Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du vinteren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du vinteren?
Ja! Jeg elsker snø og is, og synes vinter er nydelig. 47 48,96%
Nei. Vinter er vel byrden vi må bære for at vi har olje. Kan jo ikke få alt heller. 47 48,96%
Årstider? Huh? Det har jeg aldri tenkt over. Går det an å bry seg om sånt? 2 2,08%
Det angår meg ikke - jeg er heldig og bor utenlands, hvor vinter ikke er et issue. 0 0%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 09:45   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du vinteren?

Jeg elsker ikke vinteren, men jeg misliker den heller ikke.
Så lenge den er hvit og passe kald.

Jeg hater slaps.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 09:54   #62
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker snø. Gjerne kombinert med knallblå himmel, silkeføre, kakao og kvikklunsj. Og så elsker jeg å gå på ski, forutsatt at føret er bra og været sånn noenlunde akseptabelt.

Men slaps, holke, iskaldt sludderegn og bekmørke morgener og ettermiddager kan du få gratis av meg.

Jeg tror at noe av grunnen til at jeg foretrekker at det er snø om vinteren er at det da blir så utrolig mye lysere ute. Jeg misliker sterkt at dagslyset forsvinner.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 10:41   #63
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tror at noe av grunnen til at jeg foretrekker at det er snø om vinteren er at det da blir så utrolig mye lysere ute. Jeg misliker sterkt at dagslyset forsvinner.

Dagslyset forsvinner da ikke i Oslo? :utflyttet Tromsøværing som enda ikke har vennet seg til å se sola skinne på julepynten:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:23   #64
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kommer vinter'n
her kommer den kalde, fine tia
Her kommer vinter'n
endelig fred å få

Gammel 10-10-08, 19:29   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg egentlig veldig ambivalent i forhold til vinteren.
Jeg digger selve konseptet: Jeg liker snøen og kjølige, klare vinterdager, rolige rusleturer på en prustende hestekompis i lurvete vinterpels, aketurer med lillegutt eller bål og kakao.
Problemet er at kroppen min tar kveld når det blir kaldt, så mesteparten av vinteren er jeg ute av drift med sterke ledd- og muskelsmerter.
Det er kjipt.

Gammel 10-10-08, 23:55   #66
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Elsker vinter og snø!

• Bål og pølsegrilling
  • varm kakao
  • nydelige turer i marka
  • akekonkuranse
  • skiturer
  • skiskole
  • lage snømann og snølykter

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:59   #67
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, egentlig ikke, men det er en del av gamet.
Det beste er selvsagt når det er stabilt vintervær med noen minusgrader og lett knirking under skoene. Ja, at innkjørselen holder seg ferdigmåket, og at man kan planlegge påkledningen dagen i forveien.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 00:03   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.... en soldag i februar kan være grei, men ellers er jeg ikke stor fan av vinteren. Mine årstider, i stigende rekkefølge:

vinter-høst-sommer-vår.....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 00:30   #69
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,er ikke noe glad i vinteren,dessverre.
Blir verre og verre for hvert år merker jeg.Hater snø,kulde,slaps,isete veier og ikke minst MØRKET.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 01:34   #70
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker variasjonen som alle årstider gir oss. Kunne faktisk ønske at vi hadde "mer vinter" her på vestlandet. For de blir lett regn og slaps.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 02:28   #71
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei jeg liker ikke vinteren, og spesielt ikke da gradestokken viser 20,30 og kanskje 40 minus.

Gammel 11-10-08, 09:20   #72
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker vinteren når den er kald og det er snø, men jeg hater slaps og holkeføre.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 09:28   #73
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker de dagene der det er hvit ren sne, stille i lufta og klarvær. Derimot kan jeg styre min begeistring for sludd, glattis, vind og sludd. Dessverre er det klar overvekt av nettopp det siste. Jeg er ikke noe skimenneske overhode, men kjøpte meg ski i fjor. Jeg syntes nesten jeg var nødt til å bli med mannen og Lillemor på skiturer, og det var jo faktisk hyggelig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 09:31   #74
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg liker vinteren når jeg er innendørs uten noen som helst planer om å gå ut.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 09:36   #75
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vinteren her er ofte blankis med vann på. Uff!

Gammel 11-10-08, 12:29   #76
Left
Passiv

Standard

Vinter er forsåvidt ok når det er skikkelig snøføre, og noen kuldegrader.
Det må dessuten være så mye snø at det går an å leke i den. Barfrost er ikke tingen.
Jeg virkelig hater vinter når det er grått, trist, så glatt at man omtrent ikke kommer frem på folkelig vis, slapsete vått og traurig.

Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 11:54   #77
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høst og vår er de beste tidene i året, vinteren kommer rett etter, og sommer på en skikkelig jumbo-plass.

Gammel 12-10-08, 12:03   #78
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker vinteren!
Elsker snø, fyre på peisen, lufta, is, alt! Tilogmed å måke snø.

Gammel 12-10-08, 12:05   #79
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i høst og vår, men liker vinteren også. Vi bor på et sted hvor det pleier å være snø mye av vinteren, og vi slipper ofte denne holka og isen alle her snakker om. De få dagene som er slik går fint.

Jeg liker innelivet vinteren gir, men liker også uteaktivitetene med barna; aking, ski, bygge snømann osv. Vi har heldigvis garasje, og på jobb har jeg parkeringsplass med tilkoblingsmuligheter for motorvarmer og kupevarmer, så det er lite snøskraping her. Vi har snøfreser også, og når mannen ikke er hjemme for å operere denne syns jeg faktisk det er fin trim å måke snø. (jeg kjører ikke snøfreser)

Det jeg ikke liker med vinteren er kampen med barna om påkledning. Mellomste vil helst ha minst mulig klær på bestandig, så det er litt styr med henne. Generelt tar det mye lenger tid å komme seg ut når det er så mye klær som må på.

Jeg er veldig takknemlig for å bo i et land med skifting i årstider.

Gammel 12-10-08, 12:10   #80
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker alle årstider jeg. Det er sjarmerende og fint med skiftene, men november og januar kan være litt tunge, særlig hvis snøen mangler.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.