Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 15:30   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

I Tyskland fant jeg sjokolade med rom-rosin. Glemte selvsagt å kjøpe med hjem.

Gammel 24-07-08, 15:36   #62
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Noe sier meg at du er en del i England, Pia.

Er ikke du også det, eller blander jeg nå. Vet du isåfall om de har sluttet å selge quality street i løsvekt? De hadde det alltid på wollys før, men nå finner jeg det ikke lenger. :abstinenser:

Sist redigert av Pia : 24-07-08 kl 17:19.
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:52   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Er ikke du også det, eller blander jeg nå. Vet du isåfall om de har sluttet å selge quality street i løsvekt? De hadde det alltid på woolys før, men nå finner jeg det ikke lenger. :abstinenser:

Jeg er endel i England, ja. Reiser faktisk over nå snart. Jeg husker også at de har hatt Quality Street i løsvekt på Wollys, men jeg har prøvd å være litt sånn: når jeg har vært inne i den butikken i det siste, så jeg aner ikke om de har det lenger.

På Wollys har de også sånn gode Brazil-nut-karameller i løs vekt. Himmelsk. Thornton's brazil nut special toffee er også helt himmelsk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 17:33   #64
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kan veldig gjerne kjøpe kissene.

Bare PM meg adressen du, så sender jeg dem mot porto. Tror du de tåler å reise i hetebølgen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 18:35   #65
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Har dere noe dere pleier å kjøpe med dere hjem fra ferie, som dere ikke får tak i her hjemme?

Fra Danmark pleier jeg å kjøpe med meg Blå Fun-saft (kjempegod)

Denne har kommet i norske butikker også - har det stående i skapet

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 19:38   #66
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Denne har kommet i norske butikker også - har det stående i skapet

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Safta er kjempegod syns jeg. Hvor får man kjøpt den da? Ikke på Ultra håper jeg, for det har ikke vi her

Gammel 24-07-08, 19:52   #67
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper rød Bounty (med mørk sjokolade) når jeg er i England og røkt mozzarella i Italia. Ellers handler jeg ofte mat som andebryst, parmaskinke, oster etc når jeg er ute og reiser, men da fordi at det er billigere og/eller bedre kvalitet enn hjemme, ikke fordi det er umulig å få tak i.

Gammel 24-07-08, 20:37   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arran: rød Bounty har de her i Norge også.

Gammel 24-07-08, 20:38   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Safta er kjempegod syns jeg. Hvor får man kjøpt den da? Ikke på Ultra håper jeg, for det har ikke vi her

Den med blåbær? Arctic blueberry? Den kom nettopp hit, de har den i alle butikker, både Rema, Obs, Prix, Kiwi og ja, alle. Jeg kjøpte en i forrige uke. Smaker ordentlig blåbær! Jeg laget gele av den, kjempegod.

Gammel 24-07-08, 21:02   #70
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Arran: rød Bounty har de her i Norge også.

Hvor? Har sett det en og annen gang som egeninport i innvandrerbutikker, men ikke andre steder.

Hvor har du sett den? Hvor??

*nekter å slippe Iset før hun forteller*

Gammel 24-07-08, 21:22   #71
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Den typen jeg leter etter er små, enkeltpakkede pyramideformede sjokoladebiter. De kommer i en stor pose, og hver bit er pakket i sølvpapir.

De så jeg på Svinesund når jeg var der forrige uke. Maximat Svinesund.

Jeg har ikke noe spesielt jeg handler, skulle bare se om dere hadde noe jeg kunne tipse pappa om før han dro til USA.

Gammel 24-07-08, 21:31   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg kjøper en del forskjellig når vi er i Sverige. Det er en del ting jeg savner fra oppveksten og jeg ikke får tak i her. Limpa (svenskt søtt brød), falukorv, kjøttboller, julskinka, prinskorvar, Kina (godteri), guldnugat og mange andre ting.

Og det har de selvsagt på Ultra:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:02   #73
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den med blåbær? Arctic blueberry? Den kom nettopp hit, de har den i alle butikker, både Rema, Obs, Prix, Kiwi og ja, alle. Jeg kjøpte en i forrige uke. Smaker ordentlig blåbær! Jeg laget gele av den, kjempegod.

Nei, ikke den med blåbær. Det er en frisk fruktsmak, kanskje litt lik fruktshampagne. Den med blåbær er forresten kjempegod. Kanskje jeg husker feil og det ikke var Fun? Skal til Danmark neste uke i hvert fall og da skal det handles saft

Gammel 24-07-08, 22:10   #74
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Hvor? Har sett det en og annen gang som egeninport i innvandrerbutikker, men ikke andre steder.

Deli de Luca!

Gammel 24-07-08, 22:11   #75
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor får man kjøpt NeverStops i Norge?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:13   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har sett Neverstop på Candygirl/Dropsen.

Gammel 24-07-08, 22:14   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Dropsen. Så den i går. Vet ikke om de har Dropsen der du bor? Er Candygirl samme kjede?

Gammel 24-07-08, 22:29   #78
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Cubitaen ja, espressoen har vært tilgjengelig på Ultra i noen år, men soluble har jeg aldri sett? Eneste pulverkaffen jeg drikker, og den er så herlig!

Hm, det kan hende det var espressoen jeg så. Det er ganske lenge siden dette her, og før jeg begynte å drikke kaffe selv, så det er godt mulig jeg husker feil. Jeg hadde akkurat kommet hjem fra et lengre opphold på Cuba og savnet min cubanske kjæreste veldig.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kyllingbuljong i Guatemala? Hmm, hva er det som er så spesielt med den da? :litt guatemala-kjenner:

Risen blir veldig god (og gul) når man har i litt av den buljongen. De selger den i røde bokser, Consumé de pollo med gul skrift.

Gammel 24-07-08, 22:36   #79
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Safran og Iset:

Rød Bounty!!

Gammel 24-07-08, 23:31   #80
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Flytende camembertost. Kjøpes på Mallorca, sinnsvakt godt.

Wow, flytende camembert...Høres utrolig godt ut, men hva bruker du den til for eksempel?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.