Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere barnevakter som dere ikke må betale?
Ja, vi har familie/slekt 130 65,66%
Ja, vi har venner/andre 33 16,67%
Ja, vi har familie/slekt, men bruker ikke de så ofte 53 26,77%
Ja, vi har venner/andre, men bruker ikke de så ofte 28 14,14%
Vi må alltid ha barnevakt som vi betaler 1 0,51%
Vi må nesten alltid bruke barnevakt som vi betaler 10 5,05%
Annet 7 3,54%
Dustepoll! 2 1,01%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 21:07   #61
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere barnevakter som dere ikke trenger å betale?

Familie/slekt som vi ikke bruker så ofte som barnevakt, men de er ofte sammen av andre grunner enn at vi trenger barnevakt.

Om det i perioder blir mye, så kjøper vi en blomsterkvast, ber på middag, eller gjør noe de trenger hjelp med. Ikke fordi det blir forventet, men fordi det er hyggelig at man blir satt pris på.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:33   #62
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja. Familie/slekt og venner/andre.

Jeg har hittil i livet aldri betalt for barnevakt til noen av mine fire. De er i alderen 21,19,14 og 5.
(og jeg har hatt endel barnevkat )

Gammel 06-09-08, 21:34   #63
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Vi har besteforeldre som stiller mer enn gjerne opp som barnevakt. I tillegg har vi mange i nær familie som vi kan bruke.
Har heller aldri betalt for barnevakt!

Gammel 06-09-08, 22:32   #64
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Primært mormor med ny ektemann, men også delvis morfar med ny kone. Faktisk betalte jeg barnevakt for første gang nå i høst. Det var nevøen min på 15. Han hadde nok sittet uten betaling, men jeg synes det blir feil så han fikk 50 kroner timen. Det blir nok ikke så ofte.

Gammel 06-09-08, 23:14   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har mamma og pappa, samt søstre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 23:15   #66
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå bor jo jeg og Exbo hver for oss, og satser på å bruke hverandre om det skulle være behov for pass.
Ellers har vi min mor som stiller opp hvis det skulle være noe.

Gammel 07-09-08, 09:32   #67
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Ungenes bestemødre stiller gjerne opp til barnepass, selvfølgelig uten betaling.

Mine to tenåringsnieser leies inn rett som det er for noen ettermiddagstimer, de får betalt.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 09:43   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har vært bortskjemte med besteforeldre i nabohuset tidligere, men nå må vi stort sett betale barnevakt om vi skal noe sted. Nå er ikke det et problem så lenge Bitteliten er bitteliten og får pupp om natta, selvfølgelig, men det kan vel bli det senere. Det er ikke på langt nær så lett å finne barnevakt som vil passe på tre unger kontra to.

Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:20   #69
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det har vi, mamma, pappa, svigermor, svigerfar, min bror og kona og svogeren min.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:31   #70
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Ja, men nå er jo minsten min sju år og søskene hans pleier å passe på om jeg skal handle ol.
Storesøster på 17 passa han da jeg var i 40års kalas til min venninne fra en dag til den andre. Hun fikk ingen ting for det men kjøpte inn god mat og snacks til dem.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:46   #71
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kan bruke venner og familie, men det er ikke så ofte. Nå skal jeg ut på jakt og finne barnevakt for guttene 8. november. Familie er utelukket da det er bryllupsfesten til aktuell familie, så da må vi sannsynligvis splitte guttene eller finne en annen barnevakt. Har ei venninne jeg muligens kan bruke. Kanskje hun til den minste så kan de to største overnatte hos venner. Vi får se.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:15   #72
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ikke så ofte barnevakt, men foreldrene mine stiller alltid opp. Farmoren bor langt unna, men passer gjerne når hun er på besøk. Vi har også venner som kan passe, men har ikke hatt behov for det ennå. Noen naboer har også tilbudt seg (vi har passet deres barn). Jeg passer gjerne andres barn, og kunne ikke tenke meg å ta imot betaling for det.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:51   #73
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har meget sjelden barnevakt, men foreldrene mine stiller alltid opp hvis vi ber om det. Jeg har også en bror som jeg kan spørre. Svigers er litt ustabil i forhold til det å være barnevakt (glemmer at vi har avtale osv) og i tillegg er det sjelden at de tilbyr seg å være barnevakt.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:54   #74
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har mamman min, søstra mi og ett vennepar i umiddelbar nærhet..
Samt av svigers og svigerinne m/fam bor 2 timer unna

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:33   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen har begge søstre med barn på samme alder, og vi bytter på å hjelpe hverandre. Helt genialt. Mannens single minstesøster hjelper også til i blant.

Gammel 07-09-08, 22:35   #76
Solblomst
Passiv

Standard

Ja, vi har familie/slekt.

Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:37   #77
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søsteren min bor ikke så langt unna, men har to barn selv og kan dermed ikke stille opp så ofte. Har også venner som en sjelden gang kan stille opp, men vi må ofte betale en barnevakt hvis vi skal noe.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:51   #78
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker kun svigers, og de tar selvfølgelig ikke betalt.
Har veldig sjelden barnevakt.

Gammel 08-09-08, 00:23   #79
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Vi har begge deler. Niese og nevø begynner å bli så gamle nå at vi gir de en liten slant for at de sitter hos oss. De forventer det overhodet ikke, men når de er 15 og 16 år så vet vi at litt ekstra lommepenger kommer godt med. I tilegg bruker vi også datteren til ett av våre beste vennepar og hun betaler vi "full" barnevaktpris. Før var både min og mannes foreldre barnevakter, men etter de har sluttet å jobbe er de jo nesten aldri i landet lenger

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:28   #80
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Har både mine og pappaens foreldre i nærheten, så de blir brukt som barnevakter innimellom. Men ikke ofte. Mine søstre kan også passe, og mannen har også søsken som har passet et par ganger.

Vurderer å finne noen som vi kan bruke mot betaling når ungene blir litt større, jeg har noen søskenbarn i rette alderen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.