Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Koseprater du/dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 12:10   #61
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koseprater du/dere?

Jeg kaller han forresten for elskede av og til. Med iskald stemme og gjennomsyret av sarkasme. (Altså når jeg er forbanna eller sur på han.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:10   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øh, ja, da jeg faktisk VAR i et forhold gikk det i "kjære", det begynte som en spøk, og så bare vente vi oss til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:13   #63
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er koseprater, spesielt til sønnen min på to år. Men også til mannen min om han sitter og ser veldig søt og bamsete ut.

Gammel 06-01-09, 12:16   #64
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Samboeren min kaller meg Pus, har gjort det siden vi ble sammen, så nå skvetter jeg når han sier det riktige navnet mitt
Ser mange synes det er helt grusomt å skulle bli kalt Pus, jeg tenker bare at for han er det et koselig ord som han ønsket å bruke på meg
Jeg kan si lille venn/vennen til han, men da er det ikke for å være koselig, da har han sagt eller gjort noe jeg ikke er så veldig fornøyd med, feks "Du, lille vennen min, synes du at kjøkkenet er rent og ryddig nå eller tror du kanskje noe mangler?"

Gammel 06-01-09, 12:18   #65
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har en stygg tendens til å lage sånne kallenavn til alle og enhver jeg

Snuppa, pus, vennen, kjære osv. Men snakker ikke babyspråk da
En kompis av meg er min pus da. Vi sier pus til hverandre, begynte på tull også har det blitt stuck siden. Men alle de navna er jo ment som tull, ikke sånn moshy søtsuppesnakk.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:46   #66
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke til hverandre nei. Men har forskjellige kallenavn på ungene.

I eldre bøker med erotiske skildringer er pus brukt som navn på det kvinnelige kjønnsorgan. Jeg vil derfor ha meg frabedt å bli kallt det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:47   #67
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker ikke babystemme til voksne, men kaller gjerne mannen min for vennen, gullevenn eller pus. Han gjør det samme med meg.
Jeg har også venninner jeg kaller snuppelure eller snuppa.
Og jeg hadde ikke noe imot å komme på bussen i England og bli kallt "love" e.l.

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:50   #68
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Og jeg hadde ikke noe imot å komme på bussen i England og bli kallt "love" e.l.

Men bare på bussen, ikke sant?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:11   #69
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kommer ikke unna britene her heller, de jeg jobbet og jobber med kaller meg jo støtt og stadig for "sweetie" og "honey", men det er jo sånn briter gjør.
Favorittbriten min får kalle meg "honey", "gorgeous", "sweetie" og "treackle" så mye han vil.

Jobber du med briter, din heldiggris! Mine favorittbriter (og briter i sin alminnelighet, når jeg tenker meg om...) får også kalle meg honey og denslags.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er koseprater, spesielt til sønnen min på to år. Men også til mannen min om han sitter og ser veldig søt og bamsete ut.

Hva sier du da? "Ååååh, min eeeegen lille bamsemums! "

Gammel 06-01-09, 13:14   #70
Slettet bruker
Passiv

Standard

:Prøver å se for meg hvordan drømmeprinsen skal gjøre for å se bamsete ut:

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:20   #71
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har mange kallenavn på barna, men ikke mannen det hadde bare vært ekkelt! Men det foresvever meg at jeg blir litt mo i knærne og litt rar i stemmen av babyer!!

Gammel 06-01-09, 13:29   #72
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. De eneste jeg kjenner som snakket sånn er skilt nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:35   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva legger dere i koseprat? Ut fra svarene her ser det jo ut til at dere dauer av skrekk om dere overhører ei mor si til sin lille datter "hei pus, mamma elsker deg" eller noe sånt. Fysj og æsj?

Gammel 06-01-09, 13:44   #74
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men hva legger dere i koseprat? Ut fra svarene her ser det jo ut til at dere dauer av skrekk om dere overhører ei mor si til sin lille datter "hei pus, mamma elsker deg" eller noe sånt. Fysj og æsj?

Nei, nei - tror alle som dauer av tenker på vedlig søtsuppete prat voksne imellom.

Gammel 06-01-09, 13:49   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Min kom bare ved tanken om å drive sånn prat til mannen min som Joika antydet i første innlegg. At folk koseprater med barna sine er selvsagt bare hyggelig, innen min relativt romslige rimelighets grenser. (De må gjerne gjøre det med partnerne sine også, men da tror jeg egentlig jeg helst vil slippe å overhøre det. )

Gammel 06-01-09, 13:57   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da så. Jeg så bare at Joika ikke hadde spesifisert om hun mente barn eller voksne i hovedinnlegget og at det da gjaldt begge deler, så de intense reaksjonene i denne tråden overrasket meg litt (og gjør det fremdeles siden sikkert mange over her også mener barna).

Gammel 06-01-09, 13:59   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Snakker definitivt om voksne.

Her, Iset.

Gammel 06-01-09, 14:02   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ah, den fikk jeg ikke med meg. Hun burde ha skrevet det i hovedinnlegget.

Gammel 06-01-09, 14:04   #79
Honey
Aktiv

Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Men bare på bussen, ikke sant?

Litt upresist, kanskje.
Jeg syns altså det bare var koselig at villt fremmede mennesker, som bussjåfører, butikkansatte eller postmannen, kallte meg ved vanlige engelske vennlighetsfraser. *enkel*

Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:11   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

En amerikaner jeg jobba med kalte meg "Angel" konsekvent. Det førte til en del fnising både hos meg og kollegaene mine.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.