|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barna
Det var jo også en konklusjon å trekke.
![]() |
#62 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg snakket ikke om personlig plan, men som bekjente. De fleste jeg blir kjent med er bekjente av meg, ikke personlige venner. Som f.eks foreldrene til gode venner av ungene. Slik har det i alle fall vært for oss. Mulig vi er unike, men jeg tviler på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaAndre for ordne seg som de selv vil. Jeg vil vite at jeg kan klare meg selv, og ikke sitter igjen med svarteper ved et eventuellt samlivsbrudd eller enda verre ting som kan skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
navnet sjemmer ingen
Jeg er den rareste. Jeg var hjemme i mange år med unger i barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Men først, kaffe!
Vi vet at du er rar |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Ja du må være den rareste!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaNå skal det sies at jeg hadde en unge hjemme, men hun krevde null arbeid og elsket å se på meg bake. Det gjør hun forøvrig fortsatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg synes ikke du er rar, Berljiot (did I get it right?), jeg har egentlig ikke for vane å tenke at de som gjør ting annerledes enn meg er rare. (Men det utelukker ikke muligheten for at du faktisk er rar, altså.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 12-07-08 kl 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg ser ofte på meg selv som normalen, det rare er at ikke alle andre gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaDet er ikke et fasitsvar på dette og heldigvis for det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg kjenner jeg er ganske så enig med Bergljiot, egentlig.
![]() |
#72 |
Snikende tiger
|
Godt sagt.
![]() |
#73 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg har vanskelig å forstå dem som velger å være hjemmeværende i mange år, fordi det er så fjernt fra hva jeg selv kunne tenkt meg. Samtidig så mener jeg at hver familie må velge den løsningen som passer best for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg har på ingen måte valgt vekk karriere for å være hjemmeværende. Jeg tok høyere utdannese og jobbet veldig mye før vi fikk barn. Jeg velger rett og slett og legge jobben på vent noen år. Jeg har et yrke og en arbeidsplass som fortsatt venter. Det er jeg glad for!
![]() ![]() Sist redigert av goldnugget : 12-07-08 kl 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg synes hver familie må få organisere seg og prioritere som de vil. Jeg er ganske sikker på at det at en er helt eller delvis hjemmeværende gjør livet mindre stressende og kan ha en virkelig positiv virkning på hele familien. Absolutt en ting å vurdere når man har små barn, hvis man har økonomi og mulighet for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg er hjemmeværende på 6. året og stortrives enda. Dog, jeg har sjelden alenetid og egenpleie. Det er alltid unger rundt meg, mine + andres. Jeg er mye barnevakt for andres unger pga de skal ut eller jobbe. De vet jeg er hjemme og er lett å ringe til. Jeg er ikke redd for fremtiden, eller når ungene er store. Jeg har et yrke og vet jeg får jobb. Jeg kan også velge offshore når jeg føler for det, og er absolutt ikke avhengig av noen som skal forsørge meg. Sparer pensjon gjør jeg og, så jeg bekymrer meg aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Travelt opptatt
|
Det er ikke alltid så lett å finne en jobb hvis man bare har vært hjemmeværende hele sitt liv. [Her er det "bare" som i "ikke noe annet enn", altså ikke et nedlatende "bare", men som en utelukkelse av andre erfaringer.] Den situasjonen ville jeg ikke satt meg selv i.
![]() |
#78 |
Pauset
|
Må si at denne uttalelsen sjokkerer meg. Slik du resonnerer her LaBanga så skulle min mann f.eks. hatt med seg mer økonomisk i forbindelse med en skilsmisse enn meg, fordi jeg at helsemessige årsaker har vært uten jobb i over 7 år?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaHar ikke lest (de fleste) svarene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
En ting er hva man føler og hva som kanskje er rettferdig, en annen ting er hva man kan kreve iht loven ved et skilsmisseoppgjør. Det er vel det LaBanga sier.
![]() |
Emneord |
hjemmearbeidende, karriere, pensjonspoeng |
|
|