|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvor ofte gjør du reint i huset? | |||
| En sjelden gang iblant |
|
28 | 15,56% |
| 1 gang i mnd |
|
11 | 6,11% |
| 1 gang hver 3. uke |
|
13 | 7,22% |
| 1 gang hver 14. dag |
|
45 | 25,00% |
| 1 gang i uka |
|
56 | 31,11% |
| 2 ganger i uka |
|
9 | 5,00% |
| 3 ganger i uka |
|
4 | 2,22% |
| 4 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| 5 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| 6 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| hver dag |
|
6 | 3,33% |
| aldri |
|
5 | 2,78% |
| Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Vasker over gulvene 1-2 ganger i uka. Støvsuger kjøkkenet og gangen hver kveld (hater å tråkke i sand og matrester).
|
|
|
#63 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Gulvvask er sambos jobb, og er veldig strengt behovsprøvd
|
|
|
#64 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Med to hunder og mange barn og katt, må det støvsuges nesten hver dag i hovedetasjen.
|
|
|
#65 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Her summer humla hvis vi skal ta ansvaret alene så vi har innsett at vaskehjelp en gang i uken er vår løsning. En veldig god investering for husfreden og humørets skyld ... og for ikke å snakke om hygienen. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Vi har vaskehjelp hver fjortende dag, utenom det vaskes gulv bare hvis vi søler. Støvtørking kan jeg ikke huske sist jeg gjorde, så jeg tror vaskeengelen gjør det og. Ellers hender det at mannen drar frem støvsugeren, og jeg vasker litt do og vask innimellom. Husarbeid er oppskrytt.
|
|
|
|
#67 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Vi har hund som røyter rimelig mye på vår/sommertid, så vi vasker gulvet i 1. etasje omtrent en gang i uka så da stemte jeg det alternativet. At 2.etasje blir som kaninpensjonat å regne bekymrer meg mindre.
|
|
|
#68 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Ups, sånn går det når man ikke leser HI før man svarer.
|
|
|
#69 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Vi er bare to stykker i huset og husvask tas ved behov. Gulvene holder stort sett annenhver uke - men kjøkkenet og gang må jeg ta oftere. Støvsuger et par-tre ganger i uken kanskje - der det er nødvendig. Badet minst en gang i uken. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Hos oss begrenser rengjøringen seg av flere grunner. Kom akkurat til å tenke på her i vår en gang, hvor vi hadde hatt et lite uhell med blomsterjord på kjøkkengolvet. Det meste ble feid opp - og så skulle det støvsuges. Men HVOR var støvsugeren??? Vi lette. Og lette. Og satte ungene på saken. Lillesøster lurte på hvordan støvsugeren så ut igjen. Etter en halvtimes leteaksjon fant vi den. Den lå midt på golvet i vaskerommet. Vi hadde blitt så vant til å bare gå over den, så vi la ikke merke til den lengre. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Med 3 hunder i huset blir det støvsuget hver dag. Gulvvask 1 - 2 ganger i uka etter behov.
|
|
|
|
#73 |
|
Unik
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Støvsuger ein 2-3 gonger for dagen. Golvvasken blir tatt anna kvar dag. Skikkelig husvask prøver eg å få tatt 1 gong i veka.
|
|
|
#74 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Har vaskehjelp hver 14. dag. Det gjør at vi får en skikkelig opprydning hver andre uke. Har vært en ekteskapsredder å ha hjelp i huset.
|
|
|
|
#75 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Stemte på en gang i uka. Men jeg er nok av dem som omtrent aldri tørker støv....
|
|
|
#76 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Bortsett fra badet tipper jeg at jeg vasker gulv en-to ganger i året.
|
|
|
#77 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg er definitivt ikke den som flyr rundt med støvekluten annenhver dag, men jeg skjønner ikke helt hvordan man kan droppe støvtørking over flere måneder, da blir det jo liggende et skikkelig lag med støv på alle flater og kroker etterhvert? Akkurat det er ikke så bra for inneklimaet. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?
Da lurer jeg på hva du mener med skikkelig husvask. :nok ei sjuske:
|
|
|
#79 |
|
Unik
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Med skikkelig husvask meiner eg at eg vasker oppe og nede, vasker ordentlig vask, do og dusjkabinett. Golvvasken som eg tar anna kvar dag begrenser seg som regel til her nede. ( kjøkken, stove, gang og bad ) Soveromma klarer seg med ein gong i veka.
|
|
|
#80 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?
Kan ikke annet en å signere denne jeg.
|
![]() |
|