Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-08, 23:53   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Trenger du hjelp, eller titter du bare?"

Jeg syns faktisk det er verre å bli ignorert av de ansatte, jeg. Jeg vil mye heller at en ansatt i butikken kommer og spør om jeg behøver hjelp, slik at jeg kan takke nei, enn at jeg må oppsøke vedkommende om jeg trenger hjelp til noe.

En gang har jeg faktisk masjert ut av butikken, da tutta bak disken var mer opptatt med å spise pizza og preike med venninna enn å se at jeg trengte hjelp til å få ned en jakke som hang et par meter for høyt oppe for min vesle kropp.

Dagen etter gikk jeg forbi butikken, så at det sto en annen der, som så ut til å være sjefen sjøl, dømt ut fra alder og påkledning. Gjett hvem som toget inn og klaget på betjeningen. ... Det var visst ikke første klage han hadde fått på akkurat den jenta.

Gammel 30-05-08, 00:00   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det er da mye verre der man over hodet ikke faar hjelp naar man trenger det. Synes jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 15:51   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

litt på siden: jeg har ingen hemninger mot å ta imot hjelp selv om jeg bare titter og vet jeg ikke skal kjøpe noe. det har jo begge nytte av: jeg får sett varene enda bere og får nyttige tps og råd, og butikken får kanskje et salg senere, når jeg har fått tenkt meg litt om!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 19:29   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at spørsmålsformuleringen er sløv. Det er ikke nødvendigvis slik at man må få hjelp for å kunne kjøpe noe, og det betyr ikke nødvendigvis at man "bare titter" når man takker nei til hjelp heller. Jeg foretrekker å finne frem i butikkene selv, lurer jeg på noe spør jeg. Men klart, en ignorering fra den ansatte funker heller ikke. " Si fra hvis du trenger hjelp" er mye bedre.

Gammel 30-05-08, 19:51   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må gjerne spørre, men IKKE før jeg har fått begge beina innefor butikken.
La meg få fred et halvt minutt eller så først i det minste.

Jeg blir grisesur når det bare er tyggistyggende tenåringsjenter som står bak disken og skravler og ignorerer meg. Og kan finne på å aldri kjøpe noe der igjen.

Gammel 01-06-08, 06:35   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes det var et helt greit spørsmål jeg

Synes det er værre med ansatte i butikk som ignorerer kundene fullstendig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 08:03   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis jeg kommer inn i en klesbutikk (annet enn Cubus, H&M og lignende) og de ansatte har ledig kapasitet, men likevel ignorerer meg, da går jeg som oftest min vei.

Ja. I går gikk jeg innom en sånn butikk hvor jenta så vidt sa ja, og det så bare ut som om hun kjedet seg.
Må ærlig innrømme at det smittet, og jeg gikk raskt ut igjen.

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Hæ? Jeg sier enten at jeg bar titter, eller så ber jeg om hjelp til å finne det jeg leter etter. Jeg ser ikke helt problemet?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det hadde unektelig hørtes litt merkelig ut med:

Hei, trenger du hjelp, titter du, eller klarer du deg kanskje selv? ... eller kanskje ikke. Lengre hvertfall. Var det slik du tenkte Electronica?

Alternativt innsjekkingssystem til butikkene:

"Velkommen til vår butikk, trykk en hvis du bare vil titte, trykk 2 hvis du skal ha noe men klarer deg selv, og klikk 3 dersom du trenger hjelp."

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg trengte ikke hjelp og jeg titta ikke. Det var jo det som var poenget med hele tråden.
Å titte er for meg likelydende med at man bare går og ser uten klare mål. Når jeg derimot går inn for å kjøpe noe jeg vet de har der, så titter jeg ikke. Jeg går og finner det jeg skal ha.

Ja? Og da kunne du kanskje bare svart: Takk, men jeg vet hva jeg skal ha jeg.

Enkelt og greit.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 08:50   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Man må gjerne spørre, men IKKE før jeg har fått begge beina innefor butikken.
La meg få fred et halvt minutt eller så først i det minste.

Jeg blir grisesur når det bare er tyggistyggende tenåringsjenter som står bak disken og skravler og ignorerer meg. Og kan finne på å aldri kjøpe noe der igjen.

Ja, det er FÆLT om selgeren kommer deg i møte i døråpningen, da har jeg faktisk snudd og gått noen ganger.

Skravledamer og tyggisjenter er fælt!! Jeg var på en barneutstyrsforretning en dag, det stod 4 ansatte bak disken og lo og pratet. Jeg gikk rundt og kikket. Så trengte jeg hjelp, gikk bort til disken, men ingen av de reagerte, så gikk jeg mot døren, og hun ene kom og spurte om jeg trengte hjelp. Jeg sa "ja, jeg gjorde faktisk det", så gikk jeg ut. handler ikke der igjen.

Gammel 01-06-08, 22:09   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De gangene jeg har takket ja til hjelp har jeg iallefall alltid funnet noe fint Mange merkelige formuleringer man støter på - jeg kikker som regel bare og svarer det uansett hva jeg blir spurt om

Gammel 29-05-08, 13:57   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Da svare jeg det jeg skal.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 14:46   #11
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg setter pris på å bli spurt men sier stort sett at jeg bare titter og spør heller om det er noe.

Gammel 29-05-08, 14:52   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg tenker motsatt av deg. Jeg blir irritert om de ignorerer meg og ikke spør om jeg tenger hjelp.

Jeg også. Som regel synes jeg det er greit å få hjelp til å finne frem til det jeg er ute etter med én gang i stedet for å leite selv. Jeg har sjelden mer tid enn jeg må ha når jeg handler, så med litt hjelp blir det mye mer effektivt.

Når jeg en gang hvert jubelår virkelig bare titter litt og får spørsmål om jeg vil ha hjelp, svarer jeg at jeg egentlig ikke trenger noe, men vil se meg om eller noe liknende og at jeg heller spør hvis det er noe.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 18:58   #13
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Jeg jobber i butikk.Vi MÅ\SKAL spørre alle kundene om de trenger hjelp.Først sier vi hei,ser an situasjonen litt og spør om de trenger hjelp til noe.Vi er pålagt dette,får refs av sjefen om vi ikke tilbyr oss å hjelpe kunden.Sevsagt lar vi dem få kikke ifred om det er det de ønsker.

Gammel 01-06-08, 08:46   #14
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har jobbet på herreklesbutikk. Og menn trenger som regel alltid hjelp.
Vi spurte ikke om ja/nei spm, men "Hva kan jeg hjelpe deg med?". Det er viktig at kunden vet at du er der for h*n. Dersom kunden sier at h*n bare vil kikke, så er det viktig å alikevel være oppmerksom på kunden, for underveis kan det faktisk være at kunden trenger hjelp. Jeg syns det er viktig å følge opp kunder, og syns det er veldig trivelig om jeg blir ivaretatt når jeg tenker å handle. Men det verste er om jeg blir spurt om jeg trenger hjelp flere ganger og av forskjellige ansatte. Det er bare plagsomt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.