|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 63,01% |
Tja, vi er på riktig vei, men har enda et stykke å gå |
24 | 16,44% |
Nei |
19 | 13,01% |
Jeg er singel/ Dustepoll |
11 | 7,53% |
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Nei. Jeg gjør mesteparten av husarbeidet. Riktignok fordi jeg er i permisjon og har et soverbarn, i tillegg til at jeg har et mye lavere toleransenivå for skitt og rot. Mannen skifter dekk på bilen og sørger for at vi har et tipp-topp lydanlegg og hjemmekinoopplegg. Økonomisk er vi heller ikke likestilt. Jeg forsørger oss alle fire mens han studerer.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Her er vi veldig likestilte, det har jeg bestemt for jeg er eneste kvinne og Sjefen. |
![]() |
![]() |
#3 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Nå er vi bare meg og poden (7 år), men jeg er veldig bevisst på at han skal være deltakende i det som er av husarbeid, så jeg involverer ham i alt fra matlaging til klesvask. Jeg ønsker ikke at han skal bli som mine fettere, de var med oss på hyttetur da de var hhv. 12 og 15 år, da oppdaget min mor til sin skrekk at de ikke engang kunne skjære seg en brødskive. De lærte både det og andre ting i løpet av den uken de var med oss.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Å ja, vi er veldig likestilte. Nå som jeg er "alenemamma" faller jo det aller meste på meg, men ellers gjør vi like mye hjemme. Det er jo noen ting det bare er jeg som gjør og omvendt, men det har med å gjøre at vi er den beste til disse tingen
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Jau, vi er visst det. Vi er jevnbyrdige omsorgspersoner for begge barna og har begge like store muligheter til å utvikle oss som linoleumsterapeauter både i teori og praksis.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Jeg er fornøyd ja. |
![]() |
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?
Hvor lang tid trenger man egentlig til å holde orden på bilen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Ja det er jeg, er jo bare meg og mini men han må rydde opp lekene sine, sette på plass skoene og bære tallerkenen på kjøkkenet når han er ferdig å spise. Han hjelper også å tømme oppvaskmaskinen og vasker gulvet med moppen, ikke at det blri så rent da siden han bare er 2 år men han hjelper i hvertfall til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Her er det nok jeg som gjør mest, selv om jeg ike gjør så mye alltid jeg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Jeg hadde nok krevd mye mer av min mann ift innendørs aktiviteter (altså huslige ting
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Siden min mann insisterte på å kjøpe et oppussingsobjekt av et gammelt hus, så skulle det bare mangle at han var handy. For jeg er langt i fra det.
![]() |
#12 |
Eklektisk
|
Hvor mye jobb finnes utendørs, egentlig? Min mann klipper stort sett plen, ellers ser jeg ikke så mye annet han kunne funnet på der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Jeg gjør det meste både inne og ute. Jeg har etter et langt samliv resignert og funnet ut at det ikke er noen vits i å ikke være fornøyd med sånn vi har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
Vi har forholdsvis nytt hus, med to måls tomt.
![]() |
#15 |
Eklektisk
|
Ja, etterhvert bør han ta over halvparten av dine oppgaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?rineheimen as we speak: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
Alt utendørs faller på meg, hvis det skal bli gjort. (Som regel blir det ikke gjort, men det er en annen diskusjon.) Det tar en del timer. Men så har vi et vanvittig etterslep å ta igjen etter de forrige eierne. 30 trær er felt i hagen, utallige på det kommunale området rundt. Akkurat motorsaga får husbonden eller far min styre, men jeg har alt etterarbeidet med å kappe, klyve, bære, stable, bære og stable. I tillegg kommer skraping og maling av vinduskarmer som ikke har vært vedlikeholdt på 20 år, tilsvarende med rekkverk og husvegger, generell luking og grasklipping, grave opp bed langs husveggene og kjøre bort noen kubikk med jord med trillebår osv. Jeg storkoser meg med dette arbeidet, men det tar tid!
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Ja. |
![]() |
![]() |
#20 |
One of These Days
|
![]() Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?Ja, jeg er fornøyd! Vi gjør omtrent like mye, selv om jeg kanskje lager mer mat enn han. Han tar det igjen med å vaske mer klær enn meg. Ute er det han som måker, klipper gresset og skifter dekk på bilen, mens jeg luker blomsterbed, sår og steller blomstene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|