|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg syns faktisk det er verre å bli ignorert av de ansatte, jeg. Jeg vil mye heller at en ansatt i butikken kommer og spør om jeg behøver hjelp, slik at jeg kan takke nei, enn at jeg må oppsøke vedkommende om jeg trenger hjelp til noe.
|
|
|
#2 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Det er da mye verre der man over hodet ikke faar hjelp naar man trenger det. Synes jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"litt på siden: jeg har ingen hemninger mot å ta imot hjelp selv om jeg bare titter og vet jeg ikke skal kjøpe noe. det har jo begge nytte av: jeg får sett varene enda bere og får nyttige tps og råd, og butikken får kanskje et salg senere, når jeg har fått tenkt meg litt om!
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg er enig i at spørsmålsformuleringen er sløv. Det er ikke nødvendigvis slik at man må få hjelp for å kunne kjøpe noe, og det betyr ikke nødvendigvis at man "bare titter" når man takker nei til hjelp heller. Jeg foretrekker å finne frem i butikkene selv, lurer jeg på noe spør jeg. Men klart, en ignorering fra den ansatte funker heller ikke. " Si fra hvis du trenger hjelp" er mye bedre.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Man må gjerne spørre, men IKKE før jeg har fått begge beina innefor butikken.
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Synes det var et helt greit spørsmål jeg |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"
Ja. I går gikk jeg innom en sånn butikk hvor jenta så vidt sa ja, og det så bare ut som om hun kjedet seg.
Ja? Og da kunne du kanskje bare svart: Takk, men jeg vet hva jeg skal ha jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er FÆLT om selgeren kommer deg i møte i døråpningen, da har jeg faktisk snudd og gått noen ganger.
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"De gangene jeg har takket ja til hjelp har jeg iallefall alltid funnet noe fint
|
|
|
#10 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Da svare jeg det jeg skal. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg setter pris på å bli spurt men sier stort sett at jeg bare titter og spør heller om det er noe.
|
|
|
#12 |
|
Introvert optimist
|
Jeg også. Som regel synes jeg det er greit å få hjelp til å finne frem til det jeg er ute etter med én gang i stedet for å leite selv. Jeg har sjelden mer tid enn jeg må ha når jeg handler, så med litt hjelp blir det mye mer effektivt.
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg jobber i butikk.Vi MÅ\SKAL spørre alle kundene om de trenger hjelp.Først sier vi hei,ser an situasjonen litt og spør om de trenger hjelp til noe.Vi er pålagt dette,får refs av sjefen om vi ikke tilbyr oss å hjelpe kunden.Sevsagt lar vi dem få kikke ifred om det er det de ønsker.
|
|
|
|
#14 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"Jeg har jobbet på herreklesbutikk. Og menn trenger som regel alltid hjelp.
|
![]() |
|
|