Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-08, 23:30   #61
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Det er lett å stå på sidelinjen og være "eplekjekk",

Hæ? Er det noe galt i å være eplekjekk, lizzom? (<------ peker på egen brukertittel)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 23:34   #62
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste hovedinnlegget før det ble redigert, og ja; jeg reagerte litt på ordene som ble brukt. Det var liksom ord jeg ikke kunne drømt om å brukt selv, i en tilsvarende situasjon.

Jeg er superpingle når det kommer til ulykker. Jeg har null og niks på et ulykkessted å gjøre. Jeg blir dårlig, rett og slett.

Var vitne til en som ble påkjørt av en lastebil en gang. Han ble tatt av både for- og bakhjul, og det var ikke et fint syn, for å si det pent. Men ord som tidligere nevnt her, var ikke i tankene mine en gang.

Men samtidig; vi er forskjellige, og vi bruker forskjellige ord når vi skal beskrive. Så null kritikk til hovedinnlegger i så måte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 23:36   #63
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hæ? Er det noe galt i å være eplekjekk, lizzom? (<------ peker på egen brukertittel)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:02   #64
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ord man ikke kunne drømt å bruke i en slik situasjon, hva skjer egentlig har jeg bannet i kirken eller?

Er virkerlig kvalmt og æsj så grusom ord, er det ord dere overhodet ikke bruker i gitte situasjoner.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:05   #65
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg leste hovedinnlegget før det ble redigert, og ja; jeg reagerte litt på ordene som ble brukt. Det var liksom ord jeg ikke kunne drømt om å brukt selv, i en tilsvarende situasjon.

Jeg er superpingle når det kommer til ulykker. Jeg har null og niks på et ulykkessted å gjøre. Jeg blir dårlig, rett og slett.

Var vitne til en som ble påkjørt av en lastebil en gang. Han ble tatt av både for- og bakhjul, og det var ikke et fint syn, for å si det pent. Men ord som tidligere nevnt her, var ikke i tankene mine en gang.

Men samtidig; vi er forskjellige, og vi bruker forskjellige ord når vi skal beskrive. Så null kritikk til hovedinnlegger i så måte.

Etter en slik situasjon, ikke i.Vesentlig forskjell, høres ut på dere som om jeg sa dette til de forulykkede.

Gammel 17-08-08, 10:12   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Ord man ikke kunne drømt å bruke i en slik situasjon, hva skjer egentlig har jeg bannet i kirken eller?

Er virkerlig kvalmt og æsj så grusom ord, er det ord dere overhodet ikke bruker i gitte situasjoner.

Jeg kunne nok sagt noe sånt som "huff, det var litt kvalmende å se beinrestene som stakk ut" etter en slik ulykke, men å rope opp om fysj og æsj og kvalmt og slikt, det tror jeg neppe jeg hadde gjort i dag. Kanskje for 12-15 år siden, men ikke i dag. Litt fjortis, ser jeg på det som, men vi er jo alle ulike.

Gammel 17-08-08, 12:08   #67
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Litt fjortis, ser jeg på det som, men vi er jo alle ulike.

Jeg synes det er veldig uklokt og umodent å fortsette å mase om hvordan Avelonia uttrykte seg kort tid etter en traumatisk opplevelse.

Hvor i all verden er empatien deres folkens??

Gammel 17-08-08, 12:10   #68
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg synes det er veldig uklokt og umodent å fortsette å mase om hvordan Avelonia uttrykte seg kort tid etter en traumatisk opplevelse.

Om ikke litt fjortisaktig?

Gammel 17-08-08, 12:36   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Oj, jeg maser ikke om noe, jeg bare svarte på det hun spurte om. Hun spurte, jeg svarte. Beklager.

Gammel 17-08-08, 15:18   #70
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Jeg kunne nok sagt noe sånt som "huff, det var litt kvalmende å se beinrestene som stakk ut" etter en slik ulykke, men å rope opp om fysj og æsj og kvalmt og slikt, det tror jeg neppe jeg hadde gjort i dag. Kanskje for 12-15 år siden, men ikke i dag. Litt fjortis, ser jeg på det som, men vi er jo alle ulike.

Det er jo nettopp det jeg skriver, jeg har overhodet ikke ropt fysj og æsj og kvalmt, jeg har skrevet det her inne i etterkant.
Litt fjortis, kjekt å bli kalt fjortis i en alder som er godt over 30.

