|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barna
Ja du må være den rareste!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Det synes ikke jeg heller. Hvordan blir det da med skolen? Jeg stuer ikke barna mine bort på skolen heller.
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Skole kan ikke sammenlignes med barnehage. Man må på skole, og det er livsviktig å få seg en utdannelse.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Ja, hva barnet har spist, hvor mye det har bæsjet og sovet hjelper sikkert veldig på båndinga.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Nå ser jeg jo heller for meg deg som unntaket. Fnis. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Jeg tror faktisk de fleste er unntaket da, Skremmeren. Jeg har hvertfall et mye nærere forhold til barnehagen og de andre foreldrene enn det, og det tror jeg nok de aller fleste andre har også.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaSå du tror de aller fleste kjenner de ansatte på et personlig plan? Meget mulig, altså, og det er også meget mulig at jeg er unntaket. Men det forklarer vel uansett mitt syn på saken. Hvorfor jeg tenker og føler som jeg gjør, for jeg kjente altså ikke de ansatte.
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg snakket ikke om personlig plan, men som bekjente. De fleste jeg blir kjent med er bekjente av meg, ikke personlige venner. Som f.eks foreldrene til gode venner av ungene. Slik har det i alle fall vært for oss. Mulig vi er unike, men jeg tviler på det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg kjenner opptil flere av de barnehageansatte ganske godt etterhvert. Jeg vet både hvor de bor og hvor de kommer fra, hvilken familie de har og hva disse heter, jeg har også truffet enkelte familiemedlemmer, jeg vet hvilken mat de liker, hvilket politisk ståsted de har, hva slags menneskesyn de har og mye, mye mer. Man må våge å involvere seg litt når de tar initiativet. Og så hjelper det litt å være hyggelig og imøtekommende. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaAndre for ordne seg som de selv vil. Jeg vil vite at jeg kan klare meg selv, og ikke sitter igjen med svarteper ved et eventuellt samlivsbrudd eller enda verre ting som kan skje. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg synes ikke du er rar, Berljiot (did I get it right?), jeg har egentlig ikke for vane å tenke at de som gjør ting annerledes enn meg er rare. (Men det utelukker ikke muligheten for at du faktisk er rar, altså.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 12-07-08 kl 23:57. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg ser ofte på meg selv som normalen, det rare er at ikke alle andre gjør det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaDet er ikke et fasitsvar på dette og heldigvis for det! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende tiger
|
Godt sagt.
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg har vanskelig å forstå dem som velger å være hjemmeværende i mange år, fordi det er så fjernt fra hva jeg selv kunne tenkt meg. Samtidig så mener jeg at hver familie må velge den løsningen som passer best for dem. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg kjenner jeg er ganske så enig med Bergljiot, egentlig.
|
|
|
#17 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg synes hver familie må få organisere seg og prioritere som de vil. Jeg er ganske sikker på at det at en er helt eller delvis hjemmeværende gjør livet mindre stressende og kan ha en virkelig positiv virkning på hele familien. Absolutt en ting å vurdere når man har små barn, hvis man har økonomi og mulighet for det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Det er ikke alltid så lett å finne en jobb hvis man bare har vært hjemmeværende hele sitt liv. [Her er det "bare" som i "ikke noe annet enn", altså ikke et nedlatende "bare", men som en utelukkelse av andre erfaringer.] Den situasjonen ville jeg ikke satt meg selv i.
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaHver og en gjør vel det som passer for dem, håper jeg...
|
|
|
#20 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg valgte å være hjemmeværende da barna var små, fordi jeg ville ha god tid til dem. Jeg begynte å jobbe for fire år siden, men har ei lita stilling (vikar og det varierer hvor mye jeg jobber). Barna begynner å bli store og trenger meg derfor ikke så mye som da de var små, men setter fortsatt pris på at jeg er en god del hjemme. Jeg kunne aldri tenkt meg å levere barna i fulltids barnehage, for selv å se dem bare en brøkdel av hva barnehagepersonalet gjorde. Jeg er klar over at mange ikke har et valg og at mange ikke ønsker å være hjemmeværende. Valget jeg tok var gjennomtenkt og jeg har aldri angret. Økonomisk sitter jeg dårlig i det om jeg og min mann går fra hverandre, men jeg syns uansett at det er verdt det. Nå har vi også et sterkt forhold, kanskje nettopp på grunn av at småbarnsperioden ble mindre stressende når jeg var hjemme. For meg føltes det ikke riktig å jobbe fulltid basert på en statistikk som sier at mange blir skilt.
|
![]() |
| Emneord |
| hjemmearbeidende, karriere, pensjonspoeng |
|
|