |
villende
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg er skrekkelig glad for at vi har fått oss en pitteliten hageflekk som hvor det er mulig å slippe Snupp ut uten at jeg må være med. Og jeg håper at denne sommeren blir finere enn forrige. Men jeg skjønner utrolig godt at du er frustrert over kollektivsituasjonen deres. Jeg hadde nok satset på å bytte ut nåværende rekkehus med bolig med hageflekk med bedre tilgang til kollektiv enn det dere har nå og heller satset på leilighetsdrømmen når barna kan være ute uten tilsyn, men det er meg, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Denne kombinasjonen er jo uslåelig. Dere har virkelig i både pose og sekk!
![]() |
#78 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg synes du har fått mange gode kommentarer her, så jeg håper at det er plass til innspill fra en som har vært barn i storby. De første 9 årene bodde jeg i hus med hage. Så flyttet vi til Tokyo da jeg var 9, der leilighetene er bittesmå, så man må ut på gata og leke. Og jo, det gikk i og for seg greit nok. Men da var det virkelig snakk om å leke ball midt på trafikerte veier, rekke rundt i div. bakveier, og utforske i en fryktelig urban setting. Det fantes noen parker, men de var langt nok unna til at jeg kunne bare dra til dem når moren min var med. Det ble ganske kjedelig etter hvert. Skulle jeg sykle noen sted, måtte jeg sykle på store veier. Stakkars moren min, hun må ha syntes det var fryktelig skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Borte
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville aldri kvittet meg med hagen, men jeg syns rekkehus er for lite luft og leilighet er klaustrofobisk, så det aner meg at vi har totalt forskjellig utgangspunkt.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Det er jo ikke lenge til banen åpner igjen, er det det, da?
![]() |
|
|