|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
flisespikker
|
![]() Sv: Avsporing: Er et lovbrudd et lovbrudd?
Ikke sant, det er vanskelig, det der.
![]() |
#62 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Avsporing: Er et lovbrudd et lovbrudd?Tja, Kongen (Olav) nektet plent å kjøre med belte. Han syns det var ubehagelig, og nektet å bli tvunget til det. Gamle stabukken...
![]() |
#63 |
flisespikker
|
Røyk havner vel prinsipielt i samme kategori som andre rusmidler? Vi forbyr de fleste rusmidler, men tillater tobakk og alkohol, og grunnen til at akkurat disse tillates er vel til en viss grad at "folk" synes de skal være tillatt. Jeg vil ikke bli veldig overrasket dersom befolkningens forhold til tobakk endrer seg såpass kraftig i de nærmeste tiårene at det vil være politisk mulig (og kanskje også prinsipielt forsvarlig) å forby dette rusmiddelet også, men jeg vil ikke synes det er rimelig å forby det nå.
![]() |
#64 |
Mother of Dragons
|
Der kommer vel aspektet om det er mulig å håndheve inn også. Jeg tror kanskje jeg hadde vært for et forbud om det hadde vært et rusmiddel som var på vei til å bli introdusert inn i samfunnet. Om man skulle forbudt det nå, så hadde det vært nesten umulig å gjennomføre og det hadde satt folk som ellers er lovlydige og røykavhengige i en svært vanskelig situasjon.
![]() |
|
|