|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange fornavn har du? - Og er du fra bygd eller by? | |||
| Jeg har ett navn og kommer fra byen |
|
88 | 29,83% |
| Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer fra byen |
|
17 | 5,76% |
| Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare det ene. Jeg kommer fra byen |
|
48 | 16,27% |
| Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer ikke fra by |
|
15 | 5,08% |
| Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare ett. Jeg kommer ikke fra by |
|
32 | 10,85% |
| Jeg har ett navn og kommer ikke fra by. |
|
93 | 31,53% |
| TøyseBauche! |
|
2 | 0,68% |
| Deltakere: 295. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Ikke det at det har noe med tråden å gjøre, men jeg hater å ha dobbeltnavn. Derfor har IKKE gutta mine dobbeltnavn. Når jeg tenker meg om har kun ett av barna til brødrene til gubben dobbeltnavn (tilsammen 5 barn) og brødrene mine har ikke dobbeltnavn på barna sine. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har ett navn og kommer fra byen |
|
|
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?1 navn og kommer fra by. For å hive inn resten av huset, så har eldste 2 navn, men bruker mest bare 1. Minsten har 1 navn, og faren som kommer fra bygd, har 1 navn.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Både jeg, gubben og poden har ett fornavn hver, og vi kommer fra/bor i bynært strøk.
|
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har et navn, samboer og barnet vårt har to navn, vi kommer fra byen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har ett navn og er født/oppvokst/bor i Oslo. Poden har også bare ett navn. Mannen har ett navn, men er ikke født/oppvokst i by. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
trenger lading
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?finner ingen alternativ som passer meg...
|
|
|
|
#10 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg kommer fra bygd og har enkeltnavn. Temmern kommer fra bygd i nord og har dobbeltnavn.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fornøyd
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?
De aller, aller fleste av oss har det, Inagh.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Ett navn, kommer fra by. Ingen i vår familie har dobbeltnavn hvis jeg går en generasjon tilbake og ser på de som er født av besteforeldrene mine og frem til oldebarna deres. Alle er fra by.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg regner meg selv som haldenser, og det må vel i aller høyeste grad karakteriseres som en by. Der er det veldig mange snodige navnkombinasjoner. Jeg gikk for eksempel i klasse med hele to Ann-Charlotte.
|
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?
Haldenser? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
tankefull
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg kommer fra bygda og har ikke dobbeltnavn. Ingen av ungene våre har dobbeltnavn heller, og vi bor på bygda. Mannen er odelsgutt og har også kun et fornavn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har dobbeltnavn og bruker begge. Jeg er en rotløs ungdom, som har flyttet både hit og dit, men stort sett i sentrale strøk. Mannen har også dobbeltnavn, men bruker bare det ene. Han er også oppvokst i by. Ungene har enkeltnavn og bor i by. Så der har du vel alle "byalternativene" samlet på ett brett |
|
|
|
|
|
#17 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har forresten bodd seks år av min spede barndom i Halden. Men det er leeenge siden, altså! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
saftig
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Hva skal jeg stemme på når jeg har to fornavn, men bruker det ene til vanlig og begge i papirer og sånt?
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn og kommer fra by. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?So far, om man deler opp by/ikke by hver for seg i 100 %: |
|
|
|
![]() |
|
|