Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-08, 08:10   #61
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg er med! For meg blir det snopefri, kakefri og brusfri uke da.
Blir tøft , men det trengs.
Godt initiativ.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 09:25   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utfordring: Fikk 400 gram hvit toblerone i gave av en venninne...DET er godt det...

Gammel 25-05-08, 09:34   #63
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Spis det opp før mandag.

(Og du har lov til å dele med meg. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 09:36   #64
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det håper jeg også. På en annen side,- du har jo nyfødt baby og har kanskje nok med det foreløpig? Jeg hadde iallefall ikke orket å tenke kosthold så kjapt etter en fødsel. (men så er sikkert jeg litt pingle da)

Åå, nå ga du meg en god unnskyldning til å la være! Men når Sybil skal være med så burde jo jeg klare det også (hun har en baby som er fem dager yngre enn min). Og de er jo 6 uker nå og ikke lenger helt nyfødte i allefall...

Gammel 25-05-08, 09:52   #65
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Jeg er med.
Kommer til å kutte ut alt av snop og søtesaker.
Velger å spise litt kake på tirsdag da vi skal i et selskap, men kutter ut lørdagsgodt neste lørdag istede. Satser på ei sukkerfri uke til også.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 14:15   #66
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da gjør iallefall jeg det slik: jeg endrer hovedinnlegget mitt nå, og legger inn alle oppdateringer der. Skravling tas videre i denne tråden.

I dag kjenner jeg meg motivert til å begynne og skal på trening kl 18 for å kjenne at jeg er i gang. Jeg kommer ikke til å håper på trening 3 dager i uken, for jeg reiser mye i jobb, men jeg må iallefall trene noe hver uke. Det er målet.

Tøm huset jenter,- det er søndag og i morgen tidlig er vi igang!

Gammel 25-05-08, 14:19   #67
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk mannen til å kjøpe en diger crispo til meg i dag. Som en oppmuntring.

Gruer meg litt, jeg.

Gammel 25-05-08, 14:24   #68
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Gruer meg litt, jeg.

Jeg også.

Gammel 25-05-08, 14:24   #69
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja nå er jeg klar for å komme igang! Ingen snop/brus og gjerne litt trim.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 14:48   #70
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Ok jeg er med! Jeg gruer meg også. Blir en tøff uke med to små barn, den ene syk og må sikkert være litt hjemme fra barnehagen, mens mannen må jobbe mye.

Her blir reglene som følger:
- ingen snop, kjeks, is, kaker eller potetgull! Ikke sukkerbrus (men det drikker jeg vanligvis lite av så det er ikke et problem). Og ikke iskaffe.
- "en ting" er lov på lørdagen, dvs en pose med noe. Ikke en pakke kjeks, en pose snop OG en pose potetgull. Skal bruke ukedagene på å planlegge og tenke ut hva jeg skal spise på lørdagen.
- Cola light/zero er lov her.

For å få til dette skal jeg sende mannen ut for å handle matvarer, og selv ikke under noen omstendigheter ha med meg lommeboka når jeg skal ut.

Gammel 25-05-08, 16:31   #71
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruer meg. Egentlig bør jeg kutte ost også. Jeg kan glatt spise ost på alt. Snop kun en gang i uka, alkohol kun en gang i uka og ikke ost hadde vært det ideelle, hadde sikkert gått ned i vekt også. Men Vi starter med en sukkerfri uke til å begynne med!

Gammel 25-05-08, 17:27   #72
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Du får meg aldri til å droppe ost. Nå spiser jeg ikke ost så ofte, egentlig. Men på fredagspizzaen har jeg MASSE ost.

Gammel 25-05-08, 18:01   #73
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg skal det gjelde hele uka, også lørdag
EI uke klarer jeg . har klart mer før. Sprekker ofte fortere om jeg unner meg litt jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 18:18   #74
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ligger flatt ut med feber og halsvondt, og det eneste jeg får i meg er is. Jeg slenger meg på neste uke hvis det gjentar seg da.

Gammel 25-05-08, 18:49   #75
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fra i morgen er det null godteri, sjokolade, kaker og is her. Pepsi max dropper jeg ikke inntil videre, men jeg burde absolutt kutt ned på brusdrikkingen.

Gammel 25-05-08, 19:30   #76
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg melder meg! Dette skal jeg klare. har vært uten snop i to uker nå, men nå synes jeg det begynner å bli tøft, så jeg trenger nok et tupp i ræva.

Gammel 25-05-08, 20:04   #77
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig motivert. Har tenkt og småprøvd i ukesvis, men det sklir ut hele tiden. Så dette var virkelig et spark i ræva for å komme i gang.

Men først skal jeg spise opp restene etter lørdagsgodtet mitt. Ja det blir rester når man kjøper så mye som jeg gjorde i går.

Gammel 25-05-08, 20:22   #78
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

jeg er med fra i morgen!!!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:34   #79
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Venter en uke. Fikk mensen i dag. For første gang siden lillesøster ble født. Jeg MÅ ha og fortjener sjokolade.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 21:40   #80
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg syns at det burde vær lov å spise litt på lørdagen. Bedre å skeie ut litt en dag i uken enn å gå på en kjempesmell.

Jeg må også skeie ut en dag- det må bli tirsdag! Da har jeg bursdag, og den feires med kaffe og is...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.