|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Pappan gikk!
Jeg vet ikke om det er du eller jeg som ordlegger seg slik at det blir helt feil, men jeg skjønner at andre mener at jeg tenker naivt om ting, og jeg skjønner at alle har en og annen naiv tanke. Men om jeg selv hadde ment at tankegangen min var naiv hadde jeg jo ikke tenkt det.
|
|
|
#2 |
|
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
Sv: Pappan gikk!Jeg ville ikke gått fra små barn, da jeg er redd noen kunne ta de.
|
|
|
#3 |
|
Nykommer
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
![]() |
Sv: Pappan gikk!Jeg husker jeg stanset bilen utenfor en liten butikk i Industrigata i Oslo. Jeg skulle bare løpe inn for å levere noe. Det ville tatt meg 1 minutt, da jeg stoppet rett utenfor butikken. Jeg hadde 3 åringen min i bilen. Jeg vurderte det dithen at hun trygt kunne sitte i bilen mens jeg løp inn. Jeg hoppet ut, låste bilen og skulle til å gå inn da en dame begynte å skrike til meg. Jeg fikk kjeft så det holdt. Og etter å ha hørt på henne i 5 minutter om hvor uegnet og uansvarlig jeg var som etterlot et barn i låst bil for ett minutt, så valgte jeg bare å hoppe inn i bilen igjen å dra. Mulig hun er alene om å mene at dette var uansvarlig. Men kanskje ikke?
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Nei, pedofile og kidnappere til side - barn på 3 og 5 er ikke ment å skulle klare seg ute i den store verden på en god stund enda.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Det hender det at jeg gjør også.. om han er våken og syntes det er ok selv vel og merke. Låser selvfølgelig døren. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pappan gikk!Min 3åring hadde vært over alle haugene om jeg hadde gått fra han i 5-7 minutter, garantert! En annen ting er at jeg hadde ikke vilt gitt det ansvaret til en 5åring, det er ett for stort ansvar om det skulle skje noe.Hadde med minsten, nå 4 år, på butikken her om dagen, snudde meg i 2 sekunder og borte var han, jeg leita etter han i 5 minutter, og da var jeg helt skjelven. Men han hadde faktisk ikke gått noen steder, bare satt seg ned bak avishylla i butikken for å se på noe på gulvet. Alt mulig skumlt for gjennom hodet mitt på de minuttene.
|
|
|
#8 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pappan gikk!Nei, jeg hadde ikke gått fra ungene sånn som beskrevet i HI.
|
|
|
#9 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Pappan gikk!Barnekroken utenfor Ultra på Solsiden ligger like ved to av inn/utgangene til senteret. Dene ene bringer en rett ut mot kanalen (meget dårlig sikret). Den andre rett ut i en bilvei. Forøvrig er det en rulletrapp bare noen meter unna, og en heis litt flere meter unna. Og selvsagt mange innbydende butikker som kan friste til en titt. Iom at "kroken" ligger rett ved inn/utgang, er det stor trafikk av mennesker akkurat her. Jeg har opplevd eldre barn som herjer og ståker voldsomt i denne barnekroken. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
hmmm
|
Sv: Pappan gikk!Jeg ville aldri gått fra så små barn på et kjøpesenter. Man vet ikke hva som reker rundt av gale mennesker og barn kan også plutselig finne på ting de ikke burde ha gjort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pappan gikk!Jeg kan ikke snu ryggen til min lillegutt et sekund uten at han farer avgårde på et eller annet spennende oppdrag, så å sette han igjen noe sted for å vente alene hadde vært helt utopisk. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Pappan gikk!Min største frykt ved å la barn stå alene er ikke pedofile, men hva de selv kan finne på.
|
|
|
#13 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Pappan gikk!Skatten på 5,5 kunne jeg latt være et sted alene en liten stund, dersom vi hadde en klar avtale. Han er ansvarsbevisst og fornuftig. Men Rusket på snart 4... nei. Da måtte hun være et sted jeg så henne.
|
![]() |
|
|