Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol?
Sug/ avhengighet 2 1,33%
For å sove bedre 1 0,67%
Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte 7 4,67%
Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol 11 7,33%
Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere 29 19,33%
For smaksopplevelsens skyld 44 29,33%
For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld 36 24,00%
Dustepoll 20 13,33%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 13:41   #61
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Jeg drakk alkohol på en hyttetur for et par uker siden, fordi jeg hadde lyst på.
Skulle gjerne drukket/nyte vin oftere, men en liten puppe-gutt setter stopper for det.

Gammel 28-10-08, 13:54   #62
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Men som regel drikker jeg for å bli brisen. :harry:

Gammel 28-10-08, 14:00   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes det var litt rare alternativer - mange av dem innebærer at man nærmest følte seg presset til å drikke. Det kjenner i alle fall ikke jeg meg igjen i, glad som jeg er i å supe vin på helt eget initiativ.

"For smaksoplevelsens skyld" høres nesten klinisk ut hvis virkeligheten egentlig er "Hadde lyst på en utepils i solveggen" (nå drikker jeg sjelden utepils i oktober, men sånn i prinsippet).

Gammel 28-10-08, 14:08   #64
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Både motivasjon og iherdighet var upåklagelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:22   #65
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Forrige gang jeg drakk vin var sist lørdag og da var jeg på quiz, veldig morsom quiz.

Gammel 28-10-08, 14:35   #66
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Var på fest. Det var 2 uker før jeg ble gravid med Poden. :drikker skjelden:

Gammel 28-10-08, 14:42   #67
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg satt på et fly og ble tilbudt champagne. Og da er jeg lett å be.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 14:45   #68
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også alternativene her var litt negativt vinklet, eller hva jeg skal si.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:03   #69
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Familiesøndagsmiddag med fårikål, da hører øl med. Fredag var jeg ute med en venninne for å skravle og fnise. Da hører også øl med.

Gammel 28-10-08, 15:28   #70
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Forrige gang jeg drakk vin var sist lørdag og da var jeg på quiz, veldig morsom quiz.

Det Martis sa.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:29   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist gang jeg drakk alkohol var på musikkquiz hos Heiko og Juste. Jeg lurte på å ta bilen, men fant ut at jeg hadde lyst på vin i godt selskap. Så da ble det til det.

Ellers deler jeg og mannen ofte en flaske vin fredag kveld. Det er en koselig avslutning på uka. Vi har begynt å kjøpe litt mer ålreite viner fordi vi synes de smaker enda litt bedre.

Gammel 28-10-08, 15:36   #72
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:41   #73
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drakk et par glass Zinfandel i går kveld - rett og slett fordi jeg hadde lyst til å kose meg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:42   #74
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nettopp vært på vinkurs med jobben. Fikk smaksprøver i fem glass, så det ble vel kanskje et halvt glass tilsammen.

Forrige gang før det, tok jeg en eplecider en kveld foran PC-en. Fordi jeg hadde lyst på.

Det oppsummerer vel årets forbruk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:49   #75
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Stemte "Dustepoll". Jeg drikker/nyter ikke alkohol. Har vært totalavholds i 8 år.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 15:50   #76
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns også alternativene her var litt negativt vinklet, eller hva jeg skal si.

Det syntes jeg også, derfor svarte jeg "Dustepoll".
Jeg fant nemlig ingen alternativer som passet til det jeg ville svart:
Jeg drakk sist på fredag, da vi hadde barnevakt, 12-årsjubileum og skulle på øvingslokalet.
Det var planlagt (vi hadde jo kjøpt inn øl og skaffet barnevakt), og jeg hadde lyst på øl den aktuelle kvelden - men slett ikke fordi jeg "har det gøyere" på lokalet med øl enn uten.

Gammel 28-10-08, 15:54   #77
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Det syntes jeg også, derfor svarte jeg "Dustepoll".
Jeg fant nemlig ingen alternativer som passet til det jeg ville svart:
Jeg drakk sist på fredag, da vi hadde barnevakt, 12-årsjubileum og skulle på øvingslokalet.
Det var planlagt (vi hadde jo kjøpt inn øl og skaffet barnevakt), og jeg hadde lyst på øl den aktuelle kvelden - men slett ikke fordi jeg "har det gøyere" på lokalet med øl enn uten.

Samme svarte jeg, og av samme årsak.
Jeg drakk forøvrig sist i slutten av august. Fordi jeg var i 40 års dag, og det falt seg naturlig å drikke noen glass vin. Enkelt og greit.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 19:43   #78
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Svarte følgende på pollen:
Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere

men det ble egentlig feil. Trodde først jeg ikke hadde drukket alkohol etter at vi var hos noen naboer på fest, men det har jeg jo.

For snart 2 uker siden var jeg, mannen og eldstemann på Fridays og spiste og da måtte jeg bare ha en Strawberry Daquiri. (Men bare en, og det er bare fordi den er så sinnsykt god.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:01   #79
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Svarte dustepoll for jeg fant ingen alternativer som passet meg.
Jeg hadde meg en halv smirnoff ice for noen uker siden for å feire mannens nye jobb.
Egentlig så drikker jeg ikke alkohol lengre. *avholds med en liten utskeielse*

Gammel 28-10-08, 20:32   #80
Skvetten
Passiv

Standard

Dustepoll!
Det var ingen alternativer som sa: bare fordi jeg hadde lyst.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.