|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Når starter du å pynte? | |||
| I good tid, rundt oktober! |
|
0 | 0% |
| Starter så smått i november ja. |
|
3 | 2,05% |
| Helt i starten av desember! |
|
63 | 43,15% |
| Ikke en dag før lille julaften! |
|
44 | 30,14% |
| Pynter ikke til jul.. |
|
1 | 0,68% |
| Midt i desember. |
|
35 | 23,97% |
| Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Julegardiner og lys kommer opp 1. des, adventstaken 1. søndag i advent og resten (har ikke så mye nisser og stash, men røde duker, lys og sånt) kommer opp når ungene etterlyser det. Det er når "alle" andre har gjort det "for lenge siden", ifølge ungene. Juletreet kommer opp lillejulaften. Synes det var gøy at så mange av dere pynter juletreet lillejulaften, for her vi bor tror jeg ikke det er noen som gjør det. Det står og lyser fra senest 2. søndag i advent, har jeg inntrykk av. Men det er jo så koselig å pynte juletreet sammen med ungene på lillejulaften, det markerer liksom at nå er det ENDELIG jul. (Og for meg markerer det at det er bare to uker tid før herket skal ut igjen, 13. dag jul) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg tar fram adventsstake, lys til vinduene og julegardinene på kjøkkenet til 1. des/1. søndag i advent. Deretter sniker det seg inn litt juleblomster i løpet av desember - amaryllisene mine må jo stå og vokse seg store og fine til jul
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Dere som svarte lille julaften, betyr det at dere ikke har NOE julepynt før dagen før jul?? Så kjedelig?
|
|
|
#4 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?1. desember pynter vi litt i vinduene og tar frem julekalender og adventstake. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?1 desember pynter jeg til jul. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Når begynner du å pynte til jul?
Godt det finnes folk som er like ville etter jul som meg, og som vil nyte den lenger enn en dum uke.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?
Jeg pynter like før julaften, men beholder alt frem til 20. dag jul. Jeg vil ikke gå lei før jula er der på ordentlig og lar den vare riktig lenge i etterkant i stedet.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg har aldri pyntet så veldig mye, men i år blir det julestjerne i vinduet og adventstake fra 1 desember. Har planer om store pepperkakehjerter i vinduet, men vi får se hvordan pyntemotivasjonen utvikler seg mot jul. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Adventskalenderen 1.desember, adventslysesaken og adventsstjerna kommer opp 1søndag i advent. Resten pakker vi opp lille juaften.Nå kjenner jeg det begynner å rykke i julefoten.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Men dere som begynner 1.des - begynner dere med nisser og alt som er? Eller har dere advent og jul? Eller eller eller?
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi henger opp adventsstjernene 1. desember, resten av pynten må pent vente til lille julaften. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har glorien til vask.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Lilli julaften eller dagen før. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg er vokst opp med at vi pynter 23 desember til jul og det kommer jeg nok til å holde selv. Henger opp advendtsstjernen og tar fram lyse staken og kalender ca 1 des, men det er alt.
|
|
|
#15 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg har vokst opp med at all pynten kommer opp lille julaften og har alltid syntes det var trist. Den fineste tiden er når man gleder seg til jul og det er koselig med et julepyntet hjem i god tid. Pleier å starte julepyntingen til Lucia og treet kommer gjerne opp rundt en uke før julaften.
|
|
|
#16 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Denne desember har jeg en eksamen 8., så etter den er jeg nok stemt for å freshe opp litt hjemme. Det spørs om jeg ikke starter med litt adventspynt og ørlite rødt da. Men full pakke med nisser osv.: Det ville evt. komme rett før julaften. I år skal vi ikke være hjemme, så jeg tror vi dropper ganske mye av det. Oppussingsprosjekt, høygravid og feire jul borte betyr at jeg tar det mer med ro med denne pyntinga. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?I år blir det 1 desember,ellers har det blitt i slutten av november(til 1.advent) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi pynter når advent starter. Så i starten på desember.
|
|
|
|
#19 |
|
My hips don't lie
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Her et det pynta fra 1 desember. Men juletreet kommer ikke i hus og blir pyntet før lille julaften. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Når begynner du å pynte til jul?Da jeg bar nygift og nybakt mor slet jeg vettet av meg på lillejulaften med å få alt i orden. Ofte ble det langt på natt for alt var ferdig.
|
|
![]() |
|
|