Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bruker dere siste helga før jul til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 17:14   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere siste helga før jul til?

Har tatt det rolig, dullet med syk eldstemann, og nå skal jeg være trebarnsmor på prøve til i morgen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:18   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Planen i dag var å vaske hele huset. Tørke støv og vaske gulv. Skifte på senger og vaske ørtogførti maskiner med klær. Alt er gjort, holdt på i fem timer og nå er det kun pyntingen som gjenstår.

Jeg har ikke ungene i helgen, så alt er spart til denne helgen. Julegavene ble innkjøpt i går. Har noen igjen, men tar det på mandag. I kveld skal jeg med god samvittighet drikke et glass rødvin eller fem.

Pepperkakehuset står uferdig, men ungene kommer en liten tur i morgen så da kan de hjelpe til med det.

Gammel 20-12-08, 17:19   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Handla inn omtrent alt til jul i går og pakka inn gaver. I dag har me finni juletre i skogen og rydda huset. Vaske ferdig i morgo. Pynte hus og levere gaver mandag og få opp treet tirsdag.

Gammel 20-12-08, 17:27   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har vi vasket 2. etasje, ganske grundig. Under senger og sånt. Skiftet på senger. Barna har ryddet soverom og lekerom, måtte det i det minste holde seg til onsdag. Jeg har vasket bilen.

Så har vi laget pepperkakehus og flettet julekurver. Det siste gikk velsignet fort, barna oppdaget at dette var en smule vanskeligere enn de hadde trodd, og gikk raskt lei.

Nå står det marinerte kyllingbryst i ovnen, og vi skal snart spise fajitas.

I morgen blir det produksjon av diverse julegodt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:29   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nattevaktshelg. Mann og barn har vært på et lite familiebesøk i dag mens jeg sov. I kveld skal jeg og storebror pakke inn julegaver, og jeg skal begynne å rydde og ordne litt i andre etasje. Det skal jeg sikkert fortsette meg i morgen hvis jeg gidder. Også tar vi nok en liten tur på Plantasjen i morgen for å se om de har noe fin plast. Bortsett fra det blir det nok inneleking, puslespill, kakao og en film for barna, soving og zombiefakter på meg, og stress på far.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 17:56   #6
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går ettermiddag fikk jeg ryddet og sortert skikkelig på guttenes rom. (En søppelsekk med skrot båret ut.)
Jeg hang også opp nye gardiner og skiftet sengetøy der.
I dag har jeg jobbet, mens mannen og guttene har vært i skogen og hugget juletre.
I kveld skal jeg til en god venninne å spise reker og drikke hvitvin. Det blir en slags "time out" i julestria. Ja, hvis jeg kan påberope meg at jeg bedriver julestri, da.
I morgen skal jeg rydde, rydde og rydde. I tillegg skal jeg pusse kjøkkenvinduer og montere pepperkakehus.
Mannen skal sendes ut på julemathandel. Han skal også tildeles ei flaske jif (til rengjøring av badekar) og ei flaske grønnsåpe (til rengjøring av gulvene).
Mandag ettermiddag skal mannen og jeg "sette bort" ungene og dra på siste julegaveinnspurt. Den avsluttes på Egon.
Og da gjenstår bare pynting av tre, lille julaften.

Hos oss skal vi heldigvis ikke feire jul inni kjøkkenskapene. Forenklingsopplegget gjør hele innspurten mye mindre stressende.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:06   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på fylla.
I kveld er vi rolige, ansvarsfulle familiefolk igjen, og skal spise pizza med Liten før leggetid - og i morgen skal vi bake pepperkaker.

Gammel 20-12-08, 19:47   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Helga skal jeg bruke til å kose meg med sønnen min, og pusle litt hjemme. Siste uka har vært et sant helvete, men nå er jeg meg selv igjen tror jeg.
Det får bli jul her hjemme selv om ikek alt er vasket. Dvs ingenting er vasket ennå..

Gammel 21-12-08, 16:14   #9
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg bakt og bakt og dro for å bade vår eldre venn og dro deretter til min mor for å dusje henne, og da jeg kom hjem tok jeg lkesågodt å badet hunden vår også. Og nå kom jeg plutselig på at jeg også trenger en dusj
Tenk at jeg har glemt å dusje i dag. Det må være første gangen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:14   #10
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Helgen har vært brukt til handling, pepperkakebaking og pynting. Lek og kos.
Nå er det snart kveld igjen.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:09   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag har vi sosa mest egentlig? Handlet inn litt mat og sånn da.
I morgen skal vi hente juletre, og så skal jeg begynne finne frem julepynt og sånn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:11   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte pakke inn de siste gavene ikveld og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:15   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal tilbringe resten av kvelden i senga og sørge for at mannen setter på en vaskemaskin og pakker inn gaver. :kvalm:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 18:20   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja, hva slags planer har dere for helga?

Pøking.

Gammel 20-12-08, 19:18   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pøking.

Noen som har det ser jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 19:31   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Noen som har det ser jeg.

Det er faen meg på tide jeg fikk det!

Gammel 20-12-08, 19:41   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Bake, handle gave, svigers på besøk en liten tur med blomstergave, mannen på julebord siden kl 15 idag, besøke svoger med familie, eldstemann i bursdag noen timer, støvsuge og vaske imorgen, familien min på julegløgg utpå dagen og kanskje bake litt til før de kommer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 20:12   #18
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er faen meg på tide jeg fikk det!

Heldige deg!

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 19:17   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Fylle strømpen til Plutte som reiser til besten på mandag. Skrive på oppgaven som skal leveres på mandag.
Spise masse marsipan, ostepop og drike julebrus.

Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 19:26   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg fått handlet inn julematen, brettet klesvask fra den siste uka, ryddet litt, og så har vi pyntet pepperkaker. I morgen skal vi på førjulskos med familien, hos min pappa. Blir vel noe slikt som 10 voksne, og 10 barn, så da blir det full rulle. Gleder oss til det.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.