Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 17:59   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Så forresten at Vicktoria Beckham hadde SVART kjole i Tom og Katies bryllup

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:48   #2
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

[quote=Acsa;93023]Siden dette er en etterpåfest kan du ha akkurat det du vil, synes jeg! Til og med støvletter!
quote]

Signerer.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:49   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes svart kjole skulle være helt greit å bruke i et bryllup.

Har vært i noen bryllup og det har aldri stått noe på kleskode i innbydelsen,
Skrev ikke noe selv da vi giftet oss eller, for oss var det viktigst at de fleste hadde lyst til å komme og ikke hva slags klær de hadde på seg. Vet at mange av de vi ba ikke ville kommet hvis vi hadde skrevet kleskode. hadde 130 gjester i bryllupet vårt. og alle var kledd til fest.

Har vært bedt på en jubileumsfest en gang der det sto at anntrekket var bunad. hadde ingen bunad den gangen, og kjente ingen jeg kunne låne av eller så jeg takket nei til invitasjonen, og vet om mange som gjorde akkurat det samme.

Gammel 25-11-06, 16:46   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Skrev ikke noe selv da vi giftet oss eller, for oss var det viktigst at de fleste hadde lyst til å komme og ikke hva slags klær de hadde på seg. Vet at mange av de vi ba ikke ville kommet hvis vi hadde skrevet kleskode.

Det kommer da helt an på hva slags kleskode man skriver? Poenget med å skrive kleskode er jo minst like mye for at folk ikke skal føle at de må pynte seg mye mer enn det som egentlig er meningen.

Jeg kan ikke se for meg hva slags folk som ikke ville komme dersom man skrev "pent antrekk" på invitasjonen - det betyr jo bare at folk slipper å lure på om det egentlig er meningen man skal komme i gallakjole og kjole-og-hvitt. (Det er altså ikke et hint om at man skal ta på seg "penklær" i motsetning til "hverdagsklær", for det vet nok de fleste allerede. ) Hvis alle andre har lys dress og enkle sommerkjoler, kan man føle seg litt "dum" hvis man stiller i fotsidt gallaantrekk - og omvendt, selvsagt.

Gammel 25-11-06, 23:33   #5
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av hva jeg endte opp med men glemte helt å ta et. Jeg hadde på meg sorte korte bukser, sort og hvit tunika og høye støvletter. Ganske så fin om jeg må si selv.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:50   #6
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Var forresten i ett bryllup for noen få år siden.

Der var den ene gjesten, (hun var den gangen profilert b-kjendis), mer pynta enn bruden.

Med den overdådige kjolen, og tiara og greier.

Det var skikkelig tett syns jeg.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 21:23   #7
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg giftet meg for noen uker siden og da hadde flere av gjestene på seg sort kjole.

Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:46   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:30   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har du vel vært i selskap, men en kan lese mye ut av invitasjoen,og hvilke type menneser det er som inviterer til bryllup.

Er det noen som satser hardt på stivt bryllp, så tar en somregel på seg andre klær enn noen som har en litt løsere tone.

Skal gifte meg til sommeren, og det skal bli så løst at om noen kommer i dongeri så er det det samme for meg.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:37   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskusjonen er kanskje ikke fra igår, men jeg svarer likevel.

Kasia sier egentlig det meste som trenger å bli sagt. Ærlig talt, er man uhøflige og risikerer å såre brudeparet hvis man velger sort?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 10:47   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det med sort (som noen sa over her) henger igjen fra den tiden folk gikk i sort brudekjole, man skal jo som sagt helst ikke "etterligne" bruden. Men såvidt jeg vet det er SVÆRT få som bruker sort brudekjole i dag.
Hvis det har mer med "begravelsesfarge" å gjøre, bør man vel ALDRI ha på seg sort andre steder enn i en begravelse, skal man først være så helsikes gammeldags.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.