|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Hvis vi har vanlig mat, faar han det vi spiser, men hvis jeg har lyst til aa lage noe ekstra voksent (superhot thai-mat eller pasta med kaviar eller noe i den duren) som vi voksne har kjempelyst paa, men som ikke akkurat er barnevennlig selv for smaa altetere, lager jeg noe ekstra godt til han ogsaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Passiv
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Krokkoli er ikke middag. |
![]() |
![]() |
#66 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Skjønner. Stusset bare over at du kalte det som ikke var gulrot for middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Unik
|
Er ikkje alltid like lett å skjønne kva alle meiner heile tida.
![]() |
#68 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg og mannen spiser ikke noe vi ikke liker, så barna slipper også det. Skulle nå bare mangle. Vi lager enten noe alle liker, eller to ting. Noen ganger liker de alt, og noen ganger bare deler av det vi lager. Det gjelder jo oss voksne også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg lager aldri flere middager, og jeg velger middager uten tanke på at alle skal like alt. Seksåringen liker alle typer kjøtt og fisk, pasta, ris og mange typer grønnsaker, det er aldri snakk om at han ikke vil ha middagen - det er alltid noe han kan spise, om ikke han liker hver eneste ting på bordet. Har vi f.eks. fårikål så liker han ikke kålen, men spiser kjøtt og potet og får litt rå grønnsaker (gulrøtter, sukkererter) ved siden av. Hvis jeg skal lage noe skikkelig sterkt tar jeg av litt til ham før jeg har i det siste av krydder og chili og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Hadde ikke alt meg inn og lage egen mat til barna. Hun må smake på alt,men hvis hun ikke liker får hun spise grønnsakene e.l.
![]() |
#71 |
superbruker
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Vi passer stort sett på å ha en middag hvor alle spiser noe av det som blir servert. Med en gutt i huset med store spisevansker har vi prøvd ut mye forskjellig. Det hender at vi lager en mat hvor det ikke er noe ikke Storepropell spiser som feks igår når vi hadde omelett. Da får han noe annet å spise.
![]() |
#72 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Vi har en middag, og så får sønnen vår velge hva av middagen han vil spise eller ikke. Men vi prøver å overbevise ham om å smake på de forskjellige delene i det minste. Vil han bare ha salat så spiser han det, det er uansett ikke lenge mellom middag og kveldsmat.
![]() |
#73 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Vi lager bare en middag, og så spiser alle det de liker. Noen ganger er det jeg som ikke liker det (pølser), andre ganger er det mannen (fisk) og noen ganger poden.
![]() |
#74 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg har for øvrig vokst opp med til tider to middager selv. Min mor spiser nemlig ikke fisk, så hver gang det var fisk - og det var ofte, så var det to retter.
![]() |
#75 |
Erfaren
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Svigermor lagde 3-4 retter til familien sin, alle fikk ønskene sine.
![]() |
#77 |
Erfaren
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jobbet i barnehage/barneskole, ja!
![]() |
#78 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her
![]() |
#79 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg kan bare ikke fatte hvordan noen har tid og energi til å lage tre-fire forskjellige middager hver dag. Og ikke minst, hvorfor de vil gjøre ungene sine så bortskjemte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Lager du noe annet til barnet hvis middagen ikke faller i smak?Jeg har en kresen mann, ei datter som ligner ham, og ei datter
![]() |
|
|