Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir dere berørt av streiken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 11:39   #61
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Blir dere berørt av streiken?

Her blir det vist streikemøte i morgen, og de taes ut i streik torsdag. noe som medfører at mange på vidregående ikke får tatt sin eksamen på fredag.

Gammel 01-06-08, 13:54   #62
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Fra tirsdag blir barnas skole tatt ut i streik

Gammel 01-06-08, 14:39   #63
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ikke som jeg har fått med meg hvertfall.
Uansett er jeg hjemme, så det vil ikke ha noe å si for oss.

Gammel 01-06-08, 16:06   #64
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Har vært streik i vår barnehage hele uken som var. Nå var vi heldige og lot barna "invitere" seg selv på besteforeldrebesøk noen dager Det var hyggelig for alle parter. Ingen krise foreløpig, men kunne godt hatt vanlig barnehage fra kommende torsdag for min del. Vi overlever nok uansett.

Gammel 01-06-08, 19:47   #65
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du fleiper nå?

Alenemor, i ny jobb. Fortsatt i prøvetid. Kollegene mine jobber seg fordervet for tiden. Jeg drar ikke tilsvarende del av lasset selv til vanlig, siden jeg må hjem og hente barn. Og så streiker de som skal passe på barna mine på toppen av det hele.

Jeg tror aC er i omtrent samme situasjon.

Nettopp derfor er jeg veldig glad verken skolen eller barnehagen til jentene er tatt ut. Det hadde virkelig tatt seg ut om jeg måtte vært hjemme allerede nå, etter 3 uker i ny jobb. Og jeg vet min ex ikke ville løftet en finger for å hjelpe til heller.

Gammel 01-06-08, 22:41   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde vi ikke var berørt, men nå ser jeg at helsestasjonen til lillesøster har en del folk tatt ut i streik. Vi skulle ha kontroll og første barselgruppetreff i morgen, bør jeg anta at det er avlyst, eller ville jeg fått beskjed?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 23:11   #67
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Barnehagen til minstesnuppen tas ut i streik fra førstkommende torsdag.
Til helgen drar mannan min til Sørøya i nord og blir der til begynnelsen av juli. Svigers skal på Hurtigruta og drar også til helgen.

Da sitter vi igjen med moren min og meg. Begge i full jobb.
Jeg jobber i Oslo kouune og kan sikkert ha med snuppen på jobben noen dager, men ikke hver dag til ferien min starter 05.juli

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det ser ikke akkurat ut som denne streiken slutter med det første heller.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 23:29   #68
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Avdelingen til minstesnuppa er stengt. Vi er 4 familier fra denne avdelingen som har gått sammen om å bytte på å passe barna hjemme. Dermed blir det ikke så mange dager man må ta seg fri. Anbefales!

Gammel 01-06-08, 23:48   #69
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke berørt i vår kommune enda. Om det blir noe her skal jeg sikkert få det til. Å legge barnepassekabal har jeg blitt flink til når jeg jobber turnus og har mann til sjøs. Siden jeg jobber 75 % så har jeg fri to dager i uka, og så hadde jeg nok fått byttelånt unger i barnehage/sfo.
Veldig lurt å bli kjent med andre foreldre i barnehage/sfo

Gammel 02-06-08, 08:35   #70
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg trodde vi ikke var berørt, men nå ser jeg at helsestasjonen til lillesøster har en del folk tatt ut i streik. Vi skulle ha kontroll og første barselgruppetreff i morgen, bør jeg anta at det er avlyst, eller ville jeg fått beskjed?

Jeg hadde ringt og sjekket for sikkerhetsskyld.

Gammel 02-06-08, 09:46   #71
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg hadde ringt og sjekket for sikkerhetsskyld.

Og det var det lurt at jeg gjorde - de var i streik og hadde ikke lov til å ringe rundt for å fortelle folk som skulle dit i dag om det . Jeg har sånn prinsipielt ikke noe i mot streik, men å ikke ha lov å informere folk som blir berørt av den om den? Hvorfor?

Gammel 02-06-08, 09:58   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Berørt og berørt. Ungdomsskolen er tatt ut i streik, men det plager ikke meg, for vi har satt fjorttisen til å male verandarekkverket i stedet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 18:47   #73
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og det var det lurt at jeg gjorde - de var i streik og hadde ikke lov til å ringe rundt for å fortelle folk som skulle dit i dag om det . Jeg har sånn prinsipielt ikke noe i mot streik, men å ikke ha lov å informere folk som blir berørt av den om den? Hvorfor?

Hm. Det er lov i Bergen. Det står på kommunens oversikt over streiken at

Sitat:

Personer som mister sitt helsesøstertilbud som følge av streiken i kommunal sektor, vil fra nå av bli kontaktet av helsestasjonene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 19:49   #74
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Hm. Det er lov i Bergen. Det står på kommunens oversikt over streiken at

Har du link? *fortsatt litt furten*

Gammel 02-06-08, 20:10   #75
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage er tatt ut fra torsdag, og i M sin avdeling blir det parktilbud, i S sin fullt tilbud da hans pedleder er organisert i et annet forbund. Ja ja.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:11   #76
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Når fikk dere info om at bhg \og eller skole skulle streike?

Svigermor skal streike fra torsdag og de hadde møte i dag og sier at ungene ikke får info med seg hjem før på onsdag. At det er foreldrene sitt ansvar å være oppdatert på skriken igjennom media.

Jeg skrev sms til 3menningen min, som har en jente på skole og ei i bhg for å høre om de hadde fått noe info. det hadde de ikke så hun regnet med de ikke skulle streike, men det skal de.

Jeg synnes det er dårlig å ikke inforemere elever og foresatte, og i bhg om at de skal streike og hvordan tilbudene blir.
Mange som sitter som spørsmåls tegn å ikke vet hva som skjer

Lurer på når private bhg har lønns mekkling.

Gammel 02-06-08, 20:13   #77
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Når fikk dere info om at bhg \og eller skole skulle streike?

Svigermor skal streike fra torsdag og de hadde møte i dag og sier at ungene ikke får info med seg hjem før på onsdag. At det er foreldrene sitt ansvar å være oppdatert på skriken igjennom media.

Jeg skrev sms til 3menningen min, som har en jente på skole og ei i bhg for å høre om de hadde fått noe info. det hadde de ikke så hun regnet med de ikke skulle streike, men det skal de.

Jeg synnes det er dårlig å ikke inforemere elever og foresatte, og i bhg om at de skal streike og hvordan tilbudene blir.
Mange som sitter som spørsmåls tegn å ikke vet hva som skjer

Lurer på når private bhg har lønns mekkling.

Det har kommet skriv ut fra Anita Vonstad i dag.

Ingen private barnehager blir tatt ut i streik nå.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:14   #78
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Alle kommunale barnehager blir forøvrig stengt fra torsdagsmorgenen om streiken fortsetter.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:14   #79
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har funnet info om streiken ved å søke i riksdekkende medier, og mer konkret om den enkelte kommune i lokalavisene.
Her kan man også klikke på kommunenavnet for å få mer detaljert informasjon.http://www.unio.no/kunder/unio/cms.n...257458006ECE6A

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:15   #80
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Alle kommunale barnehager blir forøvrig stengt fra torsdagsmorgenen om streiken fortsetter.

Og med det mener du vel:

Ytterligere opptrapping finner sted fra og med torsdag 5. juni. Følgende kommuner blir berørt av opptrappingen:

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
streik

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.