Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 22:34   #61
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?

Hvis vi har vanlig mat, faar han det vi spiser, men hvis jeg har lyst til aa lage noe ekstra voksent (superhot thai-mat eller pasta med kaviar eller noe i den duren) som vi voksne har kjempelyst paa, men som ikke akkurat er barnevennlig selv for smaa altetere, lager jeg noe ekstra godt til han ogsaa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:41   #62
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Største kampen me har er igrunn situasjoner som dette.

Nei, Trollet, du får ikkje meir gulerot no. Et heller meir av middagen din. ( kan byttast ut med broccoli og blomkål )

Er ikke gulrot/ blomkål/ krokkoli middag?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:42   #63
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er ikke gulrot/ blomkål/ krokkoli middag?

Det er ein del av middagen. Å eta kun det, metter ikkje så lenge.

Gammel 29-10-08, 22:44   #64
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ein middag. Den som ikkje likar et tilbehør eller brødskive.

Gammel 29-10-08, 22:45   #65
Kneazle
Passiv

Standard

Krokkoli er ikke middag.

Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:47   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Det er ein del av middagen. Å eta kun det, metter ikkje så lenge.

Skjønner. Stusset bare over at du kalte det som ikke var gulrot for middag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:51   #67
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Skjønner. Stusset bare over at du kalte det som ikke var gulrot for middag.

Er ikkje alltid like lett å skjønne kva alle meiner heile tida.

Gammel 29-10-08, 23:01   #68
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og mannen spiser ikke noe vi ikke liker, så barna slipper også det. Skulle nå bare mangle. Vi lager enten noe alle liker, eller to ting. Noen ganger liker de alt, og noen ganger bare deler av det vi lager. Det gjelder jo oss voksne også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:13   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager aldri flere middager, og jeg velger middager uten tanke på at alle skal like alt. Seksåringen liker alle typer kjøtt og fisk, pasta, ris og mange typer grønnsaker, det er aldri snakk om at han ikke vil ha middagen - det er alltid noe han kan spise, om ikke han liker hver eneste ting på bordet. Har vi f.eks. fårikål så liker han ikke kålen, men spiser kjøtt og potet og får litt rå grønnsaker (gulrøtter, sukkererter) ved siden av. Hvis jeg skal lage noe skikkelig sterkt tar jeg av litt til ham før jeg har i det siste av krydder og chili og sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 07:25   #70
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde ikke alt meg inn og lage egen mat til barna. Hun må smake på alt,men hvis hun ikke liker får hun spise grønnsakene e.l.

Gammel 30-10-08, 08:30   #71
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi passer stort sett på å ha en middag hvor alle spiser noe av det som blir servert. Med en gutt i huset med store spisevansker har vi prøvd ut mye forskjellig. Det hender at vi lager en mat hvor det ikke er noe ikke Storepropell spiser som feks igår når vi hadde omelett. Da får han noe annet å spise.

Gammel 30-10-08, 08:41   #72
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en middag, og så får sønnen vår velge hva av middagen han vil spise eller ikke. Men vi prøver å overbevise ham om å smake på de forskjellige delene i det minste. Vil han bare ha salat så spiser han det, det er uansett ikke lenge mellom middag og kveldsmat.

Gammel 30-10-08, 09:38   #73
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager bare en middag, og så spiser alle det de liker. Noen ganger er det jeg som ikke liker det (pølser), andre ganger er det mannen (fisk) og noen ganger poden.
Vi sørger alltid for at det er noe der som alle kan spise.

(Om jeg bestemmer meg for tomatsuppe til middag, så vet jeg at poden ikke vil ha. Han sier han liker det, og han smaker på, men han spiser bare to skjeer. Da sørger jeg for å ha nok rundstykker til, f.eks., slik at han i det minste får i seg det.)

Gammel 30-10-08, 09:39   #74
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig vokst opp med til tider to middager selv. Min mor spiser nemlig ikke fisk, så hver gang det var fisk - og det var ofte, så var det to retter.
Vi valgte stort sett alltid fisk.

Gammel 30-10-08, 09:39   #75
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Svigermor lagde 3-4 retter til familien sin, alle fikk ønskene sine.
Pizza til en, lasagne, kjøttboller etc etc
Også skrelte hun potetene til alle mens de satt ved bordet.

Slik skal jeg og gjøre.

Gammel 30-10-08, 09:40   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde svigermoren din jobb?

Gammel 30-10-08, 09:41   #77
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jobbet i barnehage/barneskole, ja!
Men om hun likevel var hjemme så syns jeg ikke noe om å dille og dalle for at alle skulle være fornøyde.

Gammel 30-10-08, 09:45   #78
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

En middag hos oss. Vil man ikke ha det som serveres kan man ta en brødskive istedet.

Samme her

Gammel 30-10-08, 09:45   #79
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg kan bare ikke fatte hvordan noen har tid og energi til å lage tre-fire forskjellige middager hver dag. Og ikke minst, hvorfor de vil gjøre ungene sine så bortskjemte.

Gammel 30-10-08, 10:15   #80
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en kresen mann, ei datter som ligner ham, og ei datter
som spiser alt. Det er ofte flere retter hos oss. Jeg kunne laget en middag som alle spiste, men det ville blitt et fryktelig kjedelig kosthold for meg.

Jeg driter egentlig i prinsippene, så lenge spjælen min får i seg litt næring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.