Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god på matlaging

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 20:13   #1
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du god på matlaging

Det spørs hvor lista ligger ...!?
Sammenlignet med Mim er jeg nok litt under middels.
Glemmer jeg at jeg har lest alle mat- og oppskriftstrådene hennes er jeg middels. (mer m + enn m -)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:14   #2
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men dere som elsker å bruke tid på mat, både planlegging og selve lagingen, nyter dere den tilsvarende når dere da spiser den? Står innsatsen i forhold til belønningen? (og ta også med den uendelig lange og drepende kjedelige ryddingen etterpå)

Men mens jeg stiller spørsmålet her, så innser jeg at jeg nok spør på feil grunnlag. Dere som bruker lang tid på mat synes sikkert det er morsomt å stå på kjøkkenet og kokkelere, selve planleggingen og lagingen er antakelig en del av belønningen?

Gammel 22-07-08, 21:17   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker å lage mat og har fått mye skryt for det. Dessverre har vi et kjøkken som gjør meg gal innimellom. Det er fra 1956 og vi har lite skapplass. En daglig frustrasjon. Vi har heller ikke plass til en skikkelig spiseplass så vi sitter delvis under noen skap. Ikke så hyggelig å lage mat når det er sånn, men jeg har maaaange kokebøker

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 12:37   #4
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig interessert i mat, og er en habil kokk. Alt bortsett fra baking. Veldig glad i å lage tapas eller asiatisk inspirert mat.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 00:59   #5
Snoka
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Snoka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Liker å eksperimentere, og er ikke bundet av oppskriften...
Tja...synes jeg er ganske flink egentlig.... Har noen absolutte gjengangere, som jeg (og mannen) er veeldig gode på!

Snoka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 01:06   #6
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Nåja, jeg vet ikke helt men tror det er midt på treet egentlig. Hverdagsmaten blir nok sånn tålelig. Men de fleste skryter av maten. Jeg vet ikke helt om det er bare prat eller om de mener det men.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:45   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink til å lage mat og bake. Jeg kunne ikke åpnet restaurant akkurat, men jeg har interesse for matlaging og er god på å plukke oppskrifter som har noe ekstra ved seg og gjøre dem til mine. Jeg er som Maximillia tenker jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 23:02   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Er nok under gjennomsnittet. Det er ingen dårlig skjult sjenanse, æresord

Eg sliter med timingen når eg forsøker (!) å bake og lage mat etter oppskrift. Det er alltid eitt eller anna som burde vore gjort i ei anna rekkefølge. Ofte er ikkje oppskriftene basic nok. Da eg lagde kake sist skulle det vere eggedosis. Ingen av oss visste kva konsistens eggedosis skulle ha. Burde me det? Inngår eggedosis i eit ordinært kosthold? Lærte me det på heimkunnskapen?

Gammel 25-07-08, 00:12   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Er du god på matlaging

Nei, det kan jeg ikke si at jeg er.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 00:45   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Toro er en god venn av meg i hverdagen. Jeg er overhodet ingen oppfinnsom eller tålmodig kokk etter lang arbeidsdag.

Samtidig kan jeg lage god mat når jeg har tid og lyst. Klarer fint å improvisere fram noe godt, enten ut fra det som fins i skapene eller ut fra en oppskrift. Har basiskunnskap nok til å klare å tolke oppskrifter uten vanskeligheter, og organisasjonsferdigheter nok til å klare å få de ulike rettene ferdig samtidig. Jeg bruker ikke Toro-poser på basis-ting som hvit saus eller pannekakerøre, og slumper meg helt fint fram til vafler, lasagne, pizzabunn og sånt.

En middels minus, kanskje? En meget lat sådan?

Forøvrig er jeg veldig god på gjærbakst. :sjølskryt:

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.