Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Spinnoff: Hva regnes som lav høyde for en mann?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hva er lavt for en mann
Under 185 cm 4 1,58%
Under 180 cm 37 14,62%
Under 175 cm 74 29,25%
Under 170 cm 116 45,85%
Under 165 cm 22 8,70%
Deltakere: 253. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-08, 00:42   #61
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Hva regnes som lav høyde for en mann?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det setter han sikkert veldig stor pris på. :lav:

Jeg var litt streng og svarte under 175, men i realiteten tenker jeg kanskje under 173. Jeg er 160 og anser meg selv som lav, godt hjulpet av utallige blødmer og morsomheter fra omgivelsene opp gjennom åra.

Ja, jeg tror ikke han finnes lei av det i det hele tatt. Det kan liksom aldri bli nok. :Overbevist:

Gammel 26-03-08, 02:26   #62
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg er vant til menn som er 190cm lange og vel så det, så jeg krysset på at menn som er under 180 cm er lave.

Jeg tror nok at dette går mye på hva man er vant til selv.

Både min mann, min far og min svigerfar er over 190 høye, så jeg er spent på hvor lange mine barn blir. Jeg selv er 171 høy, og 5 åringen min er 128cm høy allerede.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 02:30   #63
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den tommelfingerregelen tror jeg veldig lite på. Som et eksempel kan jeg nevne sønnen min på 17, som var et mikroknøtt som toåring. Husker ikke akkurat nøyaktig lengde, men han skulle vel ha blitt rundt 1,60 etter den regelen der. Nå er han ihvertfall rundt 1,83 og han vokser fortsatt.

Jeg har heller ikke særlig tro på den regelen der. I følge den skulle jeg visst blitt 186cm høy.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:50   #64
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Trykket på under 1,80 men tror jeg egentlig mener 1,70. De mellom der regner jeg vel som "ganske lave" men tenker egentlig sjelden over det. Har selv en mann på 1,93 og jeg er 1,68.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 10:19   #65
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Dere som synes 180 er lavt, antakelig med utgangspunkt i at dere er høye sjøl: Tenker dere også at alle som er tyngre enn dere er feite, f.eks.? Er det ens egen kropp som definerer hva som er normalt/gjennomsnittlig?

Jeg er 164cm, men syns menn under 180 er lave. Det har nok sammenheng med at jeg var sammen med en som var 193cm i mange år. Mennene i min familie er alle godt under 180cm og i mine øyne er de ganske så lave.

Gammel 26-03-08, 12:59   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som synes 180 er lavt, antakelig med utgangspunkt i at dere er høye sjøl: Tenker dere også at alle som er tyngre enn dere er feite, f.eks.? Er det ens egen kropp som definerer hva som er normalt/gjennomsnittlig?

Tenkte det samme. Mannen min er nærmere 1.90 høy, men jeg vil likevel ikke beskrive menn under 1.80 som lave.

Gammel 26-03-08, 14:34   #67
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Lavere enn meg ser jeg på som lave egentlig. Jeg er 178, men jeg haket av på 175. Under det ser jeg i allefall på som lav

Gammel 26-03-08, 14:57   #68
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg er vant til menn som er 190cm lange og vel så det, så jeg krysset på at menn som er under 180 cm er lave.

Jeg tror nok at dette går mye på hva man er vant til selv.

Både min mann, min far og min svigerfar er over 190 høye, så jeg er spent på hvor lange mine barn blir.

Jeg kommer fra en familie med høye menn (pappa, broren min og farfar var/er alle over 190, farfar hadde dessuten str. 50 i sko, pappa og broren min har str. 47/48) og relativt "normale" kvinner (mellom 170 og 175). Mannen kommer fra en familie med høye menn (dvs. over 190) og relativt lave (men ikke veldig lave) kvinner (mellom 162 og 167). Snupp kommer nok til å bli høy, med digre føtter og hender. Jeg er spent på om Mini kommer til å følge min eller mannens familie.

Jeg syns menn over 180 er lave, og syns egentlig at det beste er menn på over 190. Det er noe med følelsen av å kunne gå med skyhøye heler og fortsatt føle seg liten og nett i armkroken til mannnen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:26   #69
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg trykket "under 165 cm".
*finnmarking*

Mannen min er 181 cm, det må være genene fra hans nordlendingsfar.

Gammel 27-03-08, 09:43   #70
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Under 170 er lavt, synes jeg. De mellom 170-180 er heller ikke høye, men mer litt under middels (jeg er 175). Dessuten synes jeg menn virker mindre om de er "stutte", dvs. forholdsvis kort i armer og bein. De som er tette i kroppen eller veldig spinkle, virker også mindre.

Min sønn ligger også an til å bli liten, selv om vi foreldre er høye. Han var 90 cm 3 år gammel.

Gammel 27-03-08, 09:53   #71
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Tja, si det...

Jeg kjenner en mann som jeg synes er lav, og han er omkring 160 cm, så ja...under 165 eller 170 er vel hva jeg betegner som lavt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 16:15   #72
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Alt som er lavere enn meg, altså under 180.

Gammel 04-04-08, 18:30   #73
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns at menn under 1.75 m er lave.
Min mann er 1.84 m,og det syns jeg er en fin høyde.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 01:18   #74
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var kanskje litt rask å svare, svarte at menn under 185 er lave. Men det jeg mener er vel kanskje at menn unver 185 ikke kan kalles høye ihvertfall!!

Jeg synes man må være 190 + for å være høy, men man er kanskje ikke lav før man er under 180.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 03:19   #75
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Min mann er 185 og synes selv at han er lav, jeg er 157 så det synes ikke jeg han er
Lillebroren hans er nemmelig rundt 190 og jeg tror det er litt hardt for han, av en eller annen grunn, og så er han jo livredd for at våre sønner skal bli lavere en 185, noe de sannsynligvis blir.

Regner man ikke ca høyden barna kommer til å nå slik:
1. Plusser mor og fars høyde og deler det på to, plusser på 10cm til gutt og trekker fra 10 cm til jente,
2.Ganger høyden de har på 2 års dagen sin med 2.

Gammel 18-04-08, 00:42   #76
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Under 170 synes jeg er lavt.

Gammel 19-04-08, 21:33   #77
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg vil si under 1.70.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:19   #78
Britta
..nettavhengig studinne..

Britta sin avatar

Hvor: Elvebyen
Britta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Normalt vil jeg vel si at menn under 1.70 er forholdsvis lave.

Jeg selv når 1.76 over bakken - og enten er jeg veldig høy, ellers så er mange menn lave - for jeg føler meg ofte relavivt lang for å si det sånn.

Britta; mor til Katta (10.00) og Kris (03.05)
Britta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 15:47   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min er 176 høy... og han synes jeg er på grensen til å være lav. Litt lav kanskje. Menn i min familie er som regel 180-185 cm. De under 175 er helt klart lave, de over 190 er helt klart høye, mens 175-185 cm hverken er fugl eller fisk. Jeg er 170 høy, og minst i min familie.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 15:58   #80
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte under 175 cm. Jeg er bare 160 (161, faktisk men alle ler av den ene centimeteren der. ), og har en viss forventning om at menn skal være en god del høyere enn meg.

Gikk i klasse med ei som bare var 153 cm høy, og på russekortet hennes stod det: "Søker mann som kan ligge en halvmeter alene i sengen".

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.