|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra Aust-Agder. Mammas familie kommer derfra, og vi har hytte der. Jeg føler selv at tilknytningen er sterk, vi har alltid vært der i 2 måneder hver sommer fra jeg ble født.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Har blå Nordlandsbunad. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Nordtrønderbunad. Siden jeg ikke er fra noe sted selv, valgte jeg den samme bunaden som moren min har, fra det stedet hun og faren min er fra. Selv har jeg aldri bodd i Nord-Trøndelag. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har islandsk nasjonaldrakt. Vi har bare 3 forskjellige og siden de ikke tilhører noen spesielle landsdeler blir det litt feil å kalle det bunad.
|
|
|
#5 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har nordlandsbunad. Mor og far er nordlendinger, og anene kan visstnok spores helt tilbake til Benkestok
|
|
|
#6 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er født og oppvokst på det stedet der bunaden min er fra |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Selvfølgelig har aC bergensbunad.
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Grafferbunad. Jeg har ingen annen tilknytning til Gudbrandsdalen, eller Graffer. Den eneste tilknytningen jeg har til min bunad er at jeg arvet den etter min mor da hun fikk sydd seg Vestfoldbunad for endel år siden. Og min slekt på morsiden er fra Vestfold.
|
|
|
#10 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Tromsbunad fordi jeg er født i Troms og bodde der mitt først leveår. Halve slekta mi bor i Troms og jeg har tilbragt nesten alle sommerferier der.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har Rogalandsbunad og kommer fra Rogaland. Nærmere bestemt har jeg Jelsabunad og jeg har røtter der siden oldefar kom derfra.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra fylket der jeg er født og oppvokst. Noe annet ville ikke vært naturlig for meg selv om det finnes mange bunader jeg syns er finere enn min.
|
|
|
#13 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg er født og oppvokst i nordland, og det er begge foreldrene mine. Nordlandsbunaden ble et naturlig valg. Kommer fra innlandet og alle på morsiden har grønn bunad. Valgte likevel blå siden alle på farssiden har blå.
|
|
|
#14 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Født og oppvokst i bydelen i Bergen bunaden min kommer fra. Familiene på begge sider har bodd her i generasjoner også. :innavl: Så det var aldri noe spørsmål hvilken bunad jeg kulle ha.
|
|
|
|
#15 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har bunad fra det fylket jeg er oppvokst i.
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spin-off av spin-off: hvilken tilknytning har du til bunaden din?Jeg har to. Den ene har jeg arvet av mamma og kommer fra Gudbrandsdalen som jeg overhodet ikke har noen tilknytning til. Den jeg bruker har jeg arvet av min farmor og det er en Vestfoldbunad. Jeg er født, oppvokst og bor fortsatt i Vestfold.
|
![]() |
|
|