Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off igjen: Krymper bunaden din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 19:57   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?

Jo min har krympet ca akkurat en bunadstøl på beltet. Måtte kjøpe en til plutselig. Merkelig fenomen ...
Den lille finsømmen gjør jeg selv.

Gammel 23-03-09, 22:34   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Min mors bunad krympet vist veldig i skapet et år, så den ble plutselig min gitt...

Den har forholdt seg rolig i de årene jeg har hatt den.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:48   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma sydde ut min i forfjor... litt mye. Så nå som jeg i tillegg har tatt av 10-12 kg, så svømmer jeg i den. Så den må inn igjen nå til 17 mai.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 23:59   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Min har krympet noe helt forskrekkelig. Det er igrunnen en ganske ustabil bunad, altså.

Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 00:02   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Her i huset er det ikke bare bunader som krymper heller. :skjønneringenting:

Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:24   #6
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Min har også krympet, men den har bare vært oppbevart på en plass hele tiden.
Håper på å finne et skap den kan vekse litt i.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:50   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Min har krympet drastisk. Den ble sydd da jeg var en fjortenåring med semianorektisk utseende. Nå er jeg derimot en voksen dame på altformange kilo, og har ikke nubbesjans, samme hvor mye ekstra stoff de brukte da de sydde den. Søsteren min som fremdeles er en spjæling har overtatt den, og mamma har lovet meg ny. I fem år. Har ikke sett snurten. Har derfor ikke bunad lengre.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:34   #8
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Min krympet for noen år siden. Har ventet på at den skulle vokse igjen, men det skjer jo aldri.

Sist redigert av Maylen : 15-04-09 kl 22:39. Årsak: venetet = ventet
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 17:59   #9
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Min bunad krympet i løpet av første svangerskapet mitt.
Ikke ville den vokse ut igjen heller, men jeg gikk på me sprettert, nål og trå, så nå passer den igjen.
Jeg måtte bare innse at jeg nok aldri får en kropp som en 15 åring igjen

Gammel 12-05-10, 18:00   #10
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg vet ikke om jeg tør å prøve den i år.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:03   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordelen med å få seg bunaden i voksen alder er at den kanskje ikke krymper så fort. Jeg har i allefall ikke noen planer om å la den krympe, heller vokse. Men i år passer den uansett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:08   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk min til konfirmasjonen for femten år siden, og den har krympet så mye at søsteren min har overtatt den. At jeg har lagt på meg rundt 25 kg siden den gang har liksom ikke så mye å si.

Men jeg har fått overta mamma sin. Den har krympet for mamma, men sitter som støpt på meg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:11   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

. At jeg har lagt på meg rundt 25 kg siden den gang har liksom ikke så mye å si.

Nei det gidder vi ikke å snakke om!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:12   #14
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpte meg bunad for 5 år siden, og den har krympet såpass mye at den ikke passer lenger

Gammel 12-05-10, 19:00   #15
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min ble sydd til meg da jeg var 14, den er ikke sydd ut eller inn etter det men den har jammen krympet litt. Sånn ca 10 kg for å være helt nøyaktig, men den passer enda da, på en måte.

Gammel 12-05-10, 19:03   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Min passer for første gang skikkelig i år - etter å ha blitt tatt inn og sydd opp. Sydamen som målte meg før attenårsdagen min må ha vært full.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 20:06   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også konfirmasjonsbunad (20 år siden konfirmasjonen...). Den ble sydd ut ganske drastisk for noen år siden, og så krympet jeg i stedet for den, så selv om jeg ikke er helt der jeg skulle ønske størrelsesmessig sitter den finfint og er heller litt for stor enn for liten. Godt er det!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 20:09   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min krympet gradvis, gudsjelov, fra jeg var i 14-årsalderen, men den har gudsjelov sluttet nå.

Det KAN jo ha noe med det å gjøre at BMI-en har gått liiiittegranne opp fra da den var lik alderen (15).

Gammel 16-05-10, 22:09   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min hadde av en eller annen merkelig grunn krympet litt i skapet siste året. Trodde den hadde krympet litt vel mye helt til jeg kom på at livet på stakken er litt høyere opp enn der jeg prøvde beltet. Men allikelvel har den krympet en del gitt, men det går.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 16:03   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, den har ikke krympet. Skulle gjerne sett at den krympet både over brystet og rundt livet, men den gang ei. Den har blitt sydd inn og ut utallige ganger i takt med diverse svangerskap med påfølgende vektøkning, men de siste årene har den nok blitt for stor igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.