|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Sv: Kaste ut julaHos oss åker ikke treet ut før tjuendedag jul. Men så er vi glade i jula, da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Kaste ut julaHer har de forresten kommunal juletreinnsamling, med frist for levering 12. januar!!! Innamlingsansvarlige må være aldeles historie-og tradisjonsløse. De burde virkelig sjekke primstaven sin nøyere. Hrmf! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaste ut julaJuletreet holder seg fint enda men vi tar det nok ut til helgen kanskje. Føles litt tidlig, men... Julepynten blir vel også ryddet bort en kveld til uka.
|
|
|
|
#6 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaste ut julaI utgangspunktet liker jeg å ha det julete frem til 13. dag, men med en barnålsspisende ettåring og et tre som drysser bare man ser på det hadde jeg lyst til å hive det ut allerede 3.dag. Og vi som kjøpte edelgran til tross for at jeg egentlig liker vanlig gran best, men skulle jo ikke drysse så mye og stikke gla'gutten!
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kaste ut julaHer pleier jula å ryke ut 1. eller 2.juledag, men i år har jeg faktisk tenkt å ha den fremme til neste uke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Sv: Kaste ut julaJeg vurderer å beholde treet. Stakkars. Det er jo egentlig helt teit at et helt tre skal dø etter en uke i hus hos meg.
|
|
|
#9 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kaste ut julaSånn, da var jula ute.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kaste ut julaJeg er et skikkelig julemenneske, og elsker å pynte til jul. Senest 1. desember.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Kaste ut julaBikkja har gjort to tapre forsøk på å velte treet overende, så i morgen skal mannen få plukke av pynten, og sette det ut. Sameiet leier en container en av de første ukene, til å kaste juletrær, og sekker med papir, så det får stå på terassen så lenge.
|
|
|
#14 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaste ut julaNå er treet på vei til å bli kompost... Men beholder julepynten litt til!
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Kaste ut julaPuh! Har brukt hele kvelden på å hive ut jula. Mye koseligere å ta fram pynten enn å rydde opp... |
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Kaste ut julaNå er jula borte fra huset vårt. Deilig; vi fikk plutselig dobbelt så mye gulvplass i stua. Ingen av ungene protesterte, så det var tydeligvis nok nå.
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
Sv: Kaste ut julaTreet forsvant i dag. 5åringen begynte å ta av pynten alene så da var det tydeligvis nok... Resten av pynten går etterhvert! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaste ut julaTreet forsvant i går, skulle gjerne hatt det lenger, men bare man pustet forsiktig på det, forsvant ca. 150 barnåler. Så ut som åstedet for juletremassakren etter at treet forsvant!
|
![]() |
|
|