|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Signerer Nenne her. Dette bør virkelig ikke være standard på denne skolen!
![]() |
#62 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Læreren skrev at hun hadde sendt saken videre til ledelsen, og at systemet skal diskuteres på trinnet. Jeg har ikke hørt noe om at foreldre skal tas med i dette. Burde jeg skrive en mail til rektor om vår opplevelse og mening om systemet?
![]() |
#63 |
lykkelig
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?
Ja, det synes jeg absolutt du skal gjøre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?
Jeg synes også det høres lurt ut. Dette er absolutt relevant informasjon i forhold til den diskusjonen de skal ha. Du kan jo også be om en tilbakemelding fra rektor etter at de har diskutert saken. Jeg synes lærerens svar er såpass ureflektert at det er best å få høre konklusjonen fra rektor.
![]() |
![]() |
#65 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg dåner med de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg synes absolutt du skal skrive til rektor. Det er jo bedre å være i forkant før de tar diskusjonen, enn å komme etterpå. Du har sikkert også fått en del gode argumenter i mot systemet i denne tråden, som du kan bruke som undringer og spørsmål i brevet.
![]() |
#67 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg rakk ikke skrive til rektor, før vi fikk beskjed på mandag at dette systemet ikke skal brukes likevel. Alle på 1.trinn skal ha et likt system, der eleven en gang i uka ser på alle leksearkene, og velger ut ett de er mest fornøyd med. Det de vil ha klistremerke på fra lærer, setter de en liten stjerne på, så får de et klistremerke på det arket.
![]() |
#69 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Fint det løste seg. Men hvorfor skal de gjøre dette med klistremerker i det hele tatt? Lærerene her er veldig opptatt av å innarbeide gode rutiner, sammen med foreldrene, på dette med skolearbeide. Når det er på plass kan man kanskje begynne å se på gradering, men min mening er hvertfall at 1-klasse er alt for tidlig. Det tar tid å venne seg til lekser og alt det nye, og enda lenger tid til å bli god på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Pussig hvor fiksert de er på klistremerker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?ming: Har du ikke sett hvordan man kan forandre verden (hvertfall blandt de små menneskene) med et klistremerke da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Jeg klistrer da litt klistremerker her og der i bøkene til ungene på skolen, men det betyr da ingenting. Det er mest pynt, og et hint om at jeg har vært innom boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
sangfugl
|
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Som vanlig oppdager jeg slike tråder etter at andre er ferdige i dem. Det var et veldig merkelig system, og jeg er glad det ble endret på.
![]() |
#74 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?Storebror fikk bare klistremerke i den skriveboken sin, der de øvde på bokstaver og senere setninger. Aldri i oppgavebøkene. Samme opplegg i år.
![]() |
|
|