|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Come what may...
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldHåper at du føler deg bedre og at det går bra med stakkas fyren.
|
|
|
#2 |
|
Vaklende
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg synes det er helt forståelig og greit at man ikke klarer å tenke helt klart etter en slik traumatisk opplevelse. Selvsagt bør vi ha forståelse for det, og gjerne spør litt før det flisespikkes eller reageres negativt. Likevel synes jeg det er rart at du går så fullstendig i selvrettferdig harme, Avelonia. Synes du det er helt uforståelig at noen kan ha blitt overrasket over at du fokuserte på din egen opplevelse både i selve øyeblikket og i begrunnelsen på hvorfor man måtte stoppe? Jeg har ingen problemer med å tro at du hadde medfølelse og ønske om å hjelpe; men samtidig kommer det overhodet ikke frem av innlegget ditt. Da må det være forståelig å misforstå, synes jeg, og dermed også veldig greit at det kom frem slik av vi nå kan lese at du hadde en mer sammensatt reaksjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vaklende
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldDu står selvsagt fritt til å forholde deg til dette som du vil, Avelonia. Men det finnes en mellomting her, du er ikke et forferdelig menneske selv om noen undrer seg over hvordan du skriver om en bestemt situasjon. Om det så var at du bare hadde fokus på dine egne følelser i etterkant av dette betyr det kanskje at du manglet empati i denne type situasjoner, men fremdeles er det milevis fra en "konklusjon" om at du er et forferdelig menneske. Vi har alle svake og sterke sider, og trenger ikke la oss definere av andre. Selv om det kan være nyttig å tenke gjennom hvordan andre kan oppfatte oss ut fra måten vi fremstår, spesielt ordlegger oss når det skriflige er basisen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldEnda værre! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vaklende
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld
"Om det så var" betyr ikke "du hadde nok ikke", men noe i retning av "selv om det eventuelt hadde vært slik". I denne settingen bruker jeg det nesten motsatt av det du oppfatter det som, Avelonia. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldAvelonia, jeg skjønner deg som at mitt forsøk på å trøste litt gjorde deg mer ulykkelig? Jeg får bare gjenta som flere har sagt at det er traumatisk å oppleve en ulykke på nært hold, og at det kan være godt å ha noen å prate med. Hvis du føler deg veldig satt ut og opprørt i kveld, og ikke har noen du kan prate med har Mental Helse en døgnåpen hjelpetelefon, 810 30 030. Jeg er sikker på at de vil kunne møte deg på en god måte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJa, du prøver å trøste meg ved å si at jeg sikkert ikke hadde empati i denne situasjonen, ja det trøstet no voldsomt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldSelv om Avelonia kanskje formulerte seg litt dumt, så synes jeg det er liten vits i å komme med kritikk etter den opplevelsen hun hadde. Da hodet er fult av kaos og tanker som det er hos mange etter en sånn opplevelse så kan det være ekstra vanskelig å få det ut skriftlig. Ja jeg reagerte litt selv, men jeg vet at det ikke alltid er lett å formulere seg skriftlig, så jeg ville ikke kommentere det en gang, skader ikke å vise litt mere forståelse enn hva som blir gjort her vel.
|
|
|
#9 |
|
Tåler regn
|
amen |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Metallica!!
|
Jeg er helt enig.
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Enig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg er forbannet over hvor ovenfra og ned enkelte har svart i denne tråden.
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
En god klem til Avelonia som har hatt en fæl opplevelse.
|
|
|
#14 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Amen!
|
|
|
|
#15 |
|
Vaklende
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg tror Avelonia hadde hatt stor nytte av å snakke med noen om opplevelsen. Hvis man er følelsestyrt slik du fremstår, Avelonia, kan opplevelsen der og da sitte i lenge. Måten du reagerer på i denne tråden får meg til å tro at du kan trenge hjelp til å bearbeide dette. Nå mener jeg det på en vennlig måte, da jeg tenker at du kanskje formulerer deg slik du gjør/gjorde fordi dette ble for tøft å i det hele tatt ta ordentlig innpå seg? Sist redigert av Balanse : 18-08-08 kl 10:36. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldNoen ganger hender det at sykdom og uttrykkene for det omtales i f.eks. helsevesenet av profesjonelle fagfolk, på en måte som helt sikkert ville ha sjokkert noen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg tror ikke det bare er det, Kie, fordi at når HI forklarte seg, og til og med rettet på det hun skrev først, så fortsatte de uempatiske innleggene (i mine øyne) å komme.
|
|
|
#18 |
|
weird
Men da var hun vel også allerede kommet i en forsvarsposisjon? Da er det ikke alltid at man er på sitt mest empatiske heller. Eller misforsto jeg deg nå?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#19 |
|
weird
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldOg, som sagt; jeg reagerte også i starten. Det kunne like gjerne vært meg som kritiserte HI. Tilfeldighetene gjorde at jeg ikke rakk å skrive i tråden der og da.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldEr det uempatisk, misforståelser, eller mangel på erfaring med slike situasjoner som ligger bak disse innleggene? Jeg reagerte også opprinnelig på ordlyden i hovedinnlegget, men er glad for at jeg ikke skrev noe om det. Jeg ser jo i ettertid at jeg ikke har forstått Avelonia. Jeg har heldigvis aldri vært i en slik situasjon, og da er det ikke så lett å plutselig sette seg inn i hvilke tanker og følelser hun må jobbe seg gjennom.
|
![]() |
|
|