|
|||||||
| Se resultatene: Yoghurt i barnehagen? | |||
| Ja til yoghurt i barnehagen |
|
108 | 83,08% |
| Nei til yoghurt i barnehagen |
|
16 | 12,31% |
| Vet ikke, men vil se resultatet |
|
6 | 4,62% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Youghurt i barnehagen?Yoghurt. :flisespikke:
|
|
|
#3 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Yoghurt i barnehagen?Vi spiser middag i halv seks tiden og dermed er ikke jentene så sultne til kvelds. De får ofte yoghurt med musli da, dermed sender vi det ikke med i barnehagen.
|
|
|
#4 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Youghurt i barnehagen?Greit nok med helhetlig tenking, men jeg synes også det er forskjell på yoghurttypene... Uten å ha finstudert alle innholdsfortegnelsene innbiller jeg meg at en godmorgenyoghurt med diverse musli, crusli, havregryn eller hva som er i de, er bedre enn f eks de fargekjekskulene på toppen av en Q-yoghurt, eller disse yoghurtene med sjokokuler/karamellsaus (er det piano eller duo de heter?). Jeg synes selv de smaker godt, men synes ikke de egner seg best som måltid til barn. Jeg er ikke for noe forbud, men sender sjelden med til mine barn. En gang i blant for min del.
|
|
|
#5 |
|
trenger lading
|
Sv: Youghurt i barnehagen?
Det er jo nettopp det, at det er så forskjell på de at et totalforbud virker så dumt. Yoghurt naturell og sjokokuler er ikke helt det samme nei...
|
|
|
|
#6 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Youghurt i barnehagen?
Jeg vil ikke akkurat si at Piano/Duo er yoghurt, snarere en dessertform
|
|
|
#8 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Yoghurt i barnehagen?Vi hadde en kjemperunde på dette for ca. 1 år siden i barnehagen. De skulle nekte oss yoghurt i barnehagen. Vi forelødre fant til slutt ut at det var mer klinet rundt yoghurten som var problemet. Så her ble det til slutt forbudt på småbarnavdelingen men de store får ha det med.
|
|
|
#9 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Youghurt i barnehagen?Pjokken her har med seg fruktyoghurt eller biola hver dag. Det har jeg ikke hatt mange søvnløse netter over, for å si det sånn.
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Yoghurt i barnehagen?Har aldri tenkt på det. Lillegutt har med yoghurt i bhg hver dag. I sommer var det noen dager vi ikke hadde og da fikk jeg beskjed om at han var skikkelig lei seg fordi "alle andre" hadde yoghurt og ikke han. Da måtte personalet låne av et av de andre barna. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Yoghurt i barnehagen?Synes det er helt greit å sende med en yoghurt til barnehagen. Det er jo sukker i den, men det er det i mange slags pålegg også. Det har vært en diskusjon i vår barnehage om at foreldrene ikke skal sende med yoghurt, fordi det er så mye sukker i de og barna blir så "sprelske". (Dette er barnehageansatte sin mening.) Men vi har ikke hørt noe mer om den saken, så jeg sender fremdeles med ett lite beger av og til. Dessuten er det jo godt med litt forandring også |
|
|
|
![]() |
|
|