Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loppisfunn!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 22:27   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg glemte visst å fortelle at jeg prioriterte den på Slemdal. Der ble det hjørneskap fra 50-tallet ca, leker til ungene, lokket til to osteklokker (jeg skal bruke de oppå sølv- eller glassfat med stett), en gammel kakeboks, en liten ause og en del leker til ungene. Hørneskapet står i garasjen. Jeg har pusset det ned og grunnet det. Det skal ende opp med fargen isvann.

Den gamle sjenken er nå ferdig malt og patinert. Tilsammen syv strøk har den fått... og pussing mellom strøkene. Det siste strøket ble gnidd inn med en våt klut.

Jeg var på loppis i Sverige for et par uker siden (anbefales!). Der kjøpte jeg en gammel trestige til å ha under et epletre i hagen (den er som en kjøkkenstige), en kiste, et gammelt toalettbord (det har jeg lyst til å bruke som baderomsmøbel på gjestetoalettet), to speil, to serveringsfat, en utrolig koselig gammel sausmugge og diverse andre småting.

Så var jeg på Nordstrand sist helg. Der fikk jeg tak i en nydelig gammel hvit skuvseng til datteren min. Nydelig var den! Den har fått ny madrass og skal tas i bruk i dag eller i morgen.

Her er bilder av noen av mine loppisfunn:

Skjenk som jeg har pusset opp (den skal få nye knotter)

Hjørneskap som jeg er i gang med å pusse opp

Tallerkenhylle som jeg har malt (alt innhold bortsett fra det største fatet og skjeen er loppisfunn)

Her er skuvsenga med mellomsøster på første prøvetur i den (hun er ikke loppisfunn men hjemmelaget ):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg skuvseng.jpg (20,1 KB, 49 visninger)
Gammel 26-11-08, 09:56   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Her er bilder av noen av mine loppisfunn:

Hjørneskap som jeg er i gang med å pusse opp

Sånn ble hjørneskapet:

Gammel 21-09-08, 10:26   #3
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg var på loppis i går, men det var så dyrt der at jeg gadd ikke kjøpe noe :shock:

eksempel: De hadde et ikea bord som koster 75 på ikea, til kr 150

Gammel 21-09-08, 11:48   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder er påkrevd her altså!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:15   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har gjort unna et loppis allerede i dag. Til den nette sum av 100 kroner fikk jeg med meg

- 2 sengesett til jente (ett laban spøkelse, ett IKEA)
- 3 gutteshorts
- 2 guttebukser (dyre merker)
- 1 ubrukt retro barnesekk i sånn røde-grønne-hvite ruter stil. Aner ikke hva jeg skal med den, men den er nydelig.
- 1 ubrukt gammelt, nostalgisk puslespill (40-50 brikker)
- 1 ubrukt barnevårjakke i retro fiskemønster. Helt fantastisk. Jeg håper, håper, håper lillesøster passer den til våren.
- 1 barnebok (som mannen leser for storebror as I write)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:33   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøpte et lite bord og stoler til barna. Riktignok Ikea. Og heller ikke ekstremt billig (80 kr). Jeg slapp dog å reise til Ikea, og støttet en god sak.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:49   #7
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Funnet på gjenbruksbutikk... Figgjo

Gjenbruksbutikk.... alle disse fatene havnet på hytta

Dette bordet hørte til hytta, så det hentet vi på etlager Kjempegammelt og fint!

Dette bordet har jeg kansje vist før?

Det ble iallfall sånn etter sølvspraylakking

Stettfatet jeg kjøpte til 10 kr..

Gammel 21-09-08, 21:25   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

På neste loppis fant jeg en ubrukt garasje av tre med heis, vask, bensinpumpe m.m. til storebror til den nette sum av 40 kroner.

Og et puslespill med Thomastoget som viste seg å være ufullstendig. Esken inneholdt riktig mengde brikker, men brikkene tilhørte to ufullstendige puslespill .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:29   #9
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagens loppisfunn ble (som vanlig) en haug bøker og en fin kurv til å ha leker i, og som passer inn i bokhylla. Søndager er ikke noe tess for møbler etc, men veldig bra for bøker.

Gammel 22-09-08, 13:37   #10
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Søndager er ikke noe tess for møbler etc, men veldig bra for bøker.

Indeed . Kom ut fra Kjelsås skole med en pose bøker i år igjen.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:38   #11
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Indeed . Kom ut fra Kjelsås skole med en pose bøker i år igjen.

Vi kom ut med tre breddfulle poser

Gammel 27-09-08, 19:36   #12
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var på loppemarked i dag og fant en Reimatecdress til 20 kroner. (pent lappet på knærne, og litt slitasje selvfølgelig, men mer enn god nok som ekstradress)
Kjøpte også magnetbokstaver og en kassett, slik at vi slipper å bare høre på "Kjell pell potittskrell" i bilen.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:40   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenge siden vi har vært på loppis nå. Siste funnene bestod i et akebrett og bøker til ungene.

Mamma er en racer til å finne fine ting på loppemarked og hun fant to av disse stolene for en del år siden. Jeg er veldig glad i dem:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:02   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Lenge siden vi har vært på loppis nå. Siste funnene bestod i et akebrett og bøker til ungene.

Mamma er en racer til å finne fine ting på loppemarked og hun fant to av disse stolene for en del år siden. Jeg er veldig glad i dem:

Slik stol har jeg også, men min har rødt litt grovt stoff.
Desverre har stoppingen i setete begynt å falle ned. De remsene som holder fjærer og stopping oppe har løsnet.
Men det er tror jeg, et av mine beste loppis funn. Er så glad i den stolen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 07:32   #15
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Sånn stol var d på loppisen jeg var på, men de skulle ha 500 kr for den ... syns d var litt dyrt

Gammel 22-09-08, 09:54   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, det var dyrt.
Tror jeg bare betalte en hundrelapp jeg for min.
Det er riktignok noen år siden, men dog.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 13:22   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Barnebøker:
Kardemomme by
Den lille prinse
Da snøen kom
og en om dyr.

Voksenbøker:
Drageløperen
Labyrinten

Gammel 22-09-08, 13:32   #18
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Sånn stol var d på loppisen jeg var på, men de skulle ha 500 kr for den ... syns d var litt dyrt

Det var dyrt. Jeg tror mamma betalte 40 kr stk for de som vi har. Det var i alle fall under femtilappen pr. stk. Latterlig billig med tanke på kvaliteten.

Gammel 22-09-08, 13:41   #19
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg var en gang på loppemarked mens jeg var student. Det var på en annen kant av landet i forhold til der jeg bodde. Til min store overraskelse fant jeg en hel masse av pensumbøkene jeg trengte på studiet mitt. Både nye og gamle bøker. Det var sluttinnspurt på loppemarkedet og bøkene koster 20 kr favnen. Jeg reiste hjem med overvekt i baggasjen, men med masse penger spart på pensumlitteratur i årene fremover.

Gammel 22-09-08, 13:43   #20
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg var en gang på loppemarked mens jeg var student. Det var på en annen kant av landet i forhold til der jeg bodde. Til min store overraskelse fant jeg en hel masse av pensumbøkene jeg trengte på studiet mitt. Både nye og gamle bøker. Det var sluttinnspurt på loppemarkedet og bøkene koster 20 kr favnen. Jeg reiste hjem med overvekt i baggasjen, men med masse penger spart på pensumlitteratur i årene fremover.

Så vanvittig bra! Pensumbøker er jo gruelig dyrt uansett språk.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.