|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?
Å, er det ikke slik at den grønne opprinnelig var innlandsdrakten? Det har jeg alltid blitt fortalt, så der lærte jeg noe nytt. For meg var det også et spørsmål om hvilken farge man kledde best, og det gjorde ikke noe at mormor, tanter og noen søskenbarn hadde grønn - mens jeg valgte blå. For oss er grønn og blå absolutt samme drakten.
![]() |
#62 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?Jeg synes det er forskjell på bunader og drakter. Dvs bunader som enten er rekonstruert etter gamle tegninger/beskrivelser eller har vært i bruk hele tiden - eller nydesignede (by)drakter. Sistnevnte synes jeg bør være fritt frem for alle.
![]() |
![]() |
#63 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?Jeg syntes også at man bør ha en slags tilhørighet (og det holder med inngiftet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?Man blir vel ikke akkurat arrestert, men personlig synes jeg man bør ha en tilknytning. Enten bo der eller ha foreldre eller besteforeldre fra stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?
Det synes jeg også. :bunadspoliti: |
![]() |
![]() |