|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg har aldri brukt sjokoladechips eller dråper, men kjører sjokoladen i foodprocessor til noe er finmalt og noe er store biter. Det blir veldig bra. I år har jeg forresten en god del sjokoladechips på lager, så da bruker jeg jo disse. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg fikk denne oppskriften i 1987 fra min californiske kusine. Min oppskrift sier havremel, og jeg laget den av havregryn som jeg kjørte i food processoren fordi det ikke fantes havremel å få kjøpt i Norge på den tiden. :knirk:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskrift
Havregryn kjørt i blender blir havremel.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Enig. Havregryn kan brukes til flere ting.
|
|
|
#6 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftÅhh, jeg som trodde jeg var ferdig med julebaksten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftHvor lenge holder de seg? Oppbevares de i en metalljulekakeboksgreie? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg syns alle kaker er bedre jo ferskere de er. Nå har jeg nettopp bakt mange av disse, og har noen i en metallboks, noen i aluminiumsfolie og plast i fryseboksen og noen ustekte singelfryste som jeg kan ta opp, tine og steke en gang vi vil ha helt nystekte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftLurer på om man må male opp sjokolade for å ha i deigen? Jeg foretrekker ordinære, eller vanilje om du vil, cookies med sjokolade i - ikke sjokoladecookies med sjokolade i
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftDe jeg lager blir ikke sjokoladecookies, altså ikke sjokoladebrune på selve deigen. Jeg kjører sjokoladen kjapt i kjøkkenmaskinen sånn at det blir noen små biter og noen større og littegrann som blir helt pulverisert. Om du gidder så er det jo bare å hakke for hånd. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
#IsItOctoberYet?!
Nei, jeg bruker bare hvite Hershey sjokoladedråper eller evt hakket hvit Dronning. Så da bruker jeg kun de
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftÆsj, jeg glemte å kjøpe brunt sukker.
|
|
|
#14 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftApropos sukker... Mannen fant kun rørsukker - er det det samme som brunt?
|
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg bruker det som er sånn ordentlig brunt og mykt i myk pose, det heter brun farin. Jeg syns det gir en veldig god smak, og for meg så ville ikke kakene vært de samme med bare hvitt sukker. Så jeg hadde ikke giddet å bake dem med det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg gidder ikke bake dem uten alle ingrediensene jeg heller. : niks: Må få tak i brunt sukker.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftJeg pleier også å bake disse til jul. Uten egg i. Blir kjempegode.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Erstatter du eggene med noe, eller bare dropper du dem?
|
|
|
#19 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Verdens dyreste cookie-oppskriftMen altså - brunt sukker og rørsukker - noen som vet om det er det samme?
|
|
![]() |
|
|