Gammel 17-08-08, 15:28   #71
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Oj, jeg maser ikke om noe, jeg bare svarte på det hun spurte om. Hun spurte, jeg svarte. Beklager.

Vel, kloke voksne som vi er foreslår jeg at vi roer ned det hele og lar Avelonia få rom til å avreagere.

Gammel 17-08-08, 17:44   #72
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler med deg her Avelonia. Jeg har stått i mange fæle situasjoner på jobb med både småbarn, mye blod og bein uten å si mer om det. Der og da er jeg rolig, nesten kald og proffesjonell.

Kvalmen etterpå, skjelvingen og tårene kommer de. Vi er da ikke annet enn mennesker. Hvilke ord en bruker i en sånn sjokksituasjon spiller ingen rolle for mitt vedkommende.

Gammel 17-08-08, 17:46   #73
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Håper at du føler deg bedre og at det går bra med stakkas fyren.

Gammel 17-08-08, 21:51   #74
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Etter en slik situasjon, ikke i.Vesentlig forskjell, høres ut på dere som om jeg sa dette til de forulykkede.

Jeg mente _etter_

Men som sagt; jeg kritiserer deg ikke jeg. Vi uttrykker oss forskjellig, og det er helt greit.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:06   #75
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg leste innlegget før det ble endret, og skjønte godt hva som stod mellom linjene. Selvsagt er det mest synd på mannen, men det er ingen spøk havne midt oppi slikt, og det undrer meg litt om folk ikke forstår det.

Jeg regnet kanskje med at det var sånn det var ment, men syntes likevel det var ok å spørre. Det var ikke bare ordene "kvalmt" ol jeg reagerte på men også frykten for at noen skulle tro det var hennes feil osv osv. Men greit nok, det var ikke ment sånn og det var vel egentlig bare å si det. "Det var sleivete formulert". Ingen vits å krangle om egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:12   #76
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg regnet kanskje med at det var sånn det var ment, men syntes likevel det var ok å spørre. Det var ikke bare ordene "kvalmt" ol jeg reagerte på men også frykten for at noen skulle tro det var hennes feil osv osv. Men greit nok, det var ikke ment sånn og det var vel egentlig bare å si det. "Det var sleivete formulert". Ingen vits å krangle om egentlig.

Jeg fryktet ikke at de trodde det var jeg som kjørte på han, jeg ble overrasket over at noen kunne tro at jeg hadde kjørt på han.
Er det så rart?

Gammel 17-08-08, 23:15   #77
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fryktet ikke at de trodde det var jeg som kjørte på han, jeg ble overrasket over at noen kunne tro at jeg hadde kjørt på han.
Er det så rart?

Igjen.. det var bare totalen av formuleringene som flere av oss reagerte på. Vet nå hva du EGENTLIG mente.

Om mange misforstår deg så er det antagelig litt sleivete formulert da, sånn jeg ser det. Men vi trenger ikke være enig om det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:24   #78
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om mange misforstår deg så er det antagelig litt sleivete formulert da, sånn jeg ser det. Men vi trenger ikke være enig om det.

Jeg reagerte også på ordlyden i det første innlegget, før redigeringen.
Og du har jo fått tilbakemeldinger på det før, at en må tenke over formuleringene sine hvis man vil at folk skal oppfatte det man sier slik man vil når det er skriftlig.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:25   #79
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Når man opplever en slik stresset situasjon som den Avelonia gjorde, da gjør det noe med en. Opplevelsen sitter kanskje veldig lenge, og reaksjonen er det bare den som har opplevd dette som forstår helt.

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå at hun følte disse tingene midt i alt kaoset som uforberedt kom over henne.
Det er forskjellige måter å reagere på. Og det må vi prøve å forstå.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:28   #80
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Syns ikke det var så grådig med flisespikking der jeg. Og om det var noe gikk det vel heller andre vei.
Må med hånden på hjerte si at jeg også reagerte på ordleggingen i hovedinnlegget.

Ja jeg også. I tillegg til det med at man kan miste sertifikatet. Som om det var grunnen for å stoppe.

Det viser bare hvor vanskelig det er med å forholde seg til kun det skriftlige.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.