Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kl. 0023 ringte telefonen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 11:30   #1
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 0023 ringte telefonen

Flott innsats, Mim!

Jeg er atter en gang sperret i blodbanken, men skal kalles inn igjen i januar 2008. Da regner jeg med at jeg er ferdig med å amme.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:37   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den vanligste typen, etter hva jeg vet. Type 0. Men den det er flest av, trengs det mest av. De har en ringeliste, og jeg skulle egentlig gitt i dag, og derfor sto jeg øverst på ringelista sammen med de andre som skulle gitt i dag. Så ikke noe spesielt ved meg, altså. Beside the obvious.

Jeg har gitt blod i ganske nøyaktig to år, dette var min 8' givning. Kjære gir også. Jeg er i tillegg benmargsdonor og organdonor, men ikke aktivt .

Jeg vet de sliter med å ha nok blod, så jeg håper alle som kan melder seg. Det er en hyggelig ting å gjøre. Jeg vet jo, som Polyanna, at blodet i natt ikke var viktigere enn annet blod, men det var utrolig å være så nær det som skjedde. Å vite at nå har noen fått en fantastisk beskjed om at de skal få nytt hjerte, og så kan jeg bidra med en liten halvliter for å gjøre det mulig.

Gammel 02-11-06, 12:20   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har den vanligste typen, etter hva jeg vet. Type 0.

Er det den vanligste? Jeg trodde den var ganske spesiell, men at den kan gies til alle, uansett blodtype? Farfar hadde denne typen og ga litervis med blod under krigen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 00:06   #4
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har den vanligste typen, etter hva jeg vet. Type 0. Men den det er flest av, trengs det mest av. De har en ringeliste, og jeg skulle egentlig gitt i dag, og derfor sto jeg øverst på ringelista sammen med de andre som skulle gitt i dag. Så ikke noe spesielt ved meg, altså. Beside the obvious.

Jeg har gitt blod i ganske nøyaktig to år, dette var min 8' givning. Kjære gir også. Jeg er i tillegg benmargsdonor og organdonor, men ikke aktivt .

Jeg vet de sliter med å ha nok blod, så jeg håper alle som kan melder seg. Det er en hyggelig ting å gjøre. Jeg vet jo, som Polyanna, at blodet i natt ikke var viktigere enn annet blod, men det var utrolig å være så nær det som skjedde. Å vite at nå har noen fått en fantastisk beskjed om at de skal få nytt hjerte, og så kan jeg bidra med en liten halvliter for å gjøre det mulig.

Så spennende, Mim!

Min farfar har gitt blod mer enn 1000 ganger i løpet av et langt liv. Han har har alltid vært stolt av å være blodgiver, og det er det all grunn til!

Naboen min er også blodgiver, hun var i høst inne og ga benmarg også.

Jeg har både lege og sprøyteskrekk, men driver nå og manner meg opp. Kanskje de vil ha litt av mitt blod etterhvert også. Nå spiser jeg ingen medisiner.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:30   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå ser jeg at klappekoden ikke funker her inne. så den prikken du fikk skulle altså være en applauderende smilesak.

Sist redigert av Kirsebær : 02-11-06 kl 21:59.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:32   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig bra!
Må føle deg ganske vel nå.

Gammel 02-11-06, 11:39   #7
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har gjort noe virkelig meningsfullt for et annet menneske og familien. Det er stort, Mim! Gratulerer og :klapp på skulderen:

Svigermor er en ihuga blodgiver og er den i Oslo som har gitt mest blod Jeg har dessverre for lavt jernlager og har blitt abefalt å ikke melde meg Hurra for alle blodgivere!!!!

Gammel 02-11-06, 11:47   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der minte du meg på at jeg skal melde meg som blodgiver.

Flott historie!!

Gammel 02-11-06, 11:51   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott å kunne være til nytte på den måten, og litt ekstra spennende å gi blod på den litt mer direkte måten der.

Jeg kan dessverre ikke være blodgiver, siden jeg stadig har litt problemer med lav blodprosent og lite jern. Fikk hardt tiltrengt blodoverføring selv etter at Even ble født, så jeg er veldig glad for at noen gjør det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:54   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg gåsehud her!Utrolig flott at du stiller opp på den måten. Og kanskje indirekte oppfordrer oss andre til å gjøre det samme.

Gammel 02-11-06, 11:56   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

hmmm.. tror jeg melder meg som giver i dag jeg.. Har jo ikke sprøyteskrekk engang.. mao , ingen unnskyldning.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:01   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, Mim! Det må ha føltes veldig spesielt.
Jeg ble i løpet av min karriere innkalt spesielt én gang, men det var på dagtid, og ikke noe som virket akutt. Det var allikevel spesielt.

Nå gir jeg ikke lengre, for jeg sliter med lave jernlagre.

Kvinner som prøver å bli gravide kan godt beholde det blodet de har ...

Gammel 02-11-06, 12:05   #13
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fantastisk det må føles å ha vært så nær! En viktig handling!
Flotte du!

Jeg har ønsket å være blodgiver lenge, men har gått på medisin som stoppet for det. Men så lempet de på kravene, og dosen min er under grensen. Så jeg meldte meg, fikk beskjed om at jeg var topp blodgiver, så ble jeg forkjølet og så gravid og nå er ammende. Jeg stiller med en gang snuppa ikke vil ha puppen mer!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:03   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott innsats!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:07   #15
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Flott innsats. BLir litt spesielt når det vert så direkte. Ein flott ting å gjere å gi blod.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:16   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, og for en god følelse å være så nært det som skjer!

Jeg har ventet lenge på å bli blodgiver, skal inn til første sjekk om noen uker.
Gubben har delt ut en haug med blod han og, og har fått både verktøysett og krystallvase!

Gammel 02-11-06, 12:23   #17
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flott!

Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:23   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange som har 0, de er ikke så spesiell som de skal ha det til!

Prosentvis fordeling av blodtyper i Norge:
A 49%
0 39%
B 8%
AB 4%

Jeg er enda mindre spesiell, jeg har A. Dog Rhesus negativ, så det teller jo litt! :liksom:

Gammel 02-11-06, 12:25   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er enda mindre spesiell, jeg har A. Dog Rhesus negativ, så det teller jo litt! :liksom:

Du og jeg, Lille Ru!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:29   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Type 0 er "universalgiverblod", som i utgangspunktet kan gis til alle, så det er veldig fint å ha mye av det i banken. Blodtype A har antistoffer mot B, og omvendt, så her kan man ikke mikse og matche. 0-blod har hverken A- eller B-stoffer, så derfor er det ingen antistoffer mot 0-blod, og det kan gis til alle.

Men ved transplantasjoner tror jeg kanskje det er viktigere å ha helt "riktig" blod, også på andre måter enn blodtype, så kanskje det var derfor de absolutt ville ha ditt blod?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.