|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi lager alltid middag, det er andre ting som må vike hvis hverdagen er hektisk. Akkurat nå er jo jeg i permisjon og bestemmer over tiden min selv, men når jeg jobber så går det i ukemenyer og mat som kan lages kvelden i forveien. Dessuten er jeg så heldig at jeg har en mann som er hjemme en hel klokketime før meg, så han henter barn eller starter på middagen. (når jeg tenker om så vil jeg jo miste den fordelen når jeg nå har søkt om 80% jobb med kortere dager. *revurderer*
![]() |
#63 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Lager som regel middag hver dag ja, men må virkelig skjerpe meg på middagsplanen
![]() |
#64 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Me har middag kvar dag, og deler på å laga den. Sidan eg er i permisjon og sambo studerer, så er det god tid til det. Eg må nok begynna å planlegga meir når permisjonen går ut, både når det gjeld innkjøp og matlaging.
![]() |
#65 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Som regel blir det middag i en eller annen form. Noen ganger er løsningen "sen middag" eller kveldsmat, slik at vi i alle fall får et måltid som spises sammen i løpet av dagen.
![]() |
#67 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi forsøker ha middag hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Pauset
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, som regel klokka halv fem-fem. Enkelte dager jobber vi begge to seint og da hender det at klokka blir både halv seks og seks før middagen er på bordet. Vi har fisk (laksefilét, steinbitfilét fiskegrateng, fiskepudding e.l.) minimum to ganger i uka, som regel tre eller fire. Ellers har vi suppe og pannekaker hver onsdag, og som regel pizza hver fredag. Vi bruker mye grønnsaker og syns vi spiser normal sunn middagsmat. Vi opererer i likhet med flere andre her også med ukemenyer. Vi handler inn for hele kommende uke hver lørdag, og setter opp middagsmeny for kommende uke hver søndag. Det fungerer kjempegodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Lorien: Bare nysgjerrig: Hvordan kan dere sette opp middagsplanen ETTER at dere har handlet? :forvirret:
![]() |
#71 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Bortsett fra en ukedag hvor vi har fullt program og ikke er hjemme før kvart over seks på kvelden, så lager jeg middag hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Pauset
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?
Som jeg sa, så spiser vi stort sett fisk to-tre ganger i uka, minst. Vi handler alltid inn masse fiskefiléter, ferske eller frosne, grønnsaker og poteter og andre basisvarer som pasta, ris osv. Og så komponerer vi menyen ut fra det vi har, og supplerer eventuelt med en sausepose eller noe senere i uka dersom det er noe vi har glemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Ja, stort sett. Men middagene kan være av den enkle sorten, omelett meg godt brød og litt oppskårede grønnsaker til, grønnsakssuppe der vi har kuttet grønnsakene kvelden før, fiskekaker med potetmos, salat med brød til osv.
![]() |
#74 |
sangfugl
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi har middag hver dag, men kan ty til løsninger som veldig enkel middag eller at middagen serveres til kveldsmattidspunkt om det er ekstra hektisk.
![]() |
#75 |
Pauset
|
Brødmat er et problem for meg. Jeg er ikke glad i brødmat. Så mellommåltider med brødmat hopper jeg lett over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
*_*
|
Jeg steker den kvelden før, ja. Men eggehvite?
![]() |
![]() |
#78 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Varmmat hver dag, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Middag hver dag og det er jeg som lager den fordi jeg er hjemme lenge før mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer dere å få laget middag hver dag?Vi spiser med få unntak middag hver dag. Mannen lager som oftest middag hvis vi kommer hjem samtidig. Alt er ikke nødvendigvis laget fra scratch. Fiskegrateng kjøper vi ferdig frossent. Vi har stort sett alltid grønnsaker/salat til.
![]() |
Emneord |
hverdagen |
|
|