Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai er vi så glad i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 22:24   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai er vi så glad i?

Snart 17. mai igjen. Jeg gleder meg ihjel til den dagen hvert år. I år er det første gang eldste skal gå i tog med klassen sin, da hun er skolejente nå. Det blir stas!

Gammel 04-04-10, 22:26   #62
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jisses. Jeg har ikke begynt å tenke på det engang. Nå fikk du meg litt gira her, jeg elsker nasjonaldagen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 22:27   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

April er den måneden jeg kjenner 17-mai-følelsen for fullt, da er det vår og dagen nærmer seg, og i dag hadde alle flaggene sine oppe her, så da fikk jeg veldig nasjonaldagfølelse.

Gammel 04-04-10, 22:29   #64
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai sluttet å være gøy da barna begynte på skolen. Nå er vi stuck hele dagen, i et kaos uten like.

Gammel 04-04-10, 22:30   #65
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det er så mye snø her enda så jeg har liksom ikke kommet så langt oppe i hodet mitt enda. Så vidt kjent litt på vårfølelsen, sukk. Det har vært en lang vinter, skal bli deilig med vår og alt den bringer med seg nå.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 22:31   #66
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I år blir det en fin 17.mai, håper jeg. Jeg tror vi er flyttet til da, og da får jeg endelig se tanteskatten spille i korps. Jeg syns 17. mai på min kommende hjemplass er mer stas enn her i byen.

Gammel 04-04-10, 22:38   #67
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

17. mai sluttet å være gøy da barna begynte på skolen. Nå er vi stuck hele dagen, i et kaos uten like.

Helt enig i dette. Makan til stresset dag skal du lete lenge etter. Barna mine er ikke særlig glad i 17.mai de heller (mulig farget av sin mor), så jeg skulle gjerne dratt fra byen akkurat denne dagen. Vi var i syden et år, det var strålende. Et annet år besøkte vi besteforeldrene på andre siden av landet, det var også en deilig 17.mai, fri for mas og stress.
Med 3 barn kan man også være sikker på at man har ansvar for noe av opplegget som er på skolen nesten hvert eneste år. Så om man egentlig kunne tenkt seg å finne på noe helt annet enn å dra ned til skolen så er man nærmest programforpliktet til å møte der.

Gammel 04-04-10, 22:39   #68
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Stress, og ellers ganske kjedelig.

Jeg surfer etter sydenturer som inkl. 17 mai.
17 mai med bare tær på en deilig strand er i grunnen det jeg liker best.
*opponerer mot de fleste tradisjoner*
Men ungene vil heller spise pølser og mase etter russekort, så vi får se.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 22:39   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har min første erfaring med 17. mai og skolebarn i år, håper det går bra. Nå er det jo bare eldste som går på skolen så det store stresset er jeg nok spart for foreløpig, og jeg er såpass entusiastisk overfor denne dagen at jeg nok tror jeg kommer til å like det uansett, hehe.

Gammel 04-04-10, 23:33   #70
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ååå, jeg gleder meg! Innrømmer glatt at jeg ikke eier ironisk distanse til feiringen av 17.mai, jeg er dønn svak for slike tradisjoner.

Den vakre lille sørlandsbyen vår pyntes med flagg og løv, vi spiser frokost på hotellet, svigerfamilien kommer, 3 av våre 4 barn går i tog, vi bruker en liten formue på lotteriet på skolen, jentene har fletter og Rondastakk og jeg har klump i halsen og baker latterlig mange kaker.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:33   #71
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I år har jeg bestemt meg for å droppe lunsjen hos moren min. Vi kan kose oss hos henne en annen dag. Det utrolige stresset orker jeg ikke mer.

Jeg kan virkelig ikke fordra 17.mai. Mer stress skal man lete lenge etter. Kanskje vi til og med skal droppe barnetoget i byen i år? Det frister mildt sagt veldig.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:39   #72
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiller i korps.. men i år tror jeg jeg skal ta meg fri, som i fjor.
I fjor var det bekkenløsningen som stoppet meg, i år er tanken på å være vekke fra familien som stopper meg.
Jeg vil være en del av lillenuppas første 17 mai.

Jeg syntes dagen stort sett er koselig, ungene ELSKER dagen og det er for dem vi gjør det her..

Ellers er jeg enig i det Avartar skriver og...

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:41   #73
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier å ha det koselig. Opp tidlig, spise god frokost, pynte oss, ungene fulle av forventning. Levere guttungen på skolen, gå til byen, snakke med kjente, se barnetoget, rusle litt i byen, innom lekeplassen, innom mor og far, også samles vi noen venner og griller. Selvfølgelig ganske avhengig av været men det pleier å være en fin dag. Men kvelden kommer fort :utslitt:

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:51   #74
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Gleder meg til jeg kan feire som jeg sjøl vil

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 08:41   #75
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå skal det sies at her har ikke skolen noe obligatorisk oppmøte, eller noe slikt på 17.mai
Heller ingen arrangement etter fellestoget..
Så her styrer man helt selv, og vi har bare hatt en tradisjon på å være nede å se fellestoget hvor vi går sammen med barnehagen, mens eldstemann går med skolen.
Så møtes vi på Hadeland Glassverk, og er der under mesteparten av arrangementet (værforbehold), så til farmor for wienerpølser og is for barna.
og ut å spise middag etterpå.

En dag som absolutt IKKE er fylt med stress...

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 09:39   #76
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke anelse om hva vi skal finne på i år, men jeg vet at svigers kommer på besøk. De kommer for å se Malin i skoletoget, så jeg antar de blir her resten av dagen. Jeg vurderer å gjøre det enkelt og bestille bord på en restaurant, men vi får se. I fjor disket jeg opp med kalkun og greier, men det gidder jeg ikke i år. grillmat, kanskje??

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:21   #77
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes 17.mai er en slitsom dag.

Gammel 05-04-10, 11:46   #78
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Første året med unga i norsk bhg! De andre årene har eldste stått og sett vemdig på søskenbarna som har gått med skole og bhg i tog.I år er det hennes tur!

Gammel 05-04-10, 11:55   #79
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt var det Iset som dro opp tråden. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er med glad i, og flink til å feire, ulike festdager i løpet av året.

Vi er skolebarnforeldre for første gang i år, blir spennende å se hvordan dagen blir. Selv spilte jeg i korps i årevis, og hele dagen var veldig preget av marsjering, spilling ulike steder, tog her og tog der og trøtte føtter når dagen var omme.

Gammel 05-04-10, 12:11   #80
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

En av de beste tingene med å ha store barn tror jeg må være at man ikke MÅ gå i tog lengre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.