|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJa, altså, jeg mener å huske tendenser til flæring av det fra enkelte, men jeg skal ikke hardnakket påstå det. Har ikke lest tråden igjen, og gidder heller ikke å finne den nå.
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg innrømmer gjerne at det er en uting, og sannsynligvis en uvane mer enn noe annet. Å sammenligne det med å kjøre i fylla er sikkert effektivt nok fra et tabloid perspektiv, men den store forskjellen er selvsagt at konsentrasjonsnedsettelsen foregår i noen sekunder, og ikke under hele kjøreturer. De gangene jeg titter på mobilen i fart, er det når jeg har tittet fremover og anslått trafikksituasjonen til å være stabil i de sekundene jeg tar blikket bort fra veien. Det samme gjør jeg for øvrig når jeg sjekker blindsonen (men av mye mer aktverdig grunn, selvsagt).
|
|
|
#3 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg innrømmer det også, it happends. Men jeg PRØVER å unngå det! Og jeg kommer sikkert til å tenke meg nøye om neste gang, etter å ha lest denne (noe snodige) diskusjonen.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenDet er da ingen oppegående som sms-er mens de kjører bil?! Og siden jeg anser alle på FP som oppegående; Det er da vel ingen på FP som sms-er mens de kjører bil?!
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg smser når jeg står i kø eller har stoppet for rødt lys.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen
Jeg synes heller ikke det å være full er det samme som å sende en sms. Jeg sier ikke at sms er bra i bil, men jeg synes uansett det ikke kan sies å være det samme. Er man full så er man jo full og ukonsentrert HELE tiden, en sms er jo en tidsbegrenset greie. Ja, jeg vet at mye kan skje på den tiden man evt sender en sms, men å si at det er likt blir for meg litt fjernt.
|
|
|
#7 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenKlart man leser/skriver sms mens man kjører. Det beste er i rushtrafikken for da er det jo så lange køer at man kjeder seg halvt ihjel likevel. Man kan da multitaske. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg ble påvirket av diskusjonen og linken, og kjenner jeg har dårlig samvittighet ja.... :/ Slutter herved å skrive sms når jeg kjører.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Expired
Så bra! Konstaterer at hensikten er oppnådd.
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJøss.
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg må bare knise litt av Line i denne tråden, i et øyeblikk er hun moralens vokter, i det neste en dånete og trassete frøken med brillene så langt ned på nesa at de nesten faller av. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ikke jeg heller, men jeg merker allikevel at jeg er en smule "fraværende" når jeg gjør det (selvsagt ikke i bil med mindre jeg står helt stille et sted), og man tenker jo litt på det man skal skrive. Det at man ikke trenger å se på tastene er et dårlig argument, synes jeg.
|
|
|
#15 |
|
Expired
Ja, ja. Sånn er nå engang menneskes natur. Man reagerer av og til ikke helt etter boka.
|
|
|
|
#16 |
|
Multitaskingmaniac
|
Men Line, etter at du startet tråden tror jeg ikke jeg har sendt en eneste sms men jeg kjører. Så du har jo oppnådd noe bra med den!
|
|
|
#17 |
|
Expired
|
|
|
|
#18 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenJeg sendte sms før helgen, mens jeg kjørte. Noen ganger kan man ikke stoppe, noen ganger MÅ man svare. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilenFolk gjør da ting i bilene som er like farlig elle rom mulig farligere enn å skrive sms i bilen. Så kommer det selvsagt an på hvor man kjører og hvor fort man kjører. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Så fordi andre voldtar og dreper, gjør det ikke så mye at jeg stjeler?
|
![]() |
|
|