Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle som jobber i helsesektoren

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 22:44   #61
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til alle som jobber i helsesektoren

Er helt enig med 0- toleranse på ringer, klokker, armbånd. Men hva med øredobber, er dette også fy- fy ?. Da tenker jeg på alle andre avdelinger enn operasjon. Der sier det seg selv at de må av.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:48   #62
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er nesten mer sjokkert over studenter som ikke følger prinsippene. Som sykepleierstudenten som skulle foreta sårskift på min sønns brente fingre, mistet bandasjene på gulvet på legevakten, plukket det opp og skulle ta de på. DA irettesatte jeg!

Mulig ho var litt nervøs.
Bra du sa i fra!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:50   #63
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Er helt enig med 0- toleranse på ringer, klokker, armbånd. Men hva med øredobber, er dette også fy- fy ?. Da tenker jeg på alle andre avdelinger enn operasjon. Der sier det seg selv at de må av.

Smykker som har direkte kontakt med hud, har grobunn for stor bakterievekst. Går jeg med øredobber, veit jeg med meg selv at jeg fikler mye med dobben. Derfor har jeg ikke på øredobber på jobb.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:07   #64
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg mener det burde være obligatorisk med ett mini- labkurs i mikrobiologi for alle som jobber med pasienter i helsesektoren. Som 18 åring var jeg en gang på ett hygienekurs hvor vi tok svabbeprøver under klokke og ringer på alle deltakerene. Foreleser tok med skålene og dyrket opp mikrobene til dagen etterpå da kurset fortsatte. Det var en del som ble litt lange i maska da de så alle bakteriene som holdt til under smykkene.
Sterke inntrykk som jeg husker ennå ...
Meget effektivt virkemiddel til å få folk til å ta av smykker og klokke på jobb

Jeg har også vært med på å dyrke opp prøver av serveringsdisken i kantinen på universitet, håndvasken på guttedoen, dørhåndtak etc.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 01:16   #65
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nå litt å si hva slags avdeling man jobber på da.

På poliklinkken er vi mer "slepphendte" enn på sengeposten. På poliklinikken vår er det jo ikke mer smitte enn andre steder i samfunnet, og en giftering eller diamant i øret gir virkelig ikke mer reell risiko for å bli syk av noe som helst. Det har jeg til å med klart å få hygienesykepleier til å (motvillig) til å bekrefte. På poliklinikken bruker mange av legene bare frakk utenpå egne klær.

Men klart; reglene syndes det på hver eneste dag. Bare tenk på hvor ofte man ser "grønnkledde" rekende rundt på sykehuset - strengt fy fy. Alle skal skifte til hvitt når man forlater operasjonsavdelingen. Men mange gir blaffen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 02:04   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykehusinfeksjoner er et STORT problem og dreper mange pasienter hvert eneste år.

Ingenting å tøyse med og en helt legitim oppfordring!

(og noen steder kan de godt ha et oppfriskningskurs på HVORDAN vaske hender også. Som at man ikke tar i kranen med de rene hendene og sånt)

Gammel 10-11-06, 13:58   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinnelig lege skulle sjekke modning på meg. Laaange negler.

Auuu!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 16:57   #68
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var ferdig sykepleier i 2000. Jeg har ALDRI brukt smykker, neglelakk, ringer på jobb. Og flere er som meg, så det finnes mange som tenker som deg anngående bakteriespredning altså!

Gammel 10-11-06, 19:24   #69
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Øredobber er heller ikke lov.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:30   #70
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Men hva med ansatte i butikk da? Jeg ser ikke helt forskjellen.
Tenk hvor mye de har tatt i i løpet av en dag.

Men de skal ikke muligens grave/ta på deg heller

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 19:31   #71
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg var ferdig sykepleier i 2000. Jeg har ALDRI brukt smykker, neglelakk, ringer på jobb. Og flere er som meg, så det finnes mange som tenker som deg anngående bakteriespredning altså!

Gammel 10-11-06, 19:32   #72
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg bagatelliserer ikke. Jeg er sikkert bare dom, nek og uvitende.

Gammel 10-11-06, 20:35   #73
Gina
Fullverdig medlem

Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg jobber i hjemmesykepleien. Bruker øredobber noen ganger, men ikke ring. Har glemt å ta den av noen ganger, men tar den av da så fort jeg merker det. Men vil jo si at som Missa sier på en poliklinikk, er det også i hjemmet bare "vanlige" bakterier. Jeg spriter henda før og etter hvert besøk. Jeg syns ikke noe om en del osm bruker masse smykker, emn jeg sier ikke noe. De vet veldig godt selv hva reglene er. Men vi er nok ganske slepphendte i hjemmesykepleien....

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:21   #74
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg jobber på sykehus og har aldri sett ansatte som går i pleien med "masse smykker". Det er et kjempefokus på det iallfall der hvor jeg jobber, og vi bruker ikke ringer, klokker, halssmykke. Det er tillatt hos oss med små ørepynt, ala små perler eller steiner som sitter helt innat på øret. Men om en vet med seg selv at en fikler med ørepynt (som noen nevnte tidligere i tråden) lar man det være.

Og smykker ol. på operasjonsalen?
Har jeg heller ikke sett altså, og jeg samarbeider jo med dem hver dag.

Jeg syns denne tråden ble litt vel opphauset jeg. Alle kjenner noen, har sett noen osv.... Nå skal ikke jeg svare for hvordan det er andre steder da, men jeg har vondt for å tro at det er så kjempevanlig å drite i alle hygieniske prinsipper liksom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 23:22   #75
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Ja ja, så har jeg fått min første røde prikk. Litt underlig syns jeg det er, da det ikke sto hvorfor. Jeg tror det må være en av to grunner. Enten er personen som prikket meg helt uenig med meg, hun syns det er greit for helsepersonell å bruke smykker, ellers så reagerer hun på måten jeg skriver på.

Når jeg leser gjennom det jeg har skrevet, så kan det jo virke som om jeg skjærer alle under en kam, det ber jeg isåfall om unnskyldning for. Men det er fakta at det er mange som bruker smykker på jobb og dette er en ting som opptar meg.

Men jeg står for det jeg har skrevet, selv om det kanskje var dårlig skrevet (som flere her også var inne på). Det står også i signaturen min at jeg ikke er så god til å si ting!

Gammel 11-11-06, 00:18   #76
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Standard

Eh. Du har ingen signatur, Betsy.

Gammel 11-11-06, 00:19   #77
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Ja, der ser du. Hun er dårlig til å uttrykke seg.

Gammel 11-11-06, 00:33   #78
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Standard

Jommen sa jeg smør.

Gammel 11-11-06, 09:05   #79
Betsy
Aktiv

Betsy sin avatar

Betsy er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Jeg har signatur, men den står vist bare i første innlegget. Vet ikke hvorfor.

Gammel 11-11-06, 16:47   #80
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det argumentet er syltynt, synes jeg.
For å i det hele tatt få plass på et sykehjem i dag, så må man være ganske skral.

Noe argument vil jeg vel ikke kalle det heller, bare synsing...Men er uenig med deg i at alle alle som er innlagt på sykehjem er så skrale. Jeg har jobbet både på langtidsavdeling og korttid/rehab og forskjellene er store.

God håndhygiene og sterile/rene prosedyrer er en selvfølge for meg forøvrig. Jeg bruker heller ikke smykker på jobb, bare så det er sagt, men jeg reagerer ikke på at andre har på seg giftering eller små øredobber på jobb på sykehjem(les; ikke sykehus) Langt dingeldangel, hengende hår og lange lakkerte negler derimot....

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.