Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 16:37   #1
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Nei, og ikke vasker jeg ned huset fra topp til tå p.g.a jul liksom.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 16:46   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Nei, og ikke vasker jeg ned huset fra topp til tå p.g.a jul liksom.

Nei, det gjorde jeg i 2006, da jeg skulle flytte inn i min samboers leilighet. Da trengtes det, ikke nå

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 13:38   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

jeg begynte faktisk med skaprydding i går. Jeg synes det er greit å få gjort slike ting i allefall en gang i året, og hvorfor ikke til jul? Å vite at det er ryddig og rent rundt meg (ikke bare på overflaten slik som ellers ) gir meg ekstra julestemning.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:11   #4
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

jeg begynte faktisk med skaprydding i går. Jeg synes det er greit å få gjort slike ting i allefall en gang i året, og hvorfor ikke til jul? Å vite at det er ryddig og rent rundt meg (ikke bare på overflaten slik som ellers ) gir meg ekstra julestemning.

Akkurat.

Gammel 12-11-08, 14:47   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg begynte faktisk med skaprydding i går

Skaprydding? Er det sånt man driver med når man skammer seg over ryddetendensene sine og ikke egentlig vil at noen skal oppdage at man har ryddet? Roter man det til igjen før noen andre kommer hjem, for eksempel?

Gammel 12-11-08, 14:52   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hver gang?

Selvfølgelig. Og jeg blir sånn over de som ikke vasker steikovnen etter bruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:01   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ups. Sikkert best om du ikke kommer på besøk til oss - det kan neppe være bra for blodtrykket.

Gammel 12-11-08, 15:24   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er helt sikker på at min stekeovn er selvrensende. Det står i bruksanvisningen.

Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:04   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vaska steikeovnen min ca 5 ganger siden jeg kjøpte den høsten 1995.

Gammel 12-11-08, 22:37   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

[...] da kan jeg med god samvittighet vaske dem med grønnsåpe.

Bare hvis du vasker skyllerunde med rent vann etterpå.
Her er det alltid gullende rent i alle kroker, så ingen ekstravask til jul.

(Benytter meg fnisende og skamløst av at ingen FP-ere har vært hjemme hos meg. Men jeg skal be min høyt elskede vaskehjelp om å trå til noen ekstra timer i desember.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:00   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skaprydding? Er det sånt man driver med når man skammer seg over ryddetendensene sine og ikke egentlig vil at noen skal oppdage at man har ryddet? Roter man det til igjen før noen andre kommer hjem, for eksempel?

Nei, det er når man rydder i skapene sine. Du vet, de høye kistene man oppbevarer klær og andre remedier i. Da finner man ofte ting man har lett etter, ting man ikke lenger trenger og kan kvitte seg med, og ting man ikke visste man hadde men finner bruk for med en gang. I tillegg ender man opp med mer lagringsplass og gullende ren samvittighet. Det anbefales absolutt.

Gammel 12-11-08, 15:01   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Nei, det er når man rydder i skapene sine. Du vet, de høye kistene man oppbevarer klær og andre remedier i. Da finner man ofte ting man har lett etter, ting man ikke lenger trenger og kan kvitte seg med og ting man ikke visste man hadde men finner bruk for med en gang. I tillegg ender man opp med mer lagringsplass og gullende ren samvittighet. Det anbefales absolutt.

:noterer:

Gammel 12-11-08, 15:03   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

:noterer:

Nå får du versegod putte inn det kommaet jeg lurte på om skulle være der og puttet inn i siste liten også. Eller fortelle meg at det ikke skal være der sånn at jeg kan fjerne det.

:Ekspert på lange setninger og har drevet folk til vannvidd opptil flere ganger før:

Gammel 12-11-08, 15:04   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ups. Sikkert best om du ikke kommer på besøk til oss - det kan neppe være bra for blodtrykket.

Jeg lover å ikke åpne steikeovnen.
Blodtrykket mitt er litt lavt, så kanskje et besøk i Paddeheimen hadde vært sunt for meg?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 13:42   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øvrig kjenner jeg at denne kommer til sin rett:

Gammel 12-11-08, 13:45   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

For øvrig kjenner jeg at denne kommer til sin rett:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 13:49   #17
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Her vaskes fint lite til jul. For øvrig har jeg den holdningen at om vi skal ha gjester så bare rydder og tørker vi støv. Må jo støvsuge og kanskje vaske dagen etter uansett.

*laidback*

Gammel 12-11-08, 13:50   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har ikkje planar om å gjere noko meir enn å henge opp julesjerne og fikse adventskalender og adventslys før 19. desember. Shopping, kattevask, pynting og sånt tek eg dei siste dagane.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:16   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Shopping, kattevask, pynting og sånt tek eg dei siste dagane.

Kanskje vi skal prøve å vaske kattene som lusker rundt på tomta vår? Tipper de holder seg borte en stund etter en rundgang med grønnsåpe og salmiakk, og da kan det bli en riktig trivelig jul!

Gammel 12-11-08, 14:21   #20
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Tja, jeg vet ikke om vi vasker noe særlig ekstra til jul.
Er litt sånn som vasker når jeg har ånden over meg, jeg. Så plutselig har jeg rydda og vaska kjøkkenskapene når jeg egentlig bare skulle sjekke hva vi trengte for å handle.
Skal ikke skryte på meg at det skjer for ofte, men det skjer da innimellom.

Men man må ha et (ganske) rent hus for å få julestemning, ja.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.