|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jo min har krympet ca akkurat en bunadstøl på beltet. Måtte kjøpe en til plutselig. Merkelig fenomen ...
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min mors bunad krympet vist veldig i skapet et år, så den ble plutselig min gitt...
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har krympet noe helt forskrekkelig. Det er igrunnen en ganske ustabil bunad, altså. |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Her i huset er det ikke bare bunader som krymper heller. :skjønneringenting: |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har også krympet, men den har bare vært oppbevart på en plass hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har krympet drastisk. Den ble sydd da jeg var en fjortenåring med semianorektisk utseende. Nå er jeg derimot en voksen dame på altformange kilo, og har ikke nubbesjans, samme hvor mye ekstra stoff de brukte da de sydde den. Søsteren min som fremdeles er en spjæling har overtatt den, og mamma har lovet meg ny. I fem år. Har ikke sett snurten. Har derfor ikke bunad lengre.
![]() |
![]() |
#8 |
På lukket avdeling
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min krympet for noen år siden. Har ventet på at den skulle vokse igjen, men det skjer jo aldri. Sist redigert av Maylen : 15-04-09 kl 22:39. Årsak: venetet = ventet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min bunad krympet i løpet av første svangerskapet mitt.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Fordelen med å få seg bunaden i voksen alder er at den kanskje ikke krymper så fort. Jeg har i allefall ikke noen planer om å la den krympe, heller vokse. Men i år passer den uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg fikk min til konfirmasjonen for femten år siden, og den har krympet så mye at søsteren min har overtatt den.
![]() |
![]() |
#14 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Kjøpte meg bunad for 5 år siden, og den har krympet såpass mye at den ikke passer lenger
![]() |
#15 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min ble sydd til meg da jeg var 14, den er ikke sydd ut eller inn etter det men den har jammen krympet litt. Sånn ca 10 kg for å være helt nøyaktig, men den passer enda da, på en måte.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har også konfirmasjonsbunad (20 år siden konfirmasjonen...). Den ble sydd ut ganske drastisk for noen år siden, og så krympet jeg i stedet for den, så selv om jeg ikke er helt der jeg skulle ønske størrelsesmessig sitter den finfint og er heller litt for stor enn for liten. Godt er det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min krympet gradvis, gudsjelov, fra jeg var i 14-årsalderen, men den har gudsjelov sluttet nå.
![]() |
#19 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min hadde av en eller annen merkelig grunn krympet litt i skapet siste året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
både her og der
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Nei, den har ikke krympet. Skulle gjerne sett at den krympet både over brystet og rundt livet, men den gang ei. Den har blitt sydd inn og ut utallige ganger i takt med diverse svangerskap med påfølgende vektøkning, men de siste årene har den nok blitt for stor igjen.
![]() |
|
|