|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Spleising på gaver - single betaler mindre? | |||
Ja, jeg synes single skal betale mindre enn par |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 19,57% |
Ja, jeg synes single skal betale halvparten av det par betaler |
41 | 29,71% |
Nei, jeg synes det skal deles likt uavhengig om man er par eller ikke |
35 | 25,36% |
Man kan betale etter evne - betale det man føler man har råd til |
17 | 12,32% |
Annet - hva? |
18 | 13,04% |
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Når vi i familien spleiser betaler ofte vi og mine foreldre mer enn mine søsken,fordi de ikke har så god råd.Men det gjør jeg helt frivillig.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Hender seg at jeg leser og svarer litt fort, men synes alt 1 og 2 gikk litt ut på det samme.. Svarte alt 1, men er helt enig i at single skal betale halvparten av par..
![]() |
#63 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?
Ja, hun kommer helt sikkert til å betale halvparten - hvis ikke hele delen for datteren sin - og det spiller ingen rolle for meg. Og nei, vi vet ikke alt om hennes økonomi. Og helt enig 300 kr eller 150 kr er ikke noe å krangle om. Vi krangler ikke om det heller.
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Syns det skal deles likt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Ja, det gjør de nok - og det stemmer veldig på min svigermor. Og hun er virkelig minstebarnet. Hun var et lite "uhell" som kom 8 år etter mannen min som var yngst fram til da. Hun er 12 år yngre enn eldstemann. Hun har alltid fått masse hjelp - egentlig litt vel mye hjelp mener nå jeg. Man skal jo oppdra barna til å klare seg selv ute i verden og det er ikke like lett når man får digre puter under armene av mamman.
![]() |
#67 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Likt i familie, dvs. at gaver til foreldre/svigerforeldre deles på antall søsken; eller per hode, stort sett - kommer jo også an på om det er f.eks min (nære) venn eller felles venn(er) av oss etc.
![]() |
#68 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?...og ja, dette har vært en evig diskusjon i min manns familie - de er fire søsken og min mann er nest yngst med en lillesøster som ALDRI skal betale det samme som oss andre, og hun er godt gift, men neeeida; det er jo så synd på henne fordi hun er minst. Hun har jo ikke så god økonomi osv. :kokko: Jadda, det er jo vår feil at hun har valgt en utdannelse hun ikke får brukt til noe og dermed ikke har jobb, og mannen hennes er jo bare den som tjener mest av oss alle!!! Allikevel er hun MINST og skal betale MINST, enda hun er den det blir gjort MEST for!!! Sånt blir jeg bare forbanna av, men velger å svelge det nå, istedenfor å fyre løs, kommer jo ingen vei!
![]() |
#69 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er kanskje noe man tenker på dersom man får 5 gaver i året og kjøper 100
![]() |
#70 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Ikke noe absolutt tankegang der men at det føles litt surt å gi massevis og få veldig lite tilbake forstår jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Hvis du spør hva som er vanlig, tror jeg kan se allerede at du får mange forskjellige svar.
![]() |
#72 |
intro
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Vi har nylig kjøpt 60-årsgave til svigerfar. Av hans tre sønner er én alene (med to barn), mens de andre to er gift. Vi delte kjøpesummen på fem - ergo betaler hvert par to femdeler, mens sønnen som er singel betaler én femdel. Jeg synes i grunnen dette er helt realt.
![]() |
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Egentlig er kanskje spørsmålet "skal småsøsken og attpåklatter betale minst"?
![]() |
#74 |
Passiv
|
Hmmm... Lurer på om jeg kan kreve inn alt jeg har lagt ut for lillebror i gavesammenheng, nå som han er vel etablert og har fast inntekt? Med renter burde det bli en pen sum. |
![]() |
![]() |
#75 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Jeg stemte annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Elsker familielivet
Medlem siden: Sep 2008
![]() |
![]() Sv: Gavespleising - single betaler mindre?Jeg synes man skal betale per husholdning!
![]() |
|
|