|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Har garasje. Men gjorde det i går når jeg hadde mannen sin bil. Vist ikke fikk jeg ikke noe sikt. På ettermiddagen gjør jeg det aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har garasje så jeg gjør det ikke nå. Men to vintere garasjen ikke var oppe gjorde jeg det rett som det var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?
Jeg og starter bilen før jeg skraper. Er en frysepinne og hater å sette meg inn i kald bil. Men jeg starter den bare rett før jeg skal skrape og da er det jo bare snakk om et minutt eller to.
![]() |
#64 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Vi har heldigvis _bare_ hatt mius 13-14 om mårran når mann drar mens nå er det -16 å jeg MÅ ut
![]() |
#66 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Apropos kulde, jeg har aldri vært ute for en slik kulde som i Oslo. Aldri! Så har jeg ikke vært så langt nord heller da, hehe, men fy faen så kaldt det er i Oslo!! Jeg var der i går. Jeg trodde det var iskaldt her, men da jeg og krystallklart gikk ut av Oslo sentralstasjon, mistet vi munn og mæle altså. Vi frøs sånn at vi trodde vi skulle begynne å grine, og ble enige om at selv om vi/jeg alltid har hatt lyst å flytte dit, forsvant den drømmen der og da! Seriøst, vi har jo TROPEVARME her om vinteren i forhold til der.
![]() |
#67 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ja, det gjør jeg. Den nye bilen min har ikke varmetråder i frontruta, så jeg må skrape i lang tid for å få rutene isfrie, så det er et must. Men skal få kupevarmer, for jeg virkelig hater å la bilen stå på tomgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
frakoblet
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?De få gangene bilen ikke har stått i garasje, må den nødvendigvis bli isfri sånn at man ser ut av vinduene. Og mens jeg skraper, går motoren med varmetrådene i bakruten. Maks et par minutter. Jeg lar aldri bilen stå på tomgang ellers, det er faktisk ikke lov.
![]() |
#69 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?
Signerer
![]() |
#70 |
Etylbarbital
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har garasje, men de gangene bilen har vansmektet utendørs i kulden så lempes barn inn først (hvis jeg er alene) og så starter jeg bilen som går på tomgang mens jeg børster/skraper. Denne tiden ville jeg uansett brukt til å sitte inne i bilen og vente på fri sikt.
Jeg lærte nylig hvordan man reduserer tiden det tar å få duggfrie vinduer ved å bruke anlegget riktig. Sånn i tilfelle jeg ikke er den eneste amøben her inne så skal man altså resirkulere luften i bilen inntil bilen er varm for å kjappest mulig få duggfri bil.
![]() |
#71 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Takk for tipset, Veronal!
![]() |
#72 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har garasje, men det hender jeg går ut og starter bilen mens ungene kler på seg. Hvis den er overiset lar jeg den gå mens jeg skraper.
![]() |
#73 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?
Signerer!
![]() |
![]() |
#74 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Jeg lar bilen gå viss minsta sitter i bilen, mens jeg henter den andre. Så hun ikke fryser, og hun begynner å skrike viss den ikke går. :fy:
![]() |
![]() |
#75 |
|
Aha! Det skal prøves i morra tidlig. Jeg trodde liksom at nyere biler skulle være relativt fri for duggproblem, men syns den nye (2002-modell) er nesten like treg som den gamle (1987-modell), så det har ant meg at vi gjør noe feil ...
![]() |
#76 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Den går på tomgang mens jeg skraper og børster.
![]() |
#77 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har 2004-modell, men det dugger heftig når det er frost. Takk for tipset, Veronal.
![]() |
#78 |
Etylbarbital
Her er hele oppskriften:
![]() |
#79 |
heimføing
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Hiver inn veska og starter bilen. Trykker inn knappen for tining av frontruta (har sånn i nerkanten av ruta), på med bakrutetineren og vifta på full guffe, og så ut med skrapa. Pip klatrer inn mens jeg skraper eller koster.
Tror faktisk den går tyngst :jepp: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Mens eg skraper går den på tomgang.
![]() |
|
|