Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 15:42   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men trekantet? De heter Kisses her, og er mer ..eh.. kjegletrekantetrunde.

Kjegetrekantetrunde ja. Runde nederst, og så går de opp i en spiss.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:01   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke det samme å dra på ferie lenger når det meste nå er å finne i norske butikker. Dansk salami og leverpostei, Never Stop, Reeses Peanutbutter Cups, M&Ms ... Men vi må fortsatt til USA for å få tak i pølser med honning og sukker!

Ellers pleier jeg å kjøpe med litt foie gras og rouille i Frankrike, og gjerne også honning. (Jeg glemmer for øvrig aldri da min svigermor hadde med noe honning hjem fra Argentina, hvor det lå bier oppi honningglasset. Da foretrekker jeg faktisk den dølle, norske varianten.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pølser.jpg (105,5 KB, 13 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:15   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hmm.. La meg se. Time out (får snart en ny ladning ), custard (lurer på om de har fått det på ultra nå), den ene sjokoladen fra quality street (noen steder får man dem i løsvekt), hula hoops, barbecuechips, curly wurley, og ostesaus. Ser man noe mønster i listen min tro? :sukkermunn:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:25   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sier meg at du er en del i England, Pia.

Jeg bruker å spise meg halvt fordervet på ( + kjøpe meg et lass) Flyte.

Fantastisk herlig sjokolade.

Også hamstrer jeg denne ostepoplignende snacksen, bare at de er mer kompakte og smale (som litt tjukke og stutte oranje saltstenger) i sånne blå poser med oransje skrift. Jeg klarer bare ikke å huske hva de heter ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 23:55   #5
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Men vi må fortsatt til USA for å få tak i pølser med honning og sukker!

Å, de er så gode, spes hvis man slenger med en bunke med pannekaker m/melis og maple sirup

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 16:30   #6
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Tyskland fant jeg sjokolade med rom-rosin. Glemte selvsagt å kjøpe med hjem.

Gammel 24-07-08, 19:35   #7
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Har dere noe dere pleier å kjøpe med dere hjem fra ferie, som dere ikke får tak i her hjemme?

Fra Danmark pleier jeg å kjøpe med meg Blå Fun-saft (kjempegod)

Denne har kommet i norske butikker også - har det stående i skapet

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 20:38   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Denne har kommet i norske butikker også - har det stående i skapet

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Safta er kjempegod syns jeg. Hvor får man kjøpt den da? Ikke på Ultra håper jeg, for det har ikke vi her

Gammel 24-07-08, 21:38   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jøss, det har jeg ikke fått med meg. Safta er kjempegod syns jeg. Hvor får man kjøpt den da? Ikke på Ultra håper jeg, for det har ikke vi her

Den med blåbær? Arctic blueberry? Den kom nettopp hit, de har den i alle butikker, både Rema, Obs, Prix, Kiwi og ja, alle. Jeg kjøpte en i forrige uke. Smaker ordentlig blåbær! Jeg laget gele av den, kjempegod.

Gammel 24-07-08, 23:02   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den med blåbær? Arctic blueberry? Den kom nettopp hit, de har den i alle butikker, både Rema, Obs, Prix, Kiwi og ja, alle. Jeg kjøpte en i forrige uke. Smaker ordentlig blåbær! Jeg laget gele av den, kjempegod.

Nei, ikke den med blåbær. Det er en frisk fruktsmak, kanskje litt lik fruktshampagne. Den med blåbær er forresten kjempegod. Kanskje jeg husker feil og det ikke var Fun? Skal til Danmark neste uke i hvert fall og da skal det handles saft

Gammel 24-07-08, 23:10   #11
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Hvor? Har sett det en og annen gang som egeninport i innvandrerbutikker, men ikke andre steder.

Hvor har du sett den? Hvor??

*nekter å slippe Iset før hun forteller*

Deli de Luca!

Gammel 24-07-08, 23:11   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor får man kjøpt NeverStops i Norge?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:18   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crisp'n'light eller hva pokker de heter, tynne knekkebrødgreier. Det er Wasa som produserer dem, og man får tilsynelatende tak i absolutt alt annet av Wasa her til lands.
Forrige Sverigebesøk resulterte i 5 pakker, og nå har poden også fått smaken på dem.

Gammel 24-07-08, 20:52   #14
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper rød Bounty (med mørk sjokolade) når jeg er i England og røkt mozzarella i Italia. Ellers handler jeg ofte mat som andebryst, parmaskinke, oster etc når jeg er ute og reiser, men da fordi at det er billigere og/eller bedre kvalitet enn hjemme, ikke fordi det er umulig å få tak i.

Gammel 24-07-08, 21:37   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arran: rød Bounty har de her i Norge også.

Gammel 24-07-08, 22:02   #16
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Arran: rød Bounty har de her i Norge også.

Hvor? Har sett det en og annen gang som egeninport i innvandrerbutikker, men ikke andre steder.

Gammel 24-07-08, 23:14   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dropsen. Så den i går. Vet ikke om de har Dropsen der du bor? Er Candygirl samme kjede?

Gammel 24-07-08, 23:13   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har sett Neverstop på Candygirl/Dropsen.

Gammel 24-07-08, 23:36   #19
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Standard

Safran og Iset:

Rød Bounty!!

Gammel 25-07-08, 01:07   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Safran og Iset:

Rød Bounty!!

Jaaa!

(Sitter forresten og smaker på min nyinnkjøpte Laphroaigh - mmmm!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.