Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan ville du reagert på en "husvaskgave"?
Jeg ville blitt dypt fornærmet - huset mitt vasker jeg/partneren sjøl 11 4,98%
Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet 184 83,26%
Samma for meg, jeg vasker gjerne sjøl, men lar glatt andre gjøre det for meg 14 6,33%
Vaske? 12 5,43%
Deltakere: 221. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 10:22   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Lykkelig, lykkelig, lykkelig hadde jeg blitt. Jeg hater å vaske hus.

Gammel 20-01-09, 10:23   #2
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Midt i blinken for meg!!

Gammel 20-01-09, 10:34   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke blitt fornærmet, men jeg hadde ikke blitt glad for det heller, mest fordi det hadde vist at den som ga den ikke kjenner meg spesielt godt.

Nå har jeg vaskehjelp, og ellers så synes jeg ikke at det hadde vært noe hyggelig om en kompis eller familie hadde kommet hjem til meg for å vaske.

Gammel 20-01-09, 10:34   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt GLAD!

Gammel 20-01-09, 10:47   #5
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg hadde blitt veldig glad. Spesielt hvis det var nedvask. Det gamle kråkeslottet vårt er ingen drøm å vaske.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:49   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I prinsippet hadde jeg blitt glad, i den forstand at jeg hater å vaske. Jeg hadde overhodet ikke følt det som et hint om at jeg hadde det møkkete. Imidlertid hadde jeg antakelig blitt småstressa og følt at jeg måtte rydde en hel del først, i tillegg til at jeg aller helst ikke ville hatt venner gående her med vaskebøtta. Mamma ja, venner nei. Det hadde vært rart.

Gi meg gavekort hos renholdsbyrå og la meg bestille time. Da skal jeg smile.

Jeg kunne altså ikke stemme.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:59   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Gi meg gavekort hos renholdsbyrå og la meg bestille time. Da skal jeg smile.

Ja, jeg tror heller ikke jeg kunne tenke meg å ha noen jeg kjenner gående her for å vaske. Jeg hadde vært bekymra for hva de ville synes om standarden her. Men byrå - det hadde vært en lykkedag.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:51   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bltt glad.
Da jeg leste overskriften tenkte jeg at jeg hadde blitt litt sur, for jeg trodde du snakket om sånn utvendig såpe til husveggene. Det hadde jeg ikke blitt så veldig glad for.

Gammel 20-01-09, 11:20   #9
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet

Gammel 20-01-09, 11:43   #10
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg hadde blitt veldig glad!

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:47   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det måtte jo bare bli en spinoff. Jeg leste tråden om dama som nettopp hadde fått sitt 12. barn, og forslagene som kom til barselgaver der. Noen nevnte gavekort på husvask, mens andre sa de ville bli fornærmet om noen kom og tilbød seg å vaske huset deres.

Jeg har ikke lest tråden(e), men jeg kan bare ikke i min villeste fantasi forestille meg en nybakt 12. barnsmamma som hadde blitt fornærmet om hun fikk husvask i barselgave!
Men jeg kan forstå at hun kanskje ikke ville likt å ha en venninne/venn inn i huset for å ta seg av husvasken, jeg ville iallefall selv heller hatt en fra et vaskebyrå.

Jeg hadde blitt sjeleglad for gaven!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:49   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Overlykkelig.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 11:57   #13
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg hadde blitt glad, men jeg hadde ikke vært evig takknemlig, det er ikke en sånn ting.

Gammel 20-01-09, 12:04   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Dersom jeg var syk ville jeg blitt overlykkelig. Den gangen jeg var alvorlig syk var det noen venner som stilte opp med husvask, andre med handling, andre igjen med barnepass og hundeluftig.

Men om noen hadde kommet med det nå som jeg er frisk og rask hadde jeg blirr fornærmet som bare det. Jeg dårlig husmor liksom?

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:25   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt lykkelig. Alle som kjenner meg vet at det er lav standard på husarbeid hjemme hos oss, så det hadde ikke vært det minste fornærmende.

Jeg hadde vært like glad for barnevakttilbud slik at jeg kunne vaske selv. Det er nemlig ikke det at jeg har så mye mot å rydde og vaske. Jeg har bare mye i mot å bruke det lille jeg har av fritid på det og er lite flink til å se på det som positivt samvær med jentene. Jeg vil heller rydde raskt og effektivt alene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 14:08   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet

Gammel 20-01-09, 16:11   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde blitt overlykkelig.

Hater å vaske.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 16:14   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde antagelig grått av glede.

Gammel 20-01-09, 16:47   #19
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok blitt fornærmet, om enn ikke så dypt. Litt sånn "jasså, syns du det ser så jævlig ut her? Var det det beste du kom på, liksom?"

Selv om folk har mange barn så betyr jo ikke det at de ikke greier å ta vasken selv. Jeg syns også forslagene om "familiebillett" på Peppes var litt på kanten, egentlig. Dette er jo bare fordi det er en stor familie, ingen ville foreslått noe sånt til 2-barns familien.

Hvorfor kan man ikke gi en alminnelig gave? En blomsterkvast og noe hyggelig til babyen?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 17:02   #20
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Selv om folk har mange barn så betyr jo ikke det at de ikke greier å ta vasken selv. Jeg syns også forslagene om "familiebillett" på Peppes var litt på kanten, egentlig. Dette er jo bare fordi det er en stor familie, ingen ville foreslått noe sånt til 2-barns familien.

Hvorfor ikke egentlig? Jeg tar gjerne en "familiebillett" til Peppes jeg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.