|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor mange fornavn har du? - Og er du fra bygd eller by? | |||
Jeg har ett navn og kommer fra byen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
88 | 29,83% |
Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer fra byen |
17 | 5,76% |
Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare det ene. Jeg kommer fra byen |
48 | 16,27% |
Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer ikke fra by |
15 | 5,08% |
Jeg har to (eller flere) navn, men bruker bare ett. Jeg kommer ikke fra by |
32 | 10,85% |
Jeg har ett navn og kommer ikke fra by. |
93 | 31,53% |
TøyseBauche! |
2 | 0,68% |
Deltakere: 295. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har dobbeltnavn og bruker begge. Jeg er en rotløs ungdom, som har flyttet både hit og dit, men stort sett i sentrale strøk. Mannen har også dobbeltnavn, men bruker bare det ene. Han er også oppvokst i by. Ungene har enkeltnavn og bor i by. Så der har du vel alle "byalternativene" samlet på ett brett |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har forresten bodd seks år av min spede barndom i Halden. Men det er leeenge siden, altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
frakoblet
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Hva skal jeg stemme på når jeg har to fornavn, men bruker det ene til vanlig og begge i papirer og sånt?
![]() |
#65 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn og kommer fra by. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?So far, om man deler opp by/ikke by hver for seg i 100 %: |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Har to navn, bruker begge og kommer fra by. Men mange spør faktisk om det er ett navn når jeg presenterer meg, uten at jeg helt kan forstå det... (Kanskje jeg snakker for fort...
![]() |
![]() |
#68 |
*_*
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Har to navn, bruker ett og kommer fra et lite tettsted som ble by for ti år siden.
Men du har da to navn i utgangspunktet likevel. Rasjonalisere eget navn ned til to bokstaver kan du, men å svare på en enkel poll går ikke.
![]() |
![]() |
#69 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har dobbeltnavn, bruker bare det ene og er oppvokst i ei lita bygd.
![]() |
#70 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Stemmer ikke på hverken meg eller ungene. Ikke gubben heller, for den del.
![]() |
#71 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?1 fornavn og er fra landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?
Ja, i Sverige er det markert i folkeregisteret hvilket av navnene som er tiltalsnavn. Jeg har to navn, men folkeregisteret vet at det kun er det ene som brukes til daglig. Om du bruker begge i Sverige så har du normalt bindestrek mellom. Jeg tror at det er liten andel i Sverige som kun har et fornavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Ustabil
|
Hæ? Det stemmer da ikke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
Jeg ser at jeg snudder rundt på Ikke by 1 navn og 2 navn bruker begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ustabil
|
At prosentene endrer seg, det skjønte jeg også. Men jeg så ikke helt hvordan du hadde byttet om to grupper. Men nå er jeg med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har ett navn og kommer fra bygda. Mannen er bygutt med to, han bruker bare begge sammen med familie eller andre med samme førstenavn.
![]() |
#78 |
Passiv
|
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg tror mannen din er inne på noe. Der hvor jeg kommer fra (bygdelandetTM) er det veldig poppelært med tonedøve, arytmiske dobbeltnavn. Ta f.eks. Peder-Jan, Øyvind-Knut og Birger-Ole (beklager om jeg fornærmer noen - ta det som en...eh..Birger-Ole). |
![]() |
![]() |
#79 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
#80 |
Ny her jeg...
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Navnepoll: Har du dobbeltnavn - og kommer du fra by eller bygd?Jeg har to navn og bruker begge. Jeg kommer ikke fra by |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|