Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyalarm, sjekker du klokken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test?
Ja 113 70,63%
Nei 47 29,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-08, 13:50   #61
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nei. Jeg er en sånn som husker helt irrelevante ting, f.eks. bursdager til folk jeg ikke kjenner o.l. På samme måte husker jeg at det er varslingsøvelse den andre onsdagen i januar og den andre onsdagen i juni klokka 12. Det er ingen som har sagt det til meg, jeg har bare lagt merke til at det er sånn. Så jeg vet alltid når den kommer.

At du vet slike ting imponerer meg veldig.

Sjekker aldri klokka, men har lært noe nytt i dag (utrolig hva mann lærer her inne).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:01   #62
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nei. Jeg er en sånn som husker helt irrelevante ting, f.eks. bursdager til folk jeg ikke kjenner o.l. På samme måte husker jeg at det er varslingsøvelse den andre onsdagen i januar og den andre onsdagen i juni klokka 12. Det er ingen som har sagt det til meg, jeg har bare lagt merke til at det er sånn. Så jeg vet alltid når den kommer.

Fantastisk - nok en gang lærer jeg unyttige nyttige ting her inne!

Og ja, jeg sjekker alltid klokken, og blir nok aldri helt komfortabel med lyden. Huff, skjærer gjennom marg og ben.

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:06   #63
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Så lenge toget tutet i dag da, tenkte jeg.

Gammel 11-06-08, 14:12   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

At du vet slike ting imponerer meg veldig.

Tja, det er ikke så imponerende. Den kunnskapen bunner nok i flyalarm-angst jeg hadde da jeg var liten. Jeg hatet den skjærende lyden. Det er fremdeles noe skummelt over den, synes jeg. Jeg grudde meg til testingsdagen og en gang husker jeg at jeg løp hjem da skolen sluttet 11.55 for å rekke å være inne til da. Heldigvis reagerer ikke barna mine på lyden, selv om de er utrolig pysete.

Som sagt har ingen fortalt meg om tidspunktene, jeg har bare lagt merke til det år etter år. Klokka 12 har jeg alltid visst, men så begynte jeg å legge merke til at det alltid var onsdager. Etter det la jeg merke til at det kom i januar og juni, og deretter at det alltid var den andre onsdagen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 14:31   #65
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Høh, tester de den hver måned? Andre onsdag i måneden?

Ja jeg lærte også noe i dag, og jeg må virkelig innrømme at jeg knapt registerer at det er flyalarm, kan ikke huske sist det var det. Ergo gjør det ikke særlig inntrykk.

Gammel 11-06-08, 14:33   #66
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jepp - jeg ser automatisk på klokka da (og konstaterer at det er lunsj i tillegg) .

Jeg visste faktisk ikke at testen foretas fast i januar og juni...

Gammel 11-06-08, 14:41   #67
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Aldri hørt ein flyalarm her me bur no. Nærmaste sikre tilholdsplass ligger vel ein 20 min kjøring herifrå vil eg tru

Gammel 11-06-08, 14:45   #68
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Flyalarm?

Gammel 11-06-08, 15:04   #69
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker alltid. Og skrur på radioen.

Gammel 11-06-08, 15:16   #70
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg sjekker alltid klokka.

Gammel 11-06-08, 15:18   #71
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, sjekker alltid.

Gammel 11-06-08, 15:22   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Mannen min spurte meg: Når de driver med slik utprøving hele tiden, fører ikke det til at vi blir sløve og ikke reagerer når det virkelig er fare på ferde?

Nei, for i Oslo er det flyalarm kun på onsdager kl 12, så jeg ville nok reagert hvis det plutselig kom en på tirsdag kl 16:47. Et par onsdager i året er ikke det jeg kaller "hele tiden". Dessuten regner jeg med at vi hadde sett visse andre tegn i forkant også om det virkelig var noe å bekymre seg for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 16:05   #73
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg sjekker altid klokke og ukedag.

Gammel 11-06-08, 17:50   #74
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skrur på radio eller tv'n, men blir ikke så veldig engstelig om det er midt på dagen. Det er som regel øvelse, tenker jeg.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 18:12   #75
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Har aldri hørt noe flyalarm.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 18:12   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker alltid klokken når det går en alarm. Bor i et område med mye industri og har fra jeg var liten vært vant med å ta alarmene på alvor. En gang har det vært en reell gassalarm, men da var vi heldigvis bortreist.

Gammel 11-06-08, 18:12   #77
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Helt fra jeg var barn har jeg alltid stoppet opp og konstantert: Onsdag kl. 12 ja, når flyalarmen går.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 20:33   #78
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker alltid klokken og tenker etter hvilken dag det er. (Men så har jeg også bodd i et land hvor en flyalarm kunne være helt reell, og ryggmargsrefleksen sitter fortsatt i. Jeg husker jeg syns det var litt merkelig da vi flyttet tilbake til Norge at vi kun hadde brannøvelse, ikke bombeøvelse, på skolen.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 20:44   #79
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg sjekker alltid klokken og tenker etter hvilken dag det er. (Men så har jeg også bodd i et land hvor en flyalarm kunne være helt reell, og ryggmargsrefleksen sitter fortsatt i. Jeg husker jeg syns det var litt merkelig da vi flyttet tilbake til Norge at vi kun hadde brannøvelse, ikke bombeøvelse, på skolen.)

Sånt sitter i kan jeg tenke meg. Hvor bodde du?

(Husker ennå en mørk kveld da acsa og jeg nettopp hadde blitt sammen og skulle besøke en venn av henne som hadde flyttet. Han så oss komme fra verandan og prøvde for gøy å påkalle vår oppmerksomhet, ikke med å rope men ved å lyse med laser-pointeren sin på acsa.. -som lurte litt på hva for slags gærning hun var blitt sammen med da jeg uten å tenke heiv meg oppå henne ned i dekning bak en snøhaug... )

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 20:51   #80
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hvis jeg ikke har lest i forkant at det skal være øvelse, sjekker jeg klokka, eller, jeg tror nok jeg automatisk ser på klokka for å forsikre meg om at den er 12. At det var fast øvelse hver andre onsdag i januar og juni visste jeg ikke, men klokkeslettet har jeg fått med meg.

Her jeg bor har de ikke sirener, så da skal vel egentlig kirkeklokkene brukes. Om så skjer, bør jeg hvertfall høre det iom at vi bor rett ved kirka.

Svar

Emneord
flyalarm, test

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.