|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)
Næh. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Enig. Det er vel ikke slik at vi må gi avkall på alt, bare fordi det er moderne.
|
|
|
#4 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Har nettop sett det nå på nett tv.
|
|
|
#5 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Det med utedo tenkte jeg på også. Jeg ser for meg å ha mensen og omgangssjuke samtidig, og sitte på utedo midt på natta. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Det som virkelig fascinerte meg med gårsdagens program var at denne Jenny var så gjennomført og gjennomtenkt og bevisst. Dette var noe hun virkelig ønsket, og hun hadde mange begrunnelser. Global oppvarming, forbruk osv - hun hadde en mening med det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Mine barn har gått på skole/barnehage med de 3 eldste barna Jenny har fra et tidligere ekteskap. Barna besøker Jenny om sommeren men bor hos far resten av året. Eldstegutten her har vært på besøk på gården. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Hovedgrunnen til at jeg er imponert er at hun er så gjennomtenkt. Hun har en plan, hun har meninger, og hun lever det livet hun ønsker å leve. Hun står for det hun gjør. Og så er jeg LITT imponert over at det går an å leve sånn, i Norge i dag. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Jeg tolker deg dithen at du på ett eller annet vis syns dette var en nærmest forkastelig livsstil, og jeg fatter ikke hvorfor. De har valgt det, ja. Og jo, jeg er imponert over det totale bildet. Over Jennys refleksjoner og ideologi. Ikke at det går an å leve uten nespresso i 2009. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Jeg forstod ikke at poenget var å reise tilbake til 1800-tallet med hennes livsstil, men å spare verden for det overforbruket en 2009- livsstil medfører. Jeg ser for meg at de kjøper fisk, medisiner, går til legen, helsestasjonen o.l. selv om hun bor så kummerlig som hun gjør.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjør de kanskje. Men er ikke det dobbeltmoral?
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Jeg så programmet og tenkte at det skal bli fint for han minste der å komme ut i det samfunnet her om noen år. |
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Forresten - var det bare meg som syntes det var rart at hun var motstander av skolen og skulle hjemmeuundervise ungen, mens mannen hennes er lærer? |
|
|
|
#15 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg stusset også litt, men jeg tror han var lærer på folkehøgskole, ikke grunnskole. Det blir kanskje ikke helt det samme... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Kanskje han er lærer på den skolen hun hadde gått på og hvor dugnadsgjengen var studenter.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Haha - ja, der har du igrunnen dagens kongepoeng - nytter ikke å være gammal raddis mer etter at han startet opp den geskjeften der. |
|
|
|
#20 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu (Nrk)Ein kan fint vere lærar utan å vere nøgd med korleis skulen fungerer. |
|
|
|
![]() |
|
|