Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 12:28   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere ha endret abortloven?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Og de faktumene deres Madam Mim og Polyanna kjøper jeg gjerne. Selvsagt har abortloven vært med på å forhindre mange, mange vanskelige livssituasjoner. Nettopp derfor synes jeg heller ikke det finnes noe annet reelt alternativ enn selvbestemt abort.

Jeg er helt enig. Jeg liker ikke at folk tar abort, virkelig ikke. Men 1) jeg kan ikke legge meg borti andres avgjørelser og 2) hva skulle alternativet være?

Mormor fortalte forresten ofte om alle de hun kjente som tok abort. Mormor tok abort flere ganger selv, fordi legen mente hun ville dø hvis hun fullførte svangerskapene. Den gangen fikk de piller av legen som fremkalte abort. Spør ikke meg hvilke piller det var eller om det var lovlig på den tiden (det var det vel neppe). Vi snakker her om krigsårene. Det virker som om det var helt legitimt å ta abort da.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 26-08-08 kl 12:40.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 12:40   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Og de faktumene deres Madam Mim og Polyanna kjøper jeg gjerne. Selvsagt har abortloven vært med på å forhindre mange, mange vanskelige livssituasjoner. Nettopp derfor synes jeg heller ikke det finnes noe annet reelt alternativ enn selvbestemt abort.

Men sier man ikke da at hensikten helliger middelet?

Min livssituasjon ville blitt uendelig mye bedre hvis noen hadde skutt eksen min. Jeg vurderer virkelig likevel ikke å gjøre det.

Hvis man mener at et foster er et liv på lik linje med født liv, da blir abort drap. Jeg klarer ikke å se at det er så forferdelig å kjempe mot abort hvis man faktisk mener dette. Selv om jeg ikke gjør det selv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 15:26   #3
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men sier man ikke da at hensikten helliger middelet?

Min livssituasjon ville blitt uendelig mye bedre hvis noen hadde skutt eksen min. Jeg vurderer virkelig likevel ikke å gjøre det.

Hvis man mener at et foster er et liv på lik linje med født liv, da blir abort drap. Jeg klarer ikke å se at det er så forferdelig å kjempe mot abort hvis man faktisk mener dette. Selv om jeg ikke gjør det selv.

Du har et poeng. Dette er selvsagt et vanskelig spørsmål. Det blir vel som med krig vil jeg tro. Jeg er mot drap, men kan forstå at det kan være nødvendig i selvforsvar og krig.
Nettopp derfor synes jeg også man bør søke etter å gjøre abort som en siste utvei og ikke en "enkel" løsning.

Gammel 26-08-08, 13:57   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke man skal endre noe særlig på loven, jeg.
Forslaget om frivellig veiledning/rådgivning støtter jeg dog. Men det må være frivellig.

Gammel 26-08-08, 16:52   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra skrevet, Hatti.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.