Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Yoghurt i barnehagen?

Se resultatene: Yoghurt i barnehagen?
Ja til yoghurt i barnehagen 108 83,08%
Nei til yoghurt i barnehagen 16 12,31%
Vet ikke, men vil se resultatet 6 4,62%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-08, 00:21   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Youghurt i barnehagen?

Huh? Selvsagt er det greit. Største min spiser en yoghurt hver dag, ser virkelig ikke problemet med det.

Sist redigert av Skremmern : 17-09-08 kl 00:33.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 00:36   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Youghurt i barnehagen?

Yoghurt. :flisespikke:
Men det kommer vel en modde og fikser det.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 14:07   #3
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Yoghurt i barnehagen?

Vi spiser middag i halv seks tiden og dermed er ikke jentene så sultne til kvelds. De får ofte yoghurt med musli da, dermed sender vi det ikke med i barnehagen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 00:36   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Greit nok med helhetlig tenking, men jeg synes også det er forskjell på yoghurttypene... Uten å ha finstudert alle innholdsfortegnelsene innbiller jeg meg at en godmorgenyoghurt med diverse musli, crusli, havregryn eller hva som er i de, er bedre enn f eks de fargekjekskulene på toppen av en Q-yoghurt, eller disse yoghurtene med sjokokuler/karamellsaus (er det piano eller duo de heter?). Jeg synes selv de smaker godt, men synes ikke de egner seg best som måltid til barn. Jeg er ikke for noe forbud, men sender sjelden med til mine barn. En gang i blant for min del.

Gammel 16-09-08, 00:43   #5
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Greit nok med helhetlig tenking, men jeg synes også det er forskjell på yoghurttypene... Uten å ha finstudert alle innholdsfortegnelsene innbiller jeg meg at en godmorgenyoghurt med diverse musli, crusli, havregryn eller hva som er i de, er bedre enn f eks de fargekjekskulene på toppen av en Q-yoghurt, eller disse yoghurtene med sjokokuler/karamellsaus (er det piano eller duo de heter?). Jeg synes selv de smaker godt, men synes ikke de egner seg best som måltid til barn. Jeg er ikke for noe forbud, men sender sjelden med til mine barn. En gang i blant for min del.

Det er jo nettopp det, at det er så forskjell på de at et totalforbud virker så dumt. Yoghurt naturell og sjokokuler er ikke helt det samme nei...

Gammel 16-09-08, 14:08   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg vil ikke akkurat si at Piano/Duo er yoghurt, snarere en dessertform

Når jeg tenker på yoghurt med i barnehagen, så tenker jeg på vanlig yoghurt, med melon, jordbær, aprikos, skogsbær osv. Sjokolade får de ikke i barnehagen, ergo, så bør man ikke sende med barnet Duo heller.

Gammel 16-09-08, 00:43   #7
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ja, men jeg liker å vite at han får det, slik at ikke vi gir yoghurt hjemme og.

Gammel 16-09-08, 13:36   #8
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vi hadde en kjemperunde på dette for ca. 1 år siden i barnehagen. De skulle nekte oss yoghurt i barnehagen. Vi forelødre fant til slutt ut at det var mer klinet rundt yoghurten som var problemet. Så her ble det til slutt forbudt på småbarnavdelingen men de store får ha det med.

Det er mye sundt i yoghurt i tillegg til sukkeret. Men det spørs jo hvilken yoghurt man velger da...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 23:19   #9
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Pjokken her har med seg fruktyoghurt eller biola hver dag. Det har jeg ikke hatt mange søvnløse netter over, for å si det sånn.

Gammel 23-09-08, 16:17   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har aldri tenkt på det. Lillegutt har med yoghurt i bhg hver dag. I sommer var det noen dager vi ikke hadde og da fikk jeg beskjed om at han var skikkelig lei seg fordi "alle andre" hadde yoghurt og ikke han. Da måtte personalet låne av et av de andre barna.

Han liker yoghurt veldig godt og da kutter jeg heller ned på andre ting som det er mindre sundt med, som feks søtt på brødskiva, eller på frokostblandingen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 16:26   #11
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Synes det er helt greit å sende med en yoghurt til barnehagen. Det er jo sukker i den, men det er det i mange slags pålegg også. Det har vært en diskusjon i vår barnehage om at foreldrene ikke skal sende med yoghurt, fordi det er så mye sukker i de og barna blir så "sprelske". (Dette er barnehageansatte sin mening.) Men vi har ikke hørt noe mer om den saken, så jeg sender fremdeles med ett lite beger av og til. Dessuten er det jo godt med litt forandring også.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.