|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektoren
Den skal av. Skjønner heller ikke hvorfor den skal være "fredet".
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenDette er noe man skal ta seriøst. Ringer, smykker og dill og dall er smittebærere deluxe. jeg er sykepleier, og bruker konsekvent aldri slikt på jobb. Jeg har også i bakhodet at man faktisk skal gå foran som et forbilde for studenter som er i avdelingen, i stedet for å lærer videre uvaner som er alt annet enn bra.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenForøvrig kan jeg legge til at det var de mest profilerte legene som var dårligst med hygiene.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg er nesten mer sjokkert over studenter som ikke følger prinsippene. Som sykepleierstudenten som skulle foreta sårskift på min sønns brente fingre, mistet bandasjene på gulvet på legevakten, plukket det opp og skulle ta de på. DA irettesatte jeg!
|
|
|
#5 |
|
Ikke fullt så fin
|
Mulig ho var litt nervøs.
|
|
|
#6 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg mener det burde være obligatorisk med ett mini- labkurs i mikrobiologi for alle som jobber med pasienter i helsesektoren. Som 18 åring var jeg en gang på ett hygienekurs hvor vi tok svabbeprøver under klokke og ringer på alle deltakerene. Foreleser tok med skålene og dyrket opp mikrobene til dagen etterpå da kurset fortsatte. Det var en del som ble litt lange i maska da de så alle bakteriene som holdt til under smykkene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenHar nå litt å si hva slags avdeling man jobber på da.
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenEh. Du har ingen signatur, Betsy. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Ja, der ser du. Hun er dårlig til å uttrykke seg.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
![]() |
Jeg har signatur, men den står vist bare i første innlegget. Vet ikke hvorfor.
|
|
|
#12 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg har på meg gifteringen og øredobber. Jeg fikler ikke med verken dobbene eller ringen, og jeg er påpasselig med å vaske hendene og bruke hansker der det er nødvendig. Sterisol eller andre desinfiserende midler bruker jeg også, samt stellefrakk der det er nødvendig.
|
|
|
|
#13 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg har ikke på meg noe som helst av ringer, ørepynt, neglelakk eller annet. Håret er satt opp. Dette er så viktig at jeg ikke ønsker å være en del av noe annet.
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg syns Betsy peker på noe viktig i innlegget sitt. Og at hun uttrykte seg greit og forståelig.
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenHar aldri på meg smykker på jobb. Jobber sammen med ei som ser ut som en vandrende gullsmed til tider. Lekkert ja, men hygienisk nei. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har fått nytt nick
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJommen sa jeg smør. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenKjære jobber på et sykehus i Oslo, og hverken han eller noen av kollegene hans får lov til å ha bling-bling på seg på jobb. Skulle bare mangle. Han misliker forresten (heldigvis for pasientene) sterkt å gå med smykker, og vi kommer ikke til å ha gifteringer en gang, ettersom han ikke fikser å gå med ringer hverken privat eller på jobb.
|
|
|
#19 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenJeg jobber i helsevesent, og på min arbeidsplass får vi ikke lov til å bruke smykker. Om noen glemmer å ta de av seg, så blir de fort minnet på det. Så jeg bruker aldri smykker på arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Til alle som jobber i helsesektorenMRSA begynner faktisk å bli et problem på norske sykehus også. |
|
|
|
![]() |
|
|