|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Lisa WilliamsDa bør du gjerne ikke klage stort heller, med mindre du ønsker å sette munnkurv på brukerne her. Og det vet du aldri kommer til å skje.
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Lisa Williams
En grei posjon sosiale antenner kan man godt kreve overalt, Sitron.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Lisa WilliamsMå si meg enig med Zöe ang alternative forumer. De få jeg har vært inne på tar rett og slett helt av... det blir for voldsomt for meg. Jeg er nok mer jordnær i min åndelighet :enkel: Men det er et forum som er interessant, men som Zöe sier så er det ikke noe særlig aktivitet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lisa WilliamsKjapp innføring i voodoo: Voodoo slik det eksisterer i dag er et slags sammensurium av afrikanske naturreligioner og kotolisisme. Dette fordi slavene som ble bragt til Amerika ikke fikk lov til å uttøve sin religion, og brukte derfor de katolske helgenene og symbolene og gjorde dem til sine egne, for på den måten kunne utføre sin egen religion i skjul. Den består av mange ritualer som man utfører ved merkedager og andre overganger, slik som i de fleste andre religioner, i tillegg til ritualer ved problemer - ikke ulikt bønn.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Lisa WilliamsNå skal jeg ikke blande meg opp i meningsutvekslingen over her.
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Sv: Lisa Williams"Voodoo" blir jo ofte brukt med en
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Lisa Williams:redigerer meg selv kraftig: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Nå er også måten man diskuterer religion og overtro på oppe til debatt, klart debatten vil fortone seg langt mer saklig og behersket than your typical religionsdebatt. Og jeg leser av alle svarene i tråden at Glitter og Esme oppfattelse det på en annen måte enn meg. Fair enough! Jeg argumenterer derimot for hvordan jeg opplever religionsdebatten på FP og hvorfor jeg velger å diskutere sånt andre steder. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Morsomt at de alternative begynte den debatten i denne tråden før de til og med gadd å svare HI. Hvilket skeptikerne gjorde. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Hvis diskusjonen er kommet ned på det nivået at man diskuterer hvem som begynte, har jeg ikke mer å tilføye. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Det var jo det som var hele føkkings poenget. At forutsigbarheten og forutinntattheten er like stor fra begge sider. (Og at muligheten for en god diskusjon forsvinner i det noen sier "dette kommer aldri noen av disse stengte sinnene til å klare å gi noen fine svar på, altså! |
|
|
|
![]() |
|
|