Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mamma Mia!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 22:35   #61
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mamma Mia!

Åhh det var en herlig film! Jeg sleit hardt med å sitte stille i setet og ikke synge med..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 22:40   #62
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er skeptisk til romantiske filmer og musikaler. Men jeg koste meg da jeg så Mamma Mia.

Gammel 12-08-08, 19:51   #63
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trenger litt hjelp. Den sangen som mor og datter sang da de skulle ordne datteren før bryllupet, hva heter den? Den hadde så nydelig tekst.

Gammel 12-08-08, 19:53   #64
Albertine
Passiv

Standard

Slipping through my fingers. Og jeg gråt.

Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:35   #65
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mamma Mia! (langt - måtte blåse ut litt)

Nå har jeg ikke lest hele denne tråden, men jeg har lest tråden med anmeldelser, og jeg må nok si meg enig med kritikerne. Jeg synes filmen var temmelig dårlig. Og den har tydeligvis avslørt en snobbethet hos meg som jeg liker å holde langt begravd. Jeg må også si at opplevelsen er nok farget av over 10 år som aktiv innen amatørteater.

Innvendingene mine går på at jeg stadig tenkte "dette må være veldig bra på scenen". Filmen var altfor teatralsk. Filmen klarte heller ikke å bestemme seg for hvilken sjanger den tilhørte, og hvor alvorlig den tok seg selv (helt OK å være absurd, men gjerne vær gjennomført). Og Pierce Brosnan, da. Snakk om å slakte sangene! Jeg takler at noen synger litt falskt, men han var så utrolig seg selv både i syngingen og fremføringen at jeg tenkte "Slutt! Slutt! Dette er en viktig sang!" Så av mennene synes jeg at Stellan Skarsgård kom best ut av det - han som sannsynligvis skulle den meste skrullete, var den mest fornuftige. Jeg kunne fortsatt med å spørre hvorfor filmen ikke kunne bare ha hatt flinke sangere generelt sett, men vi vet jo alle svaret. Og forresten - hvordan kunne Sophie bli født i "Summer of Love"? Da ville hun ha vært på min alder... Såvidt jeg vet så var det få hippier der ute i 1988.

På den positive siden så visste jeg jo at Meryl Streep kunne synge (visste dere at hun hadde vært kandidat til Evita-rollen da de skulle lage filmen?). Jeg hadde lest noen anmeldelser om at hun stjal alle scenene hun var med i. Men jeg er uenig, da jeg synes at Amanda Seyfried var helt fantastisk. Etter å ha sett henne i "Veronica Mars" og et par andre roller som slem pike, var hun en fantastisk Sophie, med en vakker stemme.

Forresten så likte jeg faktisk scenen med de tre mennene under rulletekstene. Da synes jeg filmen endelig godtok absurditeten, og funket.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 10:44   #66
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jeg satt og irriterte meg over at hun ikke bare kunne regne ut hvem som hadde pult moren ni måneder før, det er da virkelig ikke så vanskelig.

Gammel 14-08-08, 10:51   #67
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så den på tirsdag. Jeg var noget skeptisk i begynnelse, men så minnet jeg meg selv på at det er en film der musikken står i fokus, og jeg synes den var en glimrende fin chickflick. Med så mye bra musikk, så kan det jo ikke bli dårlig.

Og jeg synes ikke Pierce Brosnan gjorde en så dårlig jobb.

Gammel 14-08-08, 11:13   #68
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært hardcore ABBA-fan siden 1974, og selv om jeg synes det er veldig rart når andre enn ABBA synger ABBA-sanger, så var dette en film til å bli i godt humør av.
Den er på ingen måte noen Oscar-kandidat, den er kun lett underholdning og utgir seg heller ikke for å være noe annet, og jeg fniser litt av de selvhøytidelige kritikerne som på død og liv skal være så kule at de må slakte den. Og han i Morgenbladet som er ute med slegga mot selve musikken, djeezes, hva gir du meg?

Jeg har imidlertid én innvending: Pierce Brosnan burde vært byttet ut med for eksempel George Clooney.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 14:19   #69
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se den igjen i kveld!

Gammel 14-08-08, 14:39   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pierce Brosnan er jo fiiiiiin.

Gammel 14-08-08, 15:31   #71
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg og mor prøver oss på ny i morgen. Skal kjøpe biletter i dag. :klok av skade: Gleder meg.

Gammel 14-08-08, 20:59   #72
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg husker jeg satt og irriterte meg over at hun ikke bare kunne regne ut hvem som hadde pult moren ni måneder før, det er da virkelig ikke så vanskelig.

Hun tok alle i ett jafs

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 21:43   #73
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Åhh det var en herlig film! Jeg sleit hardt med å sitte stille i setet og ikke synge med..

Syng Noba, syng av hjertens lyst!

Overraskende nok lot jeg meg fenge av filmen, og har anbefalt den videre.

Gammel 14-08-08, 23:28   #74
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hun tok alle i ett jafs

Det var da minst en måned mellom første og siste, var det ikke?

Gammel 15-08-08, 01:16   #75
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var da minst en måned mellom første og siste, var det ikke?

Alle var i løpet av ett par, tre uker.

Jeg har sett den igjen i kveld, og jeg svever i Colinhimmelen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.