Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 12:45   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvorfor hever du øyenbrynene av det?

Med fare for å virke flåsete:
Jeg personlig hadde ikke villet ta i mot gaver fra familie og venner for 3 bryllup. Ja, jeg vet hun gjorde det.

Beklager. Det blir for dumt å ha 3 brudebilder av seg selv med 3 forskjellige store hvite flotte brudekjoler. Men for all del, hver sin smak.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:48   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Med fare for å virke flåsete:
Jeg personlig hadde ikke villet ta i mot gaver fra familie og venner for 3 bryllup. Ja, jeg vet hun gjorde det.

Hvorfor er det galt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:49   #3
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er det galt?

Jeg sier ikke det er galt, jeg sier jeg aldri ville gjort det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:14   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var hvit brud mot eget ønske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:56   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nesten 30 når jeg giftet med og det ble i hvit/krem kjole. Men den var desginet til meg av en venninne og ser ikke ut som en brukdekjole. En annen farge på kjolen eller noe sånt hadde blitt helt feil. Hvis jeg skulle giftet med igjen nå så hadde det blitt i en lett sommerkjole på en karibisk øy.... Ikke noe kirkebryllup eller dill og dall. Hadde jeg giftet meg for første gang nå aner jeg ikke hva jeg ville gjort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:36   #6
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror ikke jeg ville valgt hvit, lang brudekjole og ditto slør igjen. *marengskjolebrud fra 1990*

Gammel 19-01-09, 14:14   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, men det ville (og gjorde) jeg ikke da jeg var 25 heller.

Og Skilpadda sa akkurat det jeg ville ha sagt.

Jeg synes at alle skal gifte seg akkurat slik de vil. Både når det gjelder klær og fest (evnt mangel på fest).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:47   #8
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Det viktigste er jo at man gifter seg akkurat slik man ønsker selv, selv om man har vært gift før osv osv

Diana Ross når hun giftet seg 41 år gammel:

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:50   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke reagert, hevet øyenbrynene eller sett to ganger selv om damer over 40 giftet seg i hvite brudekjoler. Det handler om hva man liker, og ikke så mye om alder. Jeg synes f.eks. überkorte miniskjørt er like stygt på 18-åringer som 50-åringer. Skjørt som går over knærene er på ingen måte forbeholdt de yngste, det handler om hva man føler seg vel og komfortabel i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:58   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg ville valgt en veldig "brudete" kjole etter de 50. Altså, jeg snakker ikke om bløtkakekjoler, men en kjole som helt tydelig er en BRUDEkjole, ikke bare en lekker hvit kjole.

Slør ville jeg ikke valgt ved andregangsbryllup, tror jeg. Det var småkomisk nok som det var den første gangen.

Jeg TROR at hvis jeg skulle giftet meg på nytt, oppi 40-50-60-årene, så ville jeg sett om jeg fikk noen til å lage en kopi av mammas helt enkle, hvite, rett-opp-og-ned knekorte brudekjole fra 1970.

Gammel 19-01-09, 15:03   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om eg skal gifte meg ein gong til skal eg ha ein Tulip-kjole. For meg handle det berre om at behovet for kirke-kvit kjole-hundre til middag-greiene ikkje blir like aktuelt med eit eventuelt bryllup nummer to. Eg hadde følt det litt ubehagelig på eit vis, og DET skal jo ikkje eit bryllup vere.

Samtidig syns eg det er viktig at folk får gjere som dei ønske, uavhengig av alder, antall ekteskap bak seg og barn rundt føttene.

Gammel 19-01-09, 15:00   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Nei, jeg ville nok ikke det, sånn helt uavhengig av alder.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:00   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei, jeg ville nok ikke det, sånn helt uavhengig av alder.

Frir til Torsk. Jeg er stolt av deg fordi du er så standhaftig.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:53   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Skulle jeg giftet meg igjen, så skal jeg absolutt ha hvit, lang kjole. Enten jeg er 35, 45, eller 75.

Jeg nøt nemlig å svinse rundt i brudekjole og slør, og får jeg muligheten til å gjøre det igjen, så hopper jeg i det med begge bena, uansett alder.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:34   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er jammen meg lette å erge.
Om man ikke kan si sin egen mening uten at andre skal erge seg mener jeg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:08   #16
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Jeg synes det er helt greit.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:55   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke strikkakjolen. Dvs kunne likt den om den stod mer i stil til mannen, som jeg syntes ser litt overpyntet ut i forhold til henne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:58   #18
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Couldn't care less. Folk kan få gifte seg i joggedress hvis de vil for min del. :generøs:

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:02   #19
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Åja, jeg synes det er helt idiotisk å gidde å mene noe om hva andre har på når de gifter seg, uahvngig av alder, kjønn, promiskuitet og eventuelle andre faktorer slarvemennesker henger seg opp i.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 19-01-09 kl 22:04. Årsak: ikke slarvekjerringer
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:10   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men det er jo ingen som snakker om noen regler. HI spurte om hva man mente SELV.. Det er jo ikke dermed sagt at man trer det over hodet på folk, selv om man diskuterer det her.

HI spør jo om vi synes det er "greit" at damer på 40+ gifter seg i hvit brudekjole, da!
Og bare det å skulle diskutere om det andre gjør er "greit" eller ikke (noe som er noe annet enn å diskutere hva vi selv ønsker å gjøre) gjør at jeg automatisk får pigger.

Kall det gjerne en fanesak!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.