|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange barn har du? | |||
| Har ett og er ferdig |
|
9 | 4,43% |
| Har ett og ønsker fler |
|
29 | 14,29% |
| Har to og er ferdig |
|
65 | 32,02% |
| Har to og ønsker fler |
|
40 | 19,70% |
| Har tre og er ferdig |
|
41 | 20,20% |
| Har tre og ønsker fler |
|
8 | 3,94% |
| Har fire og er ferdig |
|
6 | 2,96% |
| Har fire og ønsker fler |
|
1 | 0,49% |
| Har fem og er ferdig |
|
3 | 1,48% |
| Har fem og ønsker fler |
|
0 | 0% |
| Har seks og er ferdig |
|
1 | 0,49% |
| Har seks og ønsker fler |
|
0 | 0% |
| Har sju og er ferdig |
|
0 | 0% |
| Har sju og ønsker fler |
|
0 | 0% |
| Har åtte eller flere barn |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange barn har du /ønsker du deg?Jeg har fem og er ferdig
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Vi har tre og er ferdig. Om jeg kunne velge fritt ville jeg hatt minst ett til.
|
|
|
#4 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Jeg krysset av på har fem og er ferdig, men det er ikke helt sant. Den femte er fremdeles i magen. Men når han kommer, er jeg ferdig, det er sant.
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Har (snart) to og ønsker fler. Minst ett til. Det er fantastisk å være gravid. Det er kjekt med familie.
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Har eitt og ønskar meg eitt til etter kvart. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Vi har to, og er ferdige.
|
|
|
|
#10 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Vi har to, og er enige om at vi ganske så sikkert er ferdige. Det skal nok en glipp til for at det skal bli flere barn her i huset. Nå har vi vært så heldige å få to fine jenter, nå skal vi konsentrere oss om dem og jeg skal endelig komme meg ut i arbeidslivet/studentlivet igjen.
|
|
|
#11 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Har to, ønsker så absolutt fler.
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13 + en liten skatt i magen Sist redigert av krystallklart : 26-06-08 kl 10:52. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?
Ikke for å pushe på deg flere barn altså, men jeg syns ventetiden med nr to var helt annerledes enn med førstemann. Ikke fordi jeg ikke opplevde frustrasjon og lengsel i andre prosessen også, men fordi jeg visste med en helt annen sikkerhet at det faktisk ble barn av det.
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mange barn har du / ønsker du deg?Vi har to, og er vel ganske sikkert ferdige. Likevel var det litt fælt å velge «To barn og ferdig» i pollen. :vingle:
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg føler nå at vi allerede jobber litt med å fordele oss på 3. At noen må vente hele tiden. Synes ikke det er så morsomt bestandig, men det går. I forhold til våre jobber, oppfølging, hus og økonomi, så synes også tre helt passe. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Man vet vel aldri, og jeg tror man klarer det meste man vil klare. Men jeg synes ikke det er vanskelig å se at jeg nærmer meg terskelen for hva jeg synes er OK med to barn. Jeg kan vanskelig se for meg at de tingene jeg synes er slitsomt (høyt stressnivå, lite egentid, mye logistikk, lite parfokus) blir bedre med flere barn.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mange barn har du/ønsker du deg?... Sist redigert av rine : 28-04-12 kl 10:02. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Mengden arbeid øker naturligvis med hvert barn, men jeg reagerte litt på at grensen på en måte gikk med tre. Får man fire mister man alenetiden, muligheten til et sosialt liv osv. Det synes jeg høres rart ut, for jeg antar at slikt går i bølger. Jeg har bare to barn og ingen alenetid, men vet at dette vil "bedre" seg etterhvert. Jeg antar at aldersforskjellen på barna gjør at alle fire ikke vil sitte oppå foreldrene 24-7.
|
![]() |
|
|