Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 17:23   #61
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?

Har garasje. Men gjorde det i går når jeg hadde mannen sin bil. Vist ikke fikk jeg ikke noe sikt. På ettermiddagen gjør jeg det aldri.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:24   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har garasje så jeg gjør det ikke nå. Men to vintere garasjen ikke var oppe gjorde jeg det rett som det var.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:31   #63
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bare mens jeg skraper rutene.

Men i barnehagen er det flere som lar bilen stå å gå på tomgang mens de leverer ungene. *grumf*

Jeg og starter bilen før jeg skraper. Er en frysepinne og hater å sette meg inn i kald bil. Men jeg starter den bare rett før jeg skal skrape og da er det jo bare snakk om et minutt eller to.

Når minsten gikk i barnehage irriterte jeg meg grønn over alle som lot bilen gå mens de var inne og hentet/leverte. Og det var slettes ikke bare midt på kalde vinteren, verstingene gjorde det om sommeren og (sikkert med aircondition på full guffe). Og selvsagt kjørte de store, tunge 4 hjulstrekkere.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:34   #64
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men tipper minus 10 i Bergen ikke er mye verre enn minus 20 her.
Som vi har hatt noen dager nå.

Vi har heldigvis _bare_ hatt mius 13-14 om mårran når mann drar mens nå er det -16 å jeg MÅ ut

Gammel 11-12-08, 17:42   #65
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja.

Ja.

Gammel 11-12-08, 17:51   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos kulde, jeg har aldri vært ute for en slik kulde som i Oslo. Aldri! Så har jeg ikke vært så langt nord heller da, hehe, men fy faen så kaldt det er i Oslo!! Jeg var der i går. Jeg trodde det var iskaldt her, men da jeg og krystallklart gikk ut av Oslo sentralstasjon, mistet vi munn og mæle altså. Vi frøs sånn at vi trodde vi skulle begynne å grine, og ble enige om at selv om vi/jeg alltid har hatt lyst å flytte dit, forsvant den drømmen der og da! Seriøst, vi har jo TROPEVARME her om vinteren i forhold til der.

Gammel 11-12-08, 18:11   #67
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg. Den nye bilen min har ikke varmetråder i frontruta, så jeg må skrape i lang tid for å få rutene isfrie, så det er et must. Men skal få kupevarmer, for jeg virkelig hater å la bilen stå på tomgang.
Et virkelig luksusproblem i forhold til livet jeg levde før jeg fikk lappen og bil. Selvmotsigende så det holder.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:27   #68
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De få gangene bilen ikke har stått i garasje, må den nødvendigvis bli isfri sånn at man ser ut av vinduene. Og mens jeg skraper, går motoren med varmetrådene i bakruten. Maks et par minutter. Jeg lar aldri bilen stå på tomgang ellers, det er faktisk ikke lov.

Gammel 11-12-08, 18:34   #69
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ja, jeg lar den stå og gå mens jeg skraper.
Jeg har stor bil og er bitteliten, jeg rekker ikke opp så jeg får skrapet frontruta midt på så jeg må vente til bilen har tinet den.

Signerer
Jeg er ikke bitteliten, men jeg har også stor bil så problemet er øverst midt på frontruten...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:38   #70
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har garasje, men de gangene bilen har vansmektet utendørs i kulden så lempes barn inn først (hvis jeg er alene) og så starter jeg bilen som går på tomgang mens jeg børster/skraper. Denne tiden ville jeg uansett brukt til å sitte inne i bilen og vente på fri sikt.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dessuten dogger det jo på vinduene, så man kan jo ikke kjøre før man har litt sikt?

Jeg lærte nylig hvordan man reduserer tiden det tar å få duggfrie vinduer ved å bruke anlegget riktig. Sånn i tilfelle jeg ikke er den eneste amøben her inne så skal man altså resirkulere luften i bilen inntil bilen er varm for å kjappest mulig få duggfri bil.

Gammel 11-12-08, 18:45   #71
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Takk for tipset, Veronal!

Ja, eg startar bilen før eg skraper. Det er snart gjort, og eg får raskare sikt.

Gammel 11-12-08, 18:59   #72
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har garasje, men det hender jeg går ut og starter bilen mens ungene kler på seg. Hvis den er overiset lar jeg den gå mens jeg skraper.

Gammel 11-12-08, 19:08   #73
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg starter den når jeg kommer ut, og lar den stå og gå mens jeg skraper.

Signerer!

(Eller viss jeg tar hovudbilen så står den i garasja)

Gammel 11-12-08, 19:12   #74
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg og starter bilen før jeg skraper. Er en frysepinne og hater å sette meg inn i kald bil. Men jeg starter den bare rett før jeg skal skrape og da er det jo bare snakk om et minutt eller to.

Når minsten gikk i barnehage irriterte jeg meg grønn over alle som lot bilen gå mens de var inne og hentet/leverte. Og det var slettes ikke bare midt på kalde vinteren, verstingene gjorde det om sommeren og (sikkert med aircondition på full guffe). Og selvsagt kjørte de store, tunge 4 hjulstrekkere.

Jeg lar bilen gå viss minsta sitter i bilen, mens jeg henter den andre. Så hun ikke fryser, og hun begynner å skrike viss den ikke går. :fy:
(er vel fy å forlate ungen å!)

Gammel 11-12-08, 19:17   #75
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg lærte nylig hvordan man reduserer tiden det tar å få duggfrie vinduer ved å bruke anlegget riktig. Sånn i tilfelle jeg ikke er den eneste amøben her inne så skal man altså resirkulere luften i bilen inntil bilen er varm for å kjappest mulig få duggfri bil.

Aha! Det skal prøves i morra tidlig. Jeg trodde liksom at nyere biler skulle være relativt fri for duggproblem, men syns den nye (2002-modell) er nesten like treg som den gamle (1987-modell), så det har ant meg at vi gjør noe feil ...

Gammel 11-12-08, 19:21   #76
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Den går på tomgang mens jeg skraper og børster.

Gammel 11-12-08, 19:21   #77
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 2004-modell, men det dugger heftig når det er frost. Takk for tipset, Veronal.

Gammel 11-12-08, 19:22   #78
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Aha! Det skal prøves i morra tidlig. Jeg trodde liksom at nyere biler skulle være relativt fri for duggproblem, men syns den nye (2002-modell) er nesten like treg som den gamle (1987-modell), så det har ant meg at vi gjør noe feil ...

Her er hele oppskriften:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=512542

Gammel 11-12-08, 19:45   #79
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiver inn veska og starter bilen. Trykker inn knappen for tining av frontruta (har sånn i nerkanten av ruta), på med bakrutetineren og vifta på full guffe, og så ut med skrapa. Pip klatrer inn mens jeg skraper eller koster.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Skremmerbilen går tungt.

Tror faktisk den går tyngst :jepp:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:57   #80
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Mens eg skraper går den på tomgang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.