Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dette vanlig i 1. klasse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-08, 09:48   #61
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er dette vanlig i 1. klasse?

Signerer Nenne her. Dette bør virkelig ikke være standard på denne skolen!

Gammel 11-09-08, 10:00   #62
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Læreren skrev at hun hadde sendt saken videre til ledelsen, og at systemet skal diskuteres på trinnet. Jeg har ikke hørt noe om at foreldre skal tas med i dette. Burde jeg skrive en mail til rektor om vår opplevelse og mening om systemet?

Gammel 11-09-08, 10:04   #63
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Læreren skrev at hun hadde sendt saken videre til ledelsen, og at systemet skal diskuteres på trinnet. Jeg har ikke hørt noe om at foreldre skal tas med i dette. Burde jeg skrive en mail til rektor om vår opplevelse og mening om systemet?

Ja, det synes jeg absolutt du skal gjøre!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 10:11   #64
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg synes også det høres lurt ut. Dette er absolutt relevant informasjon i forhold til den diskusjonen de skal ha. Du kan jo også be om en tilbakemelding fra rektor etter at de har diskutert saken. Jeg synes lærerens svar er såpass ureflektert at det er best å få høre konklusjonen fra rektor.

Gammel 11-09-08, 10:14   #65
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dåner med de andre.

Jeg synes at du skal trekke inn FAU og klage formelt til rektor. Dette klistremerkesystemet er så unødvendig at jeg har ikke ord. Og at ditt barn skal behandles annerledes enn de andre fordi du har klaget er også veldig rart.

Lykke til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 12:47   #66
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes absolutt du skal skrive til rektor. Det er jo bedre å være i forkant før de tar diskusjonen, enn å komme etterpå. Du har sikkert også fått en del gode argumenter i mot systemet i denne tråden, som du kan bruke som undringer og spørsmål i brevet.

Gammel 17-09-08, 16:16   #67
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg rakk ikke skrive til rektor, før vi fikk beskjed på mandag at dette systemet ikke skal brukes likevel. Alle på 1.trinn skal ha et likt system, der eleven en gang i uka ser på alle leksearkene, og velger ut ett de er mest fornøyd med. Det de vil ha klistremerke på fra lærer, setter de en liten stjerne på, så får de et klistremerke på det arket.

Jeg er veldig glad for at skolen tok graderte klistremerker opp til diskusjon, og kom fram til å bruke et annet system for 1.trinn. Slik jeg forstår det, var det bare læreren for klassen til vår jente, som ønsket et slikt system. Godt hun ikke ble hørt.

Gammel 17-09-08, 16:41   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var godt å høre!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 16:44   #69
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint det løste seg. Men hvorfor skal de gjøre dette med klistremerker i det hele tatt? Lærerene her er veldig opptatt av å innarbeide gode rutiner, sammen med foreldrene, på dette med skolearbeide. Når det er på plass kan man kanskje begynne å se på gradering, men min mening er hvertfall at 1-klasse er alt for tidlig. Det tar tid å venne seg til lekser og alt det nye, og enda lenger tid til å bli god på det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 17:51   #70
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Pussig hvor fiksert de er på klistremerker. Men veldig godt å høre at det hele var et enkvinnesprosjekt, og at hun ikke fikk gehør hos de andre lærerne på trinnet.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:53   #71
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ming: Har du ikke sett hvordan man kan forandre verden (hvertfall blandt de små menneskene) med et klistremerke da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:20   #72
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klistrer da litt klistremerker her og der i bøkene til ungene på skolen, men det betyr da ingenting. Det er mest pynt, og et hint om at jeg har vært innom boka.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:56   #73
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Som vanlig oppdager jeg slike tråder etter at andre er ferdige i dem. Det var et veldig merkelig system, og jeg er glad det ble endret på.
Jeg bruker også klistremerker i jobben min som lærer, men på en helt annen måte enn dette.

Gammel 19-09-08, 11:03   #74
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror fikk bare klistremerke i den skriveboken sin, der de øvde på bokstaver og senere setninger. Aldri i oppgavebøkene. Samme opplegg i år.

MEN, han har sagt endel ganger i år (2.kl) at en gutt i klassen har fått både 2 og 3 klistremerker på noen av innleveringene... Han sier også at han er den flinkeste i klassen. Så "urettferdigheter" blir lagt merke til..

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.