|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenEr helt enig med 0- toleranse på ringer, klokker, armbånd. Men hva med øredobber, er dette også fy- fy ?. Da tenker jeg på alle andre avdelinger enn operasjon. Der sier det seg selv at de må av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Mulig ho var litt nervøs.
![]() |
#63 |
Ikke fullt så fin
|
Smykker som har direkte kontakt med hud, har grobunn for stor bakterievekst. Går jeg med øredobber, veit jeg med meg selv at jeg fikler mye med dobben. Derfor har jeg ikke på øredobber på jobb.
![]() |
#64 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg mener det burde være obligatorisk med ett mini- labkurs i mikrobiologi for alle som jobber med pasienter i helsesektoren. Som 18 åring var jeg en gang på ett hygienekurs hvor vi tok svabbeprøver under klokke og ringer på alle deltakerene. Foreleser tok med skålene og dyrket opp mikrobene til dagen etterpå da kurset fortsatte. Det var en del som ble litt lange i maska da de så alle bakteriene som holdt til under smykkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenHar nå litt å si hva slags avdeling man jobber på da.
![]() |
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenSykehusinfeksjoner er et STORT problem og dreper mange pasienter hvert eneste år.
![]() |
#68 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg var ferdig sykepleier i 2000. Jeg har ALDRI brukt smykker, neglelakk, ringer på jobb. Og flere er som meg, så det finnes mange som tenker som deg anngående bakteriespredning altså!
![]() |
#69 |
Aktiv
![]() ![]() |
Øredobber er heller ikke lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men de skal ikke muligens grave/ta på deg heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
sporadisk
Hvor: Bodø
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg jobber i hjemmesykepleien. Bruker øredobber noen ganger, men ikke ring. Har glemt å ta den av noen ganger, men tar den av da så fort jeg merker det. Men vil jo si at som Missa sier på en poliklinikk, er det også i hjemmet bare "vanlige" bakterier. Jeg spriter henda før og etter hvert besøk. Jeg syns ikke noe om en del osm bruker masse smykker, emn jeg sier ikke noe. De vet veldig godt selv hva reglene er. Men vi er nok ganske slepphendte i hjemmesykepleien.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg jobber på sykehus og har aldri sett ansatte som går i pleien med "masse smykker". Det er et kjempefokus på det iallfall der hvor jeg jobber, og vi bruker ikke ringer, klokker, halssmykke. Det er tillatt hos oss med små ørepynt, ala små perler eller steiner som sitter helt innat på øret. Men om en vet med seg selv at en fikler med ørepynt (som noen nevnte tidligere i tråden) lar man det være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJa ja, så har jeg fått min første røde prikk. Litt underlig syns jeg det er, da det ikke sto hvorfor. Jeg tror det må være en av to grunner. Enten er personen som prikket meg helt uenig med meg, hun syns det er greit for helsepersonell å bruke smykker, ellers så reagerer hun på måten jeg skriver på.
![]() |
#76 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenEh. Du har ingen signatur, Betsy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Absolut ateist
|
Ja, der ser du. Hun er dårlig til å uttrykke seg.
![]() |
#78 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJommen sa jeg smør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Aktiv
![]() |
Jeg har signatur, men den står vist bare i første innlegget. Vet ikke hvorfor.
![]() |
#80 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Noe argument vil jeg vel ikke kalle det heller, bare synsing... |
![]() |
![]() |
![]() |
|