Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når begynner du å pynte til jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Når starter du å pynte?
I good tid, rundt oktober! 0 0%
Starter så smått i november ja. 3 2,05%
Helt i starten av desember! 63 43,15%
Ikke en dag før lille julaften! 44 30,14%
Pynter ikke til jul.. 1 0,68%
Midt i desember. 35 23,97%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 11:59   #61
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Adventspynting 1 desember,
men julepynten lillejulaften.
Dersom vi er bortreist blir det før lillejulaften da

Gammel 12-11-06, 12:04   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men dere som begynner 1.des - begynner dere med nisser og alt som er? Eller har dere advent og jul? Eller eller eller?

Jeg har ikke adventsstake en gang jeg .. tror jeg bare skal ha fire slike lilla kubbelys!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:19   #63
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Vi henger opp adventsstjernene 1. desember, resten av pynten må pent vente til lille julaften.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:44   #64
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lilli julaften eller dagen før.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:48   #65
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vokst opp med at vi pynter 23 desember til jul og det kommer jeg nok til å holde selv. Henger opp advendtsstjernen og tar fram lyse staken og kalender ca 1 des, men det er alt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:10   #66
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å sette adventstjerne og stake på plass fredag før 1. søndag i advent. Den helgen legger jeg på litt røde løpere og kjøper juleblomster. Henger også opp julegardiner og tar i bruk julekrusene. Så blir resten satt på plass i løpet av uken før jul.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:43   #67
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier vanligvis å pynte og styre på lille julaften.
I år vet jeg egentlig ikke hvordan ting blir, vi er invitert bort på kvelden på lille julaften.
Hvis jeg rekker å få malt kjøkkenet, så kommer det røde gardiner der så fort jeg får tak i. Dvs etter at det har blitt desember.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:30   #68
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Julekrybbe, adventsstjerner og stake kommer opp første helga i advendt. Juletre og nisser kommer frem lillejulaften. Og 1.nyttårsdag skal pynten vekk. Da er jula over. Det beste med jul er absolutt advendt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:35   #69
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Jeg har vokst opp med at all pynten kommer opp lille julaften og har alltid syntes det var trist. Den fineste tiden er når man gleder seg til jul og det er koselig med et julepyntet hjem i god tid. Pleier å starte julepyntingen til Lucia og treet kommer gjerne opp rundt en uke før julaften.

Utrfordringen i forhold til jul er å finne fin julemusikk som ikke har ordene gud, jesus maria etc i seg. Det blir blasfemisk for meg å høre det, så antikristen som jeg er.

Gammel 12-11-06, 21:45   #70
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Denne desember har jeg en eksamen 8., så etter den er jeg nok stemt for å freshe opp litt hjemme. Det spørs om jeg ikke starter med litt adventspynt og ørlite rødt da. Men full pakke med nisser osv.: Det ville evt. komme rett før julaften. I år skal vi ikke være hjemme, så jeg tror vi dropper ganske mye av det. Oppussingsprosjekt, høygravid og feire jul borte betyr at jeg tar det mer med ro med denne pyntinga.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:26   #71
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sånn midt i desember, da det passer seg.
Egentlig har jeg lyst til å pynte allerede nå.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:12   #72
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år blir det 1 desember,ellers har det blitt i slutten av november(til 1.advent)
Gleder meg masse allerede

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:16   #73
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pynter når advent starter. Så i starten på desember.

Gammel 15-11-06, 17:25   #74
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Her et det pynta fra 1 desember. Men juletreet kommer ikke i hus og blir pyntet før lille julaften.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 18:32   #75
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg bar nygift og nybakt mor slet jeg vettet av meg på lillejulaften med å få alt i orden. Ofte ble det langt på natt for alt var ferdig.

Etter hvert fant jeg ut at det går an å begynne 2 dager før. Og så ta litt etter litt frem til julaften.

Vi bruker å være på julegrøt lillejulaften hos mine svigerforeldre, det er tradisjon. Dette kolliderte med mine tidligere opplegg.

Gammel 15-11-06, 21:52   #76
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Begynner å pynte til jul fra midten av desember, men juletreet blir ikke pyntet før lillejulaften.
1.desember finner jeg fra advents staken, og stjerna da, og pynter med litt lilla duker og lys

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:37   #77
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi tar det gradvis, men stemte midten av desember. Vi holder et gløggselskap 2. søndag i advent og pynter bittelitt da. Pynter litt til den 15. for da har jeg bursdag. "Den store æska me' jul'pynt" (sitat: Gjertrud Sand) åpnes når juletreet pyntes på lille julaften.

Gammel 16-11-06, 10:41   #78
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg starter med adventspynt først i desember, og da henger jeg også opp julegardinene. Nisser og slikt kommer ikke opp før en uke før jul eller så. Og juletreet blir pyntet på lille julaften

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:49   #79
Svaggen
Aktiv

Svaggen sin avatar

Svaggen er litt kul
Standard

Siden første søndag i advent er i november så svarte jeg det. Da finner vi frem adventstaken og lilla lys.
Siden går det slag i slag med julestjerne, 7-armet og julekalendere 1. desember, juletrelys på treet ute noen dager senere, krans på døren, juleduker/puter/servise/håndduker og litt annen pynt i midten av desember.
Juletreet pyntes og pakkene legges under treet om kvelden på lille julaften, etter at ungene har lagt seg.

Gammel 16-11-06, 12:01   #80
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Pynter til jul lille julaften
Adventspynting starter jeg med 1. søndag i advent

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.