Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du campinglivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 21:51   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du campinglivet?

Jeg vet jeg har likt camping før, men vi har ikke prøvd det etter vi fikk unger. Så i år har vi kjøpt oss campingvogn og skal teste med hele familien. Vi planla først telttur, men etter nærmere tankegang så fristet ikke det så veldig med tre unger. Synes jeg ser oss. Vi rekker ikke å sette opp teltet engang fordi vi må springe etter lillebror. Vi kan ikke akkurat sette han i line festet i teltplugg. Og jeg må nok innrømmet at jeg liker litt mere komfort og mindre styr enn det blir med telt. Blir spennende å se om campinglivet er noe for oss som familie. Vi skal reise litt rundt i Sverige forskjellige steder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 12:21   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Neeh ...

jooo...

Gammel 08-07-08, 22:15   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg er vel bygget for minimum fem stjerner, men kan klare en natt eller to i telt på øya.

Gammel 09-07-08, 17:22   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me likar campinglivet.
Både på fjellet på stølen og på campingplasser.
Ungane storkosar seg.
Eg er vokst opp med campingliv pga ein pappa som er skytter (var skytterkonge og), reiste land og strand rundt på skytterstevner. Det var supert.

Om litt over ei veke skal me til Sverige på camping, ein heilt super campingplass med stor leikeland, badeannlegg, rett ved sjøen, teater og ting som skjer omtrent heile tida. Fritt og deilig.
Me likar litt liv og røre og reiser sammen med andre.

Gammel 09-07-08, 19:00   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi skal kjøpe båt i sommer, og da kommer vi til å kjøpe et telt å ha liggende i denne. Jeg ser for meg at det kan bli veldig koselig å campe ved sjøen. Skogen tror jeg derimot jeg skal holde meg langt unna. Jeg er skikkelig skogmørkredd, og ble skremt av teltscenen i Villmark. Campingplass kunne jeg nok legge meg på for èn natt på vei fra A til B, men ser ikke for meg 2 ukers ferie på Larkollen.

Gammel 09-07-08, 19:13   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker overhodet ikke campinlivet.
Ikke camingvogn og ihvertfall ikke telt.

Gammel 11-07-08, 00:08   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man har da campet. I sin ungdom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 00:14   #8
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er koselig da, men i år reiser vi hit V07GRCHQ_Geronitis04e.jpg

Men håper på å få til en telt tur med Knoll og Tott også.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 10:50   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Liker du campinglivet?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så man vet da hva man unngår.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:14   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

I min ungdom likte jeg ikke f.eks laks eller...
Men, det gjør jeg nå.

Ikke dermed sagt at du liker campinglivet nå for det, men kanskje en aldri så liten mulighet?

Gammel 11-07-08, 14:04   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av gledene med å bli voksen. Ingen kan tvinge meg til å gå på langrenn, og ingen kan tvinge meg til å campe.

Gammel 11-07-08, 17:42   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av gledene med å bli voksen. Ingen kan tvinge meg til å gå på langrenn, og ingen kan tvinge meg til å campe.

Amen!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 17:48   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hadde ryggen min vært god hadde vi nok fristet teltlivet mer, men ungene ligger i telt i hagen halve sommeren. Selv i regnvær. Jeg liker faktisk godt leirliv, jeg. Mange unger og voksne og sove på internat. Charter er ok, men ingen høydar. Storbyferie er også fint. Og hytteturer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:54   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt campingvogn i mange år. Erfaringen min er at mor og far har det mye mere avslappende på en campingplass med aktiviteter for ungene, enn å fly rundt i syden å passe på dem hele tiden.
Nå har vi helårsplass med vogna. Den er for stor til at vi kan dra rundt med den. Men vi drar til syden hvert år.
Kanskje jeg er dobbeltharry?

Sist redigert av kisha : 15-07-08 kl 12:31.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 15:05   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er iallefall at barn campingvognlivet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 15:25   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er min også. På camping er vi nære hverandre hele tiden.

Gammel 15-07-08, 13:05   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan trives med campingaktig ferie om man er mange som reiser sammen og jeg ikke må ligge i telt. En hel haug med barn og voksne og campinghytter/vogner og slikt. Gøy.

Da jeg var liten dro vi med tanter og onkler og fettere og kusiner til en fast campingplass i nordsverige hvert år.
Vi hadde til og med vår egen feriesang som min tante hadde laget. Denne måtte vi synge støtt og stadig. Helt fantastisk.

Husker dere "Fire bugg og en Coca Cola":

Smakebit:

Flere voksne og en drøss med unger
skal på ferie til Bergafjärden (Les Bærgafjærn)
Vi skal leve som glade konger
Leve livet og slå på hæl'n
Vi skal danse og vi skal leke
bli med oss på vår glade tur
Kanskje vindene vil oss smeke
her skal ingen få være sur

Jeg har ikke tenkt på denne sangen på mange, mange år, så nå ble det veldig morsomt til meg her. Det skal sies at det var mange flere vers, men jeg husker bare bruddstykker av dem, og vi sang den med svært jevne mellomrom. Ihvertfall vi barna. I bilen. 7 timers kjøretur.

Jeg skal jammen meg finne resten av sangen og dele den med dere. Makan til fantastisk ferielåt skal du lete lenge etter.

Gammel 15-07-08, 13:07   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Åh! Vår faste ferielåt var "Høvding Mambo i Mambo-stammen"!

Gammel 15-07-08, 13:13   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Vår faste ferielåt var "Høvding Mambo i Mambo-stammen"!

Han som skulle ta seg en tur til drammen?

Gammel 15-07-08, 13:15   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som drakk seg drita full sammen med Ole Bull?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.