Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for røkeforbud i bil med barn som passasjerer?
Ja 128 90,14%
Nei 4 2,82%
Det burde holde med holdningskampanjer 10 7,04%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 14:14   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for røykeforbud i bil med barn i?

Men ER det ulovlig å laste ned musikk og filmer til eget bruk? Det er vel seeding som er ulovlig? Jeg har jo snakket med ei politidame som laster ned til eget bruk og sier det kun er delingen som er ulovlig. At man laster ned fra noen som gjør noe ulovlig er jo en ting da ( ), men da gjør man ikke SELV noe ulovlig, egentlig.

Gammel 21-11-06, 14:16   #62
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Men du seeder jo mens du laster ned også, da.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:22   #63
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er vel ingen som røyker i bilen som ungene sitter i?

Men når jeg ble hentet på sykehuset som nyfødt baby, da "slang" foreldrene mine meg i bagen i baksetet, uten sikring. De tente hver sin røyk og kjørte.

Verden har heldigvis forandret seg.

Gammel 21-11-06, 14:27   #64
Tessa
Nybegynner

Tessa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bergen
Tessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ops! Svarte visst "nei" her, men egentlig så skulle det være "ja".
Leste litt for kjapt og svarte deretter.

Begynte å lure når over 90% syntes det var greit å røyke med barna i bilen
Godt det ikke er tilfelle!

Gammel 21-11-06, 14:29   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er vel ingen som røyker i bilen som ungene sitter i?

Nei, absolutt ingen.

Ryli: oops, ja det stemmer jo. Men okei, hvis det er det mest kriminelle jeg gjør her i livet så får jeg heller være hardbarka forbryter.

Gammel 21-11-06, 14:30   #66
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men ER det ulovlig å laste ned musikk og filmer til eget bruk? Det er vel seeding som er ulovlig? Jeg har jo snakket med ei politidame som laster ned til eget bruk og sier det kun er delingen som er ulovlig. At man laster ned fra noen som gjør noe ulovlig er jo en ting da ( ), men da gjør man ikke SELV noe ulovlig, egentlig.

skjønte ikke helt hva du menter her....vet ikke hva seeding er for noe

Men ettersom jeg har skjønt så er det ulovlig til eget bruk også ja

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:32   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Seeding = deling.

Gammel 21-11-06, 14:36   #68
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg er definitivt for det, ja. De som ikke skjønner at dette er skadelig for barna trenger et forbud å forholde seg til!

Helt enig. Røyking er et svært ømtålig tema, med svigerforeldre som pamper som piper

Gammel 21-11-06, 14:36   #69
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Skulle være en selvfølge at folk ikke røyker i bil med barn i.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:38   #70
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma og pappa røyker... og de gjorde det i bilen da vi var små og

Men etter de ble besteforeldre har de til og med sluttet å røyke i huset sitt selv - og det synes jeg er flott!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:39   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke alle for både at man ikke skal røyke i bil med barn i? Jeg ser ikke noe problem i at de som ikke skjønner at det er det lureste blir pålagt et forbud.

Gammel 21-11-06, 14:49   #72
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skulle være en selvfølge ja, men det er jammen mange eldre mennesker som har den holdninga at dagens mødre er hysteriske, og de røykte da hele tiden mens de hadde små barn, uten at de tok noen skade av det

Gammel 21-11-06, 15:19   #73
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er ikke alle for både at man ikke skal røyke i bil med barn i? Jeg ser ikke noe problem i at de som ikke skjønner at det er det lureste blir pålagt et forbud.

Jeg vil tro at alle er for, så godt som i allefall, men jeg tror ikke at de som er målgruppa gjør noe med det selv om det blir en lov. Begrunnelsen er at så lenge den ikke blir håndhevet så fortsetter de å røyke, samme åkke som. Dette blir til syvende og sist synsing, men jeg tror ikke det.

Jeg har mer tro på holdningskampanjer med kraftige virkemidler. Men for all del de må bare lage lover....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:45   #74
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Skulle være en selvfølge at folk ikke røyker i bil med barn i.

Det burde være en selvfølge. Jeg vil egentlig gå så langt som å si at det burde være en selvfølge å ikke røyke i et rom barnet kommer til å oppholde seg selv om barnet ikke er der akkurat da.
Overhørte en mor her om dagen: "Kjører bånn gass til barnehagen for å slippe av ungen, og kjører stille og rolig til jobb mens jeg tar meg en røyk. Den røyken i bilen etter at ungen er levert er den beste!"
Jeg syns strengt tatt det er unødvendig å gjøre dette. Hun kan påstå til hun blir blå at hun lufter godt, men den dagen det plaskregner (og det gjør det ofte i Stavanger) har hun garantert vinduene igjen.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:49   #75
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det er nødvendig, og det er det tydeligvis, så ja.

Gammel 21-11-06, 15:57   #76
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Ja, et slikt forbud er jeg for.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:09   #77
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Toska og gutta gjorde "brekket" til tross for lover og konsekvenser av det. Så jeg vet ikke hva som skulle stoppet dem. Dødsstraff kanskje? Noe jeg er imot da, bare så det er sagt

Nei, det forhindra dei ikkje, men eg personlig syns i alle fall det er trygt å vite at dei får straff for det dei har gjort og ikkje eit klapp på skuldra og et "slikt må du ikkje gjere meir".

Gammel 21-11-06, 16:10   #78
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg vil tro at alle er for, så godt som i allefall, men jeg tror ikke at de som er målgruppa gjør noe med det selv om det blir en lov. Begrunnelsen er at så lenge den ikke blir håndhevet så fortsetter de å røyke, samme åkke som. Dette blir til syvende og sist synsing, men jeg tror ikke det.

Jeg har mer tro på holdningskampanjer med kraftige virkemidler. Men for all del de må bare lage lover....

Kva tenke du kan vere kraftig nok virkemiddel i denne saka da for eksempel? Ingen er uenig i at holdningsskapande arbeid er bra, men aleine blir det generelt sett for enkelt. Trur eg.

Gammel 21-11-06, 16:15   #79
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror at når man først er så dum i hodet at man i 2006 røyker med barn i bil, så er man ganske immun mot holdningsskapende arbeid. Slike folk trenger å bli tvunget til fornuft.

Gammel 21-11-06, 16:19   #80
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fatter ikke at noen kan røyke i bilen uansett om det er barn med eller ikke.

Jeg syns folk som røyker opp i ansiktet på barna sine skulle blitt skambanket jeg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.