|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevernet
Fordi jeg har opplevd det selv, fordi jeg kjenner dusinvis av andre som har opplevd det, fordi det er logisk og jeg har lært det etter årevis med terapi innenfor barn av alkoholikere og fordi jeg kan lese svarene oppover i tråden her. Har du vært i en slik situasjon?
|
|
|
#62 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Barnevernet
Det vet da du ingenting om.
De kan ikke uttale seg. Det er ikke snakk om å trenge, de har ikke lov.
Ja.
|
|
|
#63 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Re: Barnevernet
Og det samme gjelder deg, du vet ingenting om det heller. Med mindre noen har beviser for noe som helst, blir dette spekulativt og meningsløst å diskutere. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Barnevernet
Ja, og vi er jo flere her som sier det som har vært i den situasjonen selv. Og som jeg sa over her, barnevernet sier også at det skjer uansett forhold i hjemmet.
|
|
|
#65 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke meningen å støte deg på noen måte. Det er fint å høre flere sider av saken. Tro meg, jeg er ikke ute etter å provosere. Dette engasjerer meg veldig nettopp fordi det er så mannge sjebner som rammes.
|
|
|
#66 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: BarnevernetBarn er lojale mot foreldrene sine fordi det er det de kjenner. Man vet hva man har, ikke hva man får. Barn som har blitt mishandlet har ofte aldri opplevd noe annet. De tror det skal være sånn. De ser ikke der og da at de har det bedre hos andre omsorgspersoner. De er selvfølgelig også glad i foreldrene sine, men at barnet ditt er glad i deg betyr desverre ikke at du er i stand til å ta deg av barnet ditt på en tilfredsstillende måte. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Barnevernet
Nei, for som Mei nøye har forklart over her så er det masse regler, lover og papirarbeid, vedtak og sjekking av arbeid som skal til før omsorgsovertagelse. Lærevansker er ingen grunn til det. Jeg diskuterer det forøvrig ikke, jeg bare sier at det er tullprat.
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Re: Sv: Re: Barnevernet
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Barnevernet
Ja, forresten, det er en helt annen sak. Jeg har mange ganger lurt på hvorfor, om det er manglende ressurser eller hva. (At de ikke har tid eller midler til å ta noe annet enn verstinge-sakene.)
|
|
|
#70 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: BarnevernetDet er heller ikke barnevernet som tar avgjørelsen om omsorgsovertakelse, saken må prøves for fylkesnemda.
|
|
|
|
#71 |
|
Mother of Dragons
|
Og jeg synes det er latterlig å anta at noen som er uenige med deg automatisk er ukritisk. Du vet ikke hva noen av oss jobber med, hvilke erfaringer vi har eller noe som helst. Det er derimot du som gjentar klisjéer som til stadighet blir nevnt i media.
|
|
|
#72 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg har ikke vært i en slik situasjon. Men jeg vet om saker der barn har følt seg overkjørt og trampet på av barnevernet. Konklusjonen er vel at barnevernet sikkert gjør mye bra, men også mange feil.
|
|
|
#73 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Barnevernet
Jeg tviler ikke på at barnevernet har gjort feil og overtramp altså, bare så det er sagt.
|
|
|
#74 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, noe annet ville jo egentlig vært merkelig, enn så lenge det er mennesker en har med å gjøre i begge ender.
|
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fullt lov for foreldre og kjøre rettsak også, om dem menere det har blitt tatt feil avgjørelse i saken. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: BarnevernetForeldre vil ofte være uenig i barnevernets avgjørelser, eller føle seg overkjørt, rett og slett fordi de ikke evner å se at de ikke gir sine egne barn god nok omsorg. Igjen, dette skjer fordi barnevernet er til for barna. Og sånn skal det være. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: BarnevernetJeg er sikker på at det skjer feil i barnevernet som alle andre steder. |
|
|
|
#78 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: BarnevernetJeg syns det er bra at barnevernet finnes. Og jeg har all verdens respekt for folkene som jobber der og orker. For noen skjebner de får innblikk i og må håndtere konstruktivt, mens det de har mest lyst til selvsagt bare er å ta ungene med seg hjem og putte dem under dyna.
|
|
|
#79 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: BarnevernetLegger til: Det er altfor få gode fosterhjem tilgjengelig. Dette er også barnevernets ansvar og selvsagt en viktig årsak til at man gruer seg til omsorgsovertagelse. Vurderingene om omsorgsovetagelse BLIR jo forskjellige om det er snakk om overføring til gode, snille fosterforeldre, vs. en institusjon.
|
|
|
#80 |
|
Absolut ateist
|
Sv: BarnevernetNå har jeg ikke lest hele tråden.
|
![]() |
|
|