Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vet vi hva som er årets julekalender på nrk?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 08:29   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet vi hva som er årets julekalender på nrk?

Jeg hadde lyst å strikke blånisselue til junior i fjor, men han var så liten at det føltes ikke som noe stort poeng.
I år er han større... men sannelig om jeg egentlig husker hvilke luer man skal ha til månetoppen, det er det korte og lange rødnisseluer? (en sånn mikro som han er jo slett ikek gammel nok til å gå opp til langluetesten, så han burde vel ha en kort...)

Gammel 21-05-10, 08:38   #62
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Det er jo blånisser også med i Jul på Månetoppen, så blånisseluer går vel fint?

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 08:47   #63
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Håper inderlig de relanserer Månetopp-bunaden da. Ønsker meg større størrelser til jentene

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 08:49   #64
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, der er med blånisser også, får vurdere en liten blånisselue, kanskje... Han kommer til å gå i barnehage til jul, stilig julekalenderlue er sikkert pop
(Men han fostres opp med skomakergata parallelt med årets kalender altså. Og i fjor likte han i alle fall tøfflus )

Gammel 21-05-10, 09:56   #65
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Månetoppen? Hurra, akkurat den eg ønska meg. Då får eg kasta meg rundt og bestilla mønster. Tenkte eg skulle smugstrikka til begge jentene, og siden dei allerede har bestillingar inne hos meg, trenger eg litt tid.

Gammel 21-05-10, 09:59   #66
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Eg håper da er Jul på Månetoppen eller Amalies jul, for dei er da lenge siden dei har sendt. Mine elsker alt som har antydning til rød eller blå nisser. (Og så får mor noko nytt å strikka.....)

Skomakergata er nok utdatert. Fikk serien i fjor, men må innrømme at eg ikkje har tatt plasten av.... Mange foreldre ønsker Skomakergata, men sist gang dei viste den blei den vel ikkje særlig populært mottatt blandt barna.

Den gikk sist da jeg var 14-15 år, tror jeg. Minstebror var vel da 6-7 år, og jeg hadde overstrømmende fortalt om fiiiiiine Skomakergata. Så jeg bakte boller og greier, og vi satte oss for å se fiiiiiiine Skomakergata.

Etter 10 minutter så minstebror på meg og sa "Si meg, SÅ du virkelig på dette? Jeg går! Det er jo grusomt kjedelig!"

Så det var den Skomakergata.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:01   #67
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødnisseluene som det kom mønster til sammen med Månetoppenserien er veldig gode. De sitter bedre på hodet enn de stive blånisseluene. Jeg lurer på om jeg skal strikke nye rødnisseluer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:09   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Månetoppen er vel 50/50 blå og røde eller noe sånt?

Blåluene er littebitt annerledes enn de andre, men man kan bruke de om hverandre. Rødluene er kjempefine langnisseluer. Det er gensere og greier også.

Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:12   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda mer nisser? Jeg kan ikke noe for det, men jeg er ikke begeistret for de hersens blå og rødnissene. Jaja, vi er hvertfall kvitt Skomakergata.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 11:05   #70
Malama

Malama sin avatar

Standard

Hvor får jeg tak i mønster (og garn) til disse rødnisseluene da?
Jeg har mer eller mindre bare strikket babytepper i syltynn merinoull kjøpt på nett i det siste... eller ullbukser i rema/nillegarn.

Har de slike månetoppgreier på vanlige garnbutikker? Evt nett? Allerede nå?

Gammel 21-05-10, 12:08   #71
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rauma garn har mønstrene, men dei er ikkje kommet i butikkane endå.
Mønster kan du kjøpa her: http://www.pinnsvindesign.no/shop/ma...pen-1377p.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